ایکس 22 پرو

ایکس 22 پرو


محصول جدید شرکت مدیران خودرو با نام  X22 pro به زودی روانه بازار ایران خواهد شد. در این روزها مدیران خودرو محصولات جدید متنوعی را رونمایی میکند و این محصولات در آینده نزدیک آماده به عرضه به بازار هستند. محصول جدید مدیران خودرو با نام  X22 pro، یک کراس اوور جذاب با طراحی به روز است که با پیشرانه توربوشارژر و طراحی داخل کابین مدرن و نمای جلو کاملا متفاوت با نسل قبلی خود تجربه کاربری منحصر به فردی را برای طرفداران این هاچبک محبوب به ارمغان آورده است. ایکس 22 پرو در روز پنج شنبه 6 آبان ماه، در برنامه ویژه شرکت مدیران خودرو از سوی مشتریان نمایندگی ۷۷۷ در پیست اتومبیلرانی آزادی مورد تست و و بررسی قرار گرفت.

x22 pro

اخیرا با گسترش تمایل مشتری‌ها به خرید خودروهای کراس‌اوور در سطح دنیا، هاچ ‌بک های زیادی در بازار طراحی و عرضه شدند تا تنوع خودروهای کراس اوور در بازار بیش‌تر شود. با این حال مدیران خودرو این تیپ از خودروهای هاچ بک خود را در سال های گذشته به بازار عرضه کرد. خودرویی که به سرعت در بازار ایران جای خود را پیدا کرد و به یکی از پرفروش‌ترین محصولات مدیران خودرو تبدیل شد. ام‌وی‌ام ایکس22، از ابتدای حضور در بازار، در تیپ‌های مختلف جعبه دنده دستی، اتوماتیک و با بدنه تک رنگ و دو رنگ در ایران عرضه شد و حالا با گذشت چند سال از نخستین عرضه آن، مدیران خودرو نسخه متحول شده آن را با نام ام‌وی‌ام X22 پرو برای عرضه در بازار ایران آماده کرده است.

x22 pro

طراحی 

نقطه قوت نسخه ایکس 22 پرو، طراحی نمای جلوی این خودرو است که طراحی نمای جلو به کلی دگرگون شده است، چراغ‌های دو تکه که قسمت باریک آن به عنوان چراغ‌های روشنایی روز ایفای نقش می‌کند، از ویژگی‌های مهم این بخش است. ام‌وی‌ام X22 پرو در چراغ‌های جلو از تکنولوژی LED  بهره می‌برد که حدود 2.7 برابر روشنایی بیش‌تری نسبت به چراغ‌های هالوژنی ارائه می‌دهد.

x22 pro

 

کابین ام‌وی‌ام X22 پرو

درون کابین اولین چیزی که جلب توجه می‌کند، حفظ طراحی دو رنگ نارنجی و سیاه است. طراحی داشبورد به کلی تغییر کرده و کمی به سمت راننده متمایل شده است. فرمان برقی با طرح D کات و شبیه دیگر محصولات مدیران خودرو جایگزین نمونه‌ قبلی شده است و صفحه کیلومتر ام‌وی‌ام X22 پرو به شکل سنتی بازگشته و دیگر خبری از حرکت عقربه‌ها در خلاف جهت یکدیگر نیست. در بخش‌های مختلف کابین، تزیینات مشکی پیانویی، فیبرکربنی و قطعه‌های نقره‌ای دیده می‌شود که کیفیت مطلوبی برای خودرویی در این رده قیمتی دارد.

x22 pro

 

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که با کابین ام‌وی‌ام X22 پرو اضافه شده است، نمایشگر 9 اینچی لمسی آن است که نسبت به قبل بزرگ‌تر شده و به اپل کارپلی و اندروید اتو مجهز شده و امکان نمایش اطلاعات تلفن همراه به روی آن فراهم است. از دیگر ویژگی‌های کابین این خودرو می‌توان به حذف ترمز دستی و جایگزینی آن با ترمز پارک الکترونیکی اشاره کرد، همچنین سیستم اتوهلد نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است.

ام‌وی‌ام X22 پرو خودرویی با طول 4200 میلی متر است و فاصله بین دو محور آن به 2555 میلی‌متر می‌رسد. همین ویژگی موجب شده فضای کابین برای سرنشین‌های هر دو ردیف کافی باشد. علاوه بر این فضای بار این خودرو حدود 420 لیتر است که برای این سگمنت عدد خوبی است.

x22 pro

ویژگی‌های فنی ام‌وی‌ام X22 پرو

یک موتور 1 لیتری 3 سیلندر توربوشارژ است، که از نظر توان و بازدهی با X22 با پیشرانه 1.5 لیتری تفاوت ندارد. این موتور توان تولید 102 اسب بخار قدرت و حدود 150 نیوتن‌ متر گشتاور را دارد. در نسخه جدید، به جای جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک، یک جعبه دنده CVT با شبیه سازی 9 سرعته نیرو را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. جعبه‌ دنده‌ای که در آریزو 5 توروبو جدید هم استفاده می‌شود.

ام‌وی‌ام X22 پرو با وجود پیشرانه‌ کوچکی که دارد، شتاب‌ اولیه قابل قبولی ارائه می‌دهد. ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ نیز عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهند، و در پیچ های جاده با وجود ارتفاع حدود 18 سانتی متری از سطح زمین برنامه پایداری الکترونیکی آن به موقع وارد مدار می‌شود و از ناپایدار شدن خودرو جلوگیری می‌کند. یکی دیگر از امکاناتی در ام‌وی‌ام X22 پرو دیده می‌شود، سیستم کمکی حرکت در سراشیبی (HDC) است که پیش از این در خودروهای هم سگمنت ام‌وی‌ام X22 پرو در بازار ایران دیده نشده بود.

x22 pro

امکانات دیگر ام‌وی‌ام X22 پرو

مدیران خودرو برای نسخه جدید کراس‌اوور کوچک خود امکاناتی مانند تودوزی چرمی، سانروف برقی، کروز کنترل، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، سنسور دنده عقب، دوربین دنده عقب، رینگ‌های 16 اینچی آلیاژ آلومینیومی، بلوتوث، فرمان برقی، اتوهلد، ترمز پارک برقی، صندلی‌های عقب با امکان تا شدن با نسبت 60:40، دو کیسه هوا، نمایشگر 9 اینچی و … در نظر گرفته است.

برگرفته از پایگاه خبری اتومبیل فارسی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *