بررسی خودرو

جایگاه تیگو 7 پلاگین هیبرید در بازار ایران

تیگو 7 پلاگین هیبرید
تیگو 7 پلاگین هیبرید

جایگاه تیگو 7 پلاگین هیبرید در بازار ایران

آلودگی هوا در شهرهای بزرگ و تغییرات اقلیمی در سراسر جهان از جمله مهم‌ترین دغدغه‌های مردم و حکمرانان است. از چند سال پیش، صنعت خودروسازی به سمت کاهش مصرف سوخت فسیلی و استفاده از انرژی پاک حرکت کرده است. شرکت مدیران خودرو، نیز در یکی دو سال اخیر خیز بلندی برای تولید خودروهای هیبریدی و تمام برقی برداشته‌ و از سال گذشته، نمونه‌هایی از خودروهای کم‌مصرف و سبز به بازار ایران راه یافته‌اند. در این مطلب به بررسی تیگو 7 پلاگین هیبرید با جزییات پرداخته ایم.

تیگو 7 پلاگین هیبرید
سر فصل‌های مقاله

دومین پلاگین هیبرید مدیران خودرو

بعد از معرفی تیگو 8 پلاگین هیبرید به بازار ایران، حالا دومین محصول از مدیران خودرو در گروه خودروهای پلاگین هیبریدی هم در راه است. فونیکس تیگو 7 پرو پلاگین هیبرید، محصول دیگری از گروه خودروهای نو انرژی (NEV) مدیران خودرو است که در سال 1403 راهی بازار خواهد شد. این خودرو، با بهره‌گیری از قوای محرکه قدرتمند و مصرف سوخت بهینه، تجربه‌ای جدید از رانندگی را به سرنشینان ارائه می‌دهد.

نگاهی کلی به تیگو 7 پلاگین هیبرید

بررسی فونیکس تیگو 7 پرو پلاگین هیبرید که با پسوند e+ نیز شناخته می‌شود، نسخه پاک و سبز از فونیکس تیگو 7 پرو است که همزمان از برق و بنزین برای حرکت استفاده می‌کند. این خودرو به عنوان محصولی دوستدار محیط زیست، خصوصا در محیط‌های شهری، راه حلی برای کاهش آلودگی هوا است. تیگو 7 پرو پلاگین هیبرید e+، خودرویی با تکنولوژی پیشرفته و کاملاً امروزی است که رویکردهای جدید کمپانی چری در استفاده از انرژی‌های جدید را به نمایش می‌گذارد.

طراحی ظاهری تیگو 7 پرو پلاگین هیبرید

تیگو 7 پلاگین هیبرید نسخه ویژه‌ای از مدل پایه تیگو 7 پرو است. طراحان چری با حفظ کلیت طراحی، از عناصری استفاده کرده‌اند که ماموریت تیگو 7 E+ را نشان دهند. در قسمت جلویی، تفاوت‌هایی در سپر و جلوپنجره وجود دارد. چراغ‌های روز یا دی‌لایت‌ها و ورودی‌های هوا با تزئینات سبزآبی، نشان‌دهنده استفاده از برق در این خودرو است. درگاه شارژ روی گلگیر جلو و رینگ‌های جدید آلیاژی با هاشور آبی، تفاوت‌های دیگر این خودرو با نسخه پایه را مشخص می‌کنند.

جایگاه تیگو 7 پلاگین هیبرید در بازار ایران

مشخصات فنی و قوای محرکه تیگو 7 پلاگین هیبرید

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید با دو موتور الکتریکی و یک موتور بنزینی، مصرف سوخت کمتری دارد. این خودرو با موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژ و دو موتور الکتریکی، مجموعاً 326 اسب بخار نیرو و 510 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق گیربکس DHT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. تیگو 7 پلاگین هیبرید با شتاب 7.6 ثانیه‌ای از صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت، یکی از سریع‌ترین کراس‌اوورهای بازار محسوب می‌شود.

کابین و امکانات تیگو 7 پلاگین هیبرید

درون کابین تیگو 7 پرو e+، تغییرات جزئی اما قابل توجهی نسبت به نسخه پایه دیده می‌شود. کلاسترهای دوگانه، تریم جدید داخلی با رنگ‌های آبی، سفید و مشکی، و طراحی جدید کنسول میانی و اهرم تعویض دنده از جمله این تغییرات هستند. همچنین دوربین نصب شده روی ستون جلو، علاوه بر شناسایی چهره، خواب‌آلودگی راننده را نیز تشخیص می‌دهد.

شارژ تیگو 7 پرو پلاگین هیبرید

باتری 19.27 کیلووات‌ساعتی این خودرو در ایستگاه شارژ مخصوص حدود 4 ساعت و با استفاده از برق شهری در پارکینگ منزل یا محل کار حدود 7 تا 8 ساعت زمان برای شارژ نیاز دارد. تیگو 7 پرو هیبرید در حالت تمام برقی می‌تواند مسافتی در حدود 80 کیلومتر را طی کند و مصرفی معادل 1.55 لیتر در هر 100 کیلومتر داشته باشد.

 

جایگاه تیگو 7 پلاگین هیبرید در بازار ایران

عرضه تیگو 7 هیبرید در بازار ایران

تیگو 7 پرو پلاگین هیبرید برای نخستین بار در نمایشگاه تحول صنعت خودرو در سال 1402 رونمایی شد و به نظر می‌رسد در سال 1403 به مرحله فروش برسد.

قیمت تیگو 7 پلاگین هیبرید

با توجه به اینکه هنوز مدیران خودرو بخشنامه‌ای برای فروش تیگو 7 پلاگین هیبرید صادر نکرده، قیمت این خودرو نیز مشخص نشده است. در صورت اعلام قیمت و زمان فروش، سایت مدیران خودرو اطلاعات لازم را برای مخاطبان خود منتشر خواهد کرد.

بررسی آپشن‌ها و ایمنی تیگو 7 پرو پلاگین هیبرید

تیگو 7 پلاگین هیبرید دارای امکاناتی نظیر رانندگی چندحالته، چراغ‌های LED، گرم‌کن ردیف جلو، کول باکس، شارژ بی‌سیم، نورپردازی کابین، سقف پانوراما و موارد دیگر است. در حوزه ایمنی، این خودرو با شش کیسه هوا، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و سیستم حفظ خودرو بین خطوط، امتیازات بالایی کسب کرده است. گارانتی تیگو 7 هیبرید نیز شامل 7 سال یا 200 هزار کیلومتر پیمایش و گارانتی 10 ساله برای باتری است.

 

نمای عقب تیگو ۷ پلاگین هیبرید

رقبا و جایگاه تیگو 7 پلاگین هیبرید در بازار ایران

تیگو 7 e+ از معدود خودروهای پلاگین هیبرید در بازار ایران است و رقیب مستقیم و مشخصی ندارد. خودروهای وارداتی پلاگین هیبرید به دلیل ارائه خدمات و گارانتی قابل مقایسه با تیگو 7 نیستند.

نگاه ویژه 777 به تیگو 7 پلاگین هیبرید

با توجه به تعرفه‌های اندک و عوارض پایین خودروهای هیبرید، قیمت تیگو 7 هیبرید به قیمت جهانی آن نزدیک است و از این حیث خودرو ارزنده‌ای محسوب می‌شود. امکانات و قابلیت‌های ویژه تیگو 7 پلاگین هیبرید، آن را به گزینه‌ای مناسب برای مشتریان خاص، علاقه‌مندان به تکنولوژی و حفاظت از محیط زیست تبدیل کرده است.

همراهان عزیز نمایندگی ۷۷۷

با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی باشما ارتباط برقرار کنند.

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *