تیگو 8 پلاگین هیبرید e+، سبزترین خودرو کشور

بر اساس نظر کارشناسان و با توجه به زیرساخت‌های موجود، یکی از روش‌ها برای کاهش آلودگی کربنی، استفاده از خودروهای هیبریدی مثل تیگو 8 پلاگین هیبرید e+ است.

شرکت مدیران خودرو همراه با موج جهانی در راستای کاهش آلودگی هوا، اقدام به عرضه یک مدل پلاگین هیبریدی کرده که از سال 1402 به بازار خودرو ایران معرفی شده است.

فونیکس تیگو 8 پلاگین هیبرید e+، نمونه ارتقا یافته از تیگو 8 پرو محسوب می‌شود که با تکنولوژی و مهندسی فوق‌العاده، یکی از بهترین خودروهای پلاگین هیبرید در بازار کشور است.

عضو تازه خانواده فونیکس تیگو 8

بعد از معرفی تیگو 8 پرو کلاسیک به عنوان پرچمدار رده خودروهای شاسی بلند، نوبت به ارائه مدل پرومکس با مشخصات فنی قوی‌تر رسید و حالا فونیکس تیگو 8 پلاگین هیبرید e+ مدل ارتقا یافته دیگری از تیگو 8 پرو محسوب می‌شود و مشتریان دیگری را هدف گرفته است.

تفاوت ظاهری تیگو 8 پلاگین هیبرید با پرو و پرومکس

تیگو 8 پلاگین هیبرید e+

از نظر ظاهری، دور جلوپنجره آن به رنگ خاکستری مات در آمده و مه‌شکن‌ها تغییر گرافیکی داشته‌اند، چراغ‌های عقب به رنگ یخی هستند و جدا از دریچه باک بنزین، یک دریچه ویژه اتصال شارژر به باطری نیز روی گلگیر جلو آن تعبیه شده است.

چرا انتخاب پلاگین هیبرید بهتر است؟

تیگو 8 پرو e+ یک خودرو سبز از نوع پلاگین هیبرید است. خودروهای پلاگین هیبرید می‌توانند از موتور بنزینی خود به عنوان منبع تغذیه برای باتری‌ها استفاده کنند و به این ترتیب نگرانی ناشی از تمام شدن باتری که در خودروهای تمام برقی دیده می‌شود، در اینجا مطرح نیست.

بنابراین خودروهای پلاگین مثل فونیکس تیگو 8 پلاگین هیبرید e+ در مناطقی که شارژر برقی وجود ندارد با استفاده از موتور بنزینی قابلیت حرکت کامل دارند و می‌توانند خود را شارژ کنند.

خودروهای هیبریدی HEV هم به دلیل باتری کوچک، توان پیمایش مسیر طولانی را تنها با استفاده از برق ندارند. بنابراین خودروهای پلاگین هیبرید PHEV دست کم تا چند سال آینده برای بازار ایران گزینه بهتری نسبت به خودروهای تمام برقی و HEV محسوب می‌شوند.

مشخصات موتورها و گیربکس فونیکس تیگو 8 پرو e+

موتور و گیربکس تیگو 8 پلاگین هیبرید

بررسی مشخصات فنی حرکتی فونیکس تیگو 8 پرو e+ نشان می‌دهد که با یک خودرو مدرن و کاملا به‌روز سر و کار داریم.

تیگو 8 پلاگین هیبرید سه موتور برای تولید نیرو دارد. همه قسمت‌های موتور زیر یک پوشش و کاور پلاستیکی پنهان شده‌اند که چشم‌انداز زیر کاپوت را پاکیزه و متمایز کرده است. یک موتور 4 سیلندر بنزینی 1.5 لیتری توربوشارژ که روی محصولاتی مثل تیگو 7 پرو هم قرار دارد به عنوان نیروگاه اصلی و دو موتور برقی که به گیربکس متصل می‌شوند جمعا 326 اسب بخار و 510 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند.

نحوه عملگرد موتور تیگو 8 ای پلاس

موتور بنزینی 156 اسب بخار نیرو تولید می‌کند و موتور برقی اول 70 کیلو وات و موتور دوم نیز 55 کیلو وات گشتاور تحویل می‌دهند که نهایتا جمع این سه منبع نیرو می‌تواند شتابگیری مناسبی را رقم بزند. شتاب صفر تا صد تیگو 8 پرو e+ تنها در 7.6 ثانیه زمان می‌برد و این خودرو سنگین وزن را در جمع سریع‌ترین خودروهای کشور قرار می‌دهد.

گیربکس این خودرو نیز یک جعبه دنده مخصوص به نام DHT است که می‌تواند در چند حالت از سوی راننده مورد استفاده قرار بگیرد و همزمان به شکل‌های متفاوتی از نیروی هر سه موتور برای به حرکت درآوردن خودرو بهره ببرد.

در فونیکس تیگو 8 پلاگین هیبرید e+، نیروی محرکه به محور جلو (دیفرانسیل جلو) اعمال می‌شود.

تفاوت تیگو 8 هیبرید با تیگو پرو و پرومکس

تیگو 8 پرو پلاگین هیبریدی فضای داخلی مشابهی با نسخه پرو و پرومکس دارد اما تفاوت‌هایی هم هست که برخی از آنها آشکارتر هستند.

روی کنسول وسط، شیفتر دنده به شکل خاصی درآمده و حالت تیپ ترونیک نیز به آن افزوده شده که به شکل برقی دنده‌ها را تعویض می‌کند.

نورپردازی آبی رنگ لوزی شکل بر روی شیفتر تعویض دنده، نشانگر این است که از نیروی برق در این خودرو بهره برده شده و به پلاگین هیبریدی بودن e+ اشاره می‌کند.

دسترسی آسان به مود هیبریدی

در کنسول وسط دو کلید برای مود رانندگی EV تمام برقی و همچنین HEV یعنی هیبریدی در نظر گرفته شده است.

علائم گرافیکی نمایشگر پشت فرمان با هدف نشان دادن میزان شارژ باتری‌های موتور برقی و دیگر اطلاعات مورد نیاز خودروهای پلاگین هیبریدی از قبیل میزان پیمایش با شارژ موجود تعبیه شده است.

نمایشگر مالتی مدیا تغییراتی در زمینه اپلیکیشن ها و کنترلرها دارد و در یک مورد ویژه به راننده اجازه می‌دهد نسبت استفاده از موتورهای برقی و موتور بنزینی را تعیین کند.

داخل اتاق تیگو 8 پلاگین هیبرید

مبلمان و صندلی تیگو ای پلاسمبلمان فونیکس تیگو 8 پرو e+ با صندلی‌های بزرگ و جادار با دوخت لوزی شکل و به رنگ مارون، فضای گرم و پرهیجانی را دارد. همچنین ردیف سوم صندلی‌ها شامل دو صندلی کوچک است که در صورت لزوم کاملا خم شده و هم‌سطح کف می‌شوند.

فرمان خودرو تیگو 8 هیبرید

فرمان D شکل سه پره، دیگر برای بسیاری از علاقمندان خودرو به یک فرم آشنا تبدیل شده و عملکرد دکمه‌های روی فرمان با توجه به سیستم برقی کمکی، مطلوب و دقیق است.

روی غربیلک فرمان مثل تیگو 8 پرومکس دسترسی‌ها و دکمه‌های مخصوص استفاده از مالتی مدیا، کروز کنترل و امکانات دیگر چیده شده‌اند و چند کلید و کنترلر دیگر در کنسول وسط آرایش گرفته است. کانال‌های خروجی هوا روی یک نوار باریک مشبک قرار گرفته‌اند و پرتاب باد مناسبی دارند.

امکانات ایمنی تیگو 8 پرو e+

امکانات آپشن های تیگو پلاگین هیبرید

تیگو 8 پرو ئی پلاس در ارائه امکانات ایمنی و رفاهی وضعیتی مشابه با نسخه تیگو 8 پرومکس دارد. بخشی از امکانات ایمنی در سیستم خودران سطح 2.5 این خودرو تعریف شده‌اند که عملکرد غیرمنتظره و هیجان‌انگیزی دارد.

شش کیسه ایمنی هوا کنترل خودرو در سرازیری
سیستم ترمز ضد قفل هشدار خروج از خط
توزیع الکترونیکی نیروی ترمز تابلو خوان مسیر
اتوهلد کمکی حفظ خودرو بین خطوط
سیستم کنترل پایداری الکترونیکی کروز کنترل تطبیقی
کنترل کشش هشدار برخورد از جلو
کمکی شروع حرکت در سربالایی هشدار ترافیک در عقب
رادار نقطه کور دوربین دید 360 درجه
سیستم ترمز اضطراری خودکار کمکی رانندگی در ترافیک
قابلیت رانندگی نیمه خودران سنسور نور
سنسور باران هشدار خستگی راننده

امکانات رفاهی تیگو 8 پرو + e

دو نمایشگر 12.3 اینچی دیجیتالی سیستم تهویه اتوماتیک دوکاناله با سه خروجی
فرمان برقی با کلیدهای کنترلی درب برقی صندوق عقب با سنسور کلید
نورپردازی داخل کابین در 56 رنگ متفاوت سیستم صوتی سونی
صندلی برقی راننده و سرنشین جلو شیفتر دنده برقی
گرمکن فرمان شارژر بی‌سیم تلفن همراه
گرمکن صندلی های ردیف دوم کول باکس
سانروف پانورامیک حرکت ریلی صندلی ردیف دوم با تنظیم زاویه

استحکام باتری تیگو 8 پرو پلاگین

باطری تیگو 8 پلاگین هیبرید e+

زیر اتاق تیگو 8 پرو e+ و در فاصله بین دو ردیف صندلی‌، پکیج باتری‌های لیتیومی آن قرار گرفته‌اند. این مجموعه باتری به توان 19.7 کیلووات، از طریق موتور بنزینی و هم از طریق شارژر مخصوص سه‌شاخه پلاگین شارژ می‌شود. آزمایش‌ها نشان داده که تنها با اصابت ضربات بسیار سنگین که قطعا با نابودی بدنه همراه می‌شود، احتمال نابودی پکیج باتری وجود دارد.

روش‌های شارژ باتری تیگو 8 پرو e+

شارژ باطری تیگو 8 پلاگین هیبریدبهترین و سریع‌ترین شیوه شارژ کامل باتری، استفاده از جایگاه‌های برق فشار قوی با ولتاژ مناسب است که در شهر تهران هم موجود هستند و توسط شرکت مپنا مسیر توسعه و افزایش را طی می‌کنند. در این روش، شارژ کامل باتری حدود 50 دقیقه زمان لازم دارد.

روش دوم نیز استفاده از شارژرهای خانگی است که به پریزهای معمول متصل می‌شود. در این حالت البته لازم است که در ساختمان چاه ارت و اتصال مخصوص آن هم وجود داشته باشد.

با توجه به این که بسیاری از منازل یا ساختمان‌ها در کشور فاقد کابل ارت هستند، دستگاه‌های ویژه‌ای در بازار موجود است که این نقصان را جبران می‌کند.

زمان و هزینه شارژ باتری تیگو 8 پرو e+

برای استفاده از برق خانگی برای پر کردن باتری، بین 4 تا 8 ساعت زمان نیاز است. محاسبه برق مصرفی هم نشان می‌دهد، هزینه شارژ کردن باتری بزرگ تیگو 8 پرو e+، بسیار کمتر از یک باک سوخت بنزین است.

کاهش آلایندگی، هدف بزرگ تیگو 8 پرو e+

در رانندگی شهری با توجه به وزن 1769 کیلوگرمی این خودرو، در صورت استفاده از مود تمام برقی، تیگو 8 پرو e+، آلایندگی صفر را ثبت می‌کند و می‌تواند در همین حالت تا 75 کیلومتر مسیر را با سرعت پایین‌تر از 60 کیلومتر بر ساعت پیمایش کند.

در صورت بالاتر رفتن سرعت خودرو از 60 کیلومتر، موتور بنزینی به مدار اضافه می‌شود که در حالت کامبینیشن نیز تنها 1.55 لیتر بنزین برای طی کردن 100 کیلومتر لازم است. فقط در صورتی که سرعت تیگو 8 پرو e+ از مرز 100 کیلومتر بر ساعت بالاتر برود موتورهای برقی از مدار خارج می‌شوند که در این حالت نیز میزان مصرف سوخت به حدود 7.5 لیتر برای پیمایش 100 کیلومتر مسافت می‌رسد.

مزایای اقتصادی خرید تیگو 8 پرو e+

تیگو 8 پرو e+ یکی از پاک‌ترین خودروهای ایران است. خودروهای سبز نسبت به خودروهای عادی بنزین‌سوز با عوارض بسیار کمتر و حتی نزدیک به صفر وارد بازار کشور می‌شوند و به قیمت جهانی این قبیل خودروها نزدیک هستند.

محدوده طرح ترافیک رایگان با تیگو 8 پلاگین هیبرید

با قرار گرفتن تیگو 8 پرو e+ در گروه خودروهای سبز، مشوق‌هایی نیز از سوی دولت و شهرداری تهران به آن تعلق گرفته است. خودروهای گروه سبز و آبی در تهران می‌توانند با ثبت در سامانه کنترل ترافیک، بدون پرداخت تعرفه وارد محدوده طرح ترافیک و طرح آلودگی هوا شوند.

خدمات استثنایی برای تیگو 8 پرو e+

این خدمات شامل 7 سال یا 200 هزار کیومتر گارانتی، 9 دوره سرویس رایگان و گارانتی اختصاصی و محدود برای لاستیک، باتری و حتی رنگ بدنه تیگو 8 پرو e+ است.

قیمت تیگو 8 پرو e+

طبق جدول قیمت اعلام شده از سوی شرکت خودرو سازی مدیران خودرو قیمت تیگو 8 پرو e+ برای بهار 1403 با قیمت قطعی 2 میلیارد و 791 میلیون و 700 هزار تومان (2.791.700.000 تومان) در حال عرضه است.

رقبای تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید

تیگو هشت پلاگین هیبرید یا میتسوبیشی اوت لندر

با توجه به تنوع محدود خودروهای هیبریدی در بازار خودرو ایران، می‌توان ادعا کرد که تنها رقیب اصلی تیگو 8 پرو e+ در کشور میتسوبیشی اوت‌لندر پلاگین هیبرید است.

نگاه ویژه 777 به تیگو 8 پرو e+

فونیکس تیگو 8 پرو +e، را می‌توان تکنولوژیک‌ترین خودرو مونتاژی کشور معرفی کرد. استفاده هم‌زمان از برق و بنزین در این خودرو و گیربکس با فناوری خاص و کاملا جدید باعث می‌شود تیگو 8 پلاگین هیبرید را خودرویی برای آینده بدانیم.

تیگو 8 پرو e+ قطعا یک راه حل مناسب برای کاهش آلودگی هوا در شهرهای بزرگ است و در صورت تغییر قیمت بنزین در کشور، ارزش آن بیشتر می‌شود. با این خودرو می‌توان از مشوق‌هایی مثل ورود آزادانه به محدوده طرح ترافیک بهره برد و خدمات پس از فروش و گارانتی آن که برای 7 سال یا 200 هزار کیلومتر هم امتیاز بزرگ دیگر این خودرو است.

         

 

با تکمیل فرم زیر، کارشناسان ما در اولین فرصت با شما ارتباط برقرار خواهند کرد .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *