مدیرانیوز

هجوم خودروسازان بزرگ جهانی به نمایشگاه خودرو چنگدو 2024

نمایشگاه چنگدو چین
نمایشگاه چنگدو چین

هجوم خودروسازان بزرگ جهانی به نمایشگاه خودرو چنگدو 2024

خودروسازان چینی و بین‌المللی با نمایش 1600 مدل، رکورد تازه‌ای در نمایشگاه خودرو چنگدو 2024 ثبت کردند.

سر فصل‌های مقاله

مجله 777: با توسعه خارق‌العاده صنعت خودروسازی در چین، به تعداد نمایشگاه‌های سالانه در این کشور نیز اضافه می‌شود و برخی نمایشگاه‌ها که تا چند سال قبل محلی و کوچک بودند حالا به یک گردهمایی جهانی برندهای مختلف بدل شده‌اند.

نمایشگاه خودرو چنگدو (Chengdu Motor Show) در مرکز استان سیچوان یکی از همین نمایشگاه‌های غول‌آسای امروزی است که تا چند سال قبل در ردیف نمایشگاه‌های محلی و منطقه‌ای شمرده می‌شد.

نمایشگاه خودروی چنگدو 2024 از روز جمعه 30 آگوست آغاز شده و تا 8 سپتامبر ادامه خواهد داشت. گزارش مدیران خودرو 777 درباره برگزاری نمایشگاه خودرو چنگدو از دست ندهید.

نزدیک به 130 خودروساز از سراسر جهان در نمایشگاه امسال شرکت کرده‌اند و بیش از 1600 مدل خودرو در این جشنواره سالانه واقع در جنوب غربی چین، به نمایش در آمده است.

نمایشگاه چنگدو که در کنسرسیوم نمایشگاهی «هانوفر، میلان، شانگهای» هم قرار گرفته، 220000 متر مربع (22 هکتار) مساحت دارد و در واقع بزرگترین رویداد چنگدو در سال است.

از نگاه مدیران نمایشگاه، این رویداد سالانه پنجره‌ای به آخرین فناوری و روند صنعت خودرو در چین است و از همین زاویه، پر از خودروهای الکتریکی هوشمند و مملو از خبرنگاران و بازدیدکنندگان است.

اوج رقابت برندهای بزرگ غرب و شرق در نمایشگاه چنگدو

در نمایشگاه چنگدو، تقریبا تمام نامداران صنعت خودرو حضور پیدا کرده‌اند اما به شکل محسوسی این بار بیشتر نگاه‌ها به محصولات ساخت چین جلب شده است.

به طور مثال کمپانی چری به عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده خودرو در چین با معرفی 35 محصول در نمایشگاه چنگدو، یکی از جالب‌ترین شرکت‌ها برای بازدیدکنندگان تلقی می‌شود.

شرکت BYD، به عنوان پرتیراژترین خودروسازان NEV (خودروهای نوانرژی) در چین، یک سالن اختصاصی دارد و و مدل‌هایی از نشان BYD ، Denza ، Fang Cheng Bao و Yangwang را به نمایش گذاشته است.

شرکت هوآوی نیز با این که بارها ادعا کرده که به تنهایی خودرو تولید نمی کند اما در نمایشگاه خودرو چنگدو، مدل‌هایی را از هر سه برند خود یعنی AITO، Stelato  و  Luxeed را به نمایش گذاشته است.

گریت وال موتور در نمایشگاه چنگدو امسال بزرگترین غرفه خود را با مساحت بیش از 3500 متر مربع ایجاد کرده و مدل‌هایی از هر پنج برند Poer، Haval، Ora، Tank و Wey را به نمایش درآورده است.

برند Xpeng  که هفته گذشته دهمین سال تاسیس خود را جشن گرفت نیز اولین خودرو تماشایی  MONA M را روز اول نمایشگاه به مشتری تحویل داد و به فاصله 48 ساعت از آغاز نمایشگاه اعلام کرد که بیش از 30000 سفارش برای این مدل دریافت کرده است. از MONA M به عنوان رقیب تسلا 3 یاد می‌شود.

از اردوی شرکت‌های اروپایی و آمریکایی نیز کمابیش خبرهای جالبی آمده است هرچند در ظاهر بیشتر آنها در این میدان در برابر محصولات چینی شکست خورده به نظر می‌آیند.

کمپانی ب ام و و زیرمجموعه‌اش MINI از معدود برندهای اروپایی است که قوی ظاهر شده و 13 مدل جدید را در این رویداد ارائه کرده است. ب ام و با رونمایی از M5  هیبریدی و مدل کشیده‌تر کراس‌اوور X3 در جلب توجه بازدیدکنندگان موفق بود.

پورشه نیز نسخه جدیدی از شاسی بلند الکتریکی Macan را در این رویداد معرفی کرد در حالی که تایکان توربو GT چهار در برقی و تایکان 4 الکتریکی که برای بازار چین طراحی شده را نیز به نمایش گذاشته است.

در حوزه خودروهای بنزینی هم کادیلاک، در نقش برند ممتاز جنرال موتورز، از SUV جدید خود XT5 رونمایی کرد و کمی آنطرف‌تر نیز لینکلن از کمپانی فورد، نسخه جدیدی از شاسی بلند Aviator را با موتور 3 لیتری V6  توربوشارژ به نمایش گذاشت.

گروه مشترک هیوندای و  BAIC، نسل پنجم شاسی بلند سانتافه را به نمایش گذاشته و گروه چانگان فورد نیز آپدیت جالبی از شاسی‌بلند اکسپلورر را رونمایی کرده است.

نمایشگاه خودرو چنگدو

آفرهای ویژه برای خریداران خودرو

سازمان‌دهندگان نمایشگاه چنگدو انتظار دارند این رویداد، فروش خودرو را در استان سیچوان و جنوب غربی چین رونق زیادی ببخشد. شهر چنگدو تا پایان سال 2023 محل تردد بیش از 7.1 میلیون وسیله نقلیه بوده که از نظر رشد در بین شهرهای چین رتبه اول را کسب کرده است.

برگزارکنندگان به بازدیدکنندگان وعده داده‌اند که در صورت سفارش خرید در نمایشگاه، می‌توانند جایزه تا سقف 49999 یوان (7050 دلار) دریافت کنند.

مقامات محلی در چنگدو هم 100 میلیون یوان را برای حمایت از تجارت خودرو اختصاص داده‌اند و کسانی که تا 20 سپتامبر فرم خرید از نمایشگاه را تکمیل کنند، واجد شرایط دریافت یارانه تا سقف 8000 یوان خواهند بود.

در حال حاضر چین بزرگترین بازار خودرو در جهان را در اختیار دارد و بر اساس گزارش انجمن خودروسازان چین، بیش از 16.31 میلیون دستگاه خودرو در این کشور در هفت ماهه نخست امسال فروخته شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 4.4 درصد رشد را ثبت کرده است.

نمایشگاه چنگدو

همراهان عزیز نمایندگی ۷۷۷

با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی باشما ارتباط برقرار کنند.

نویسنده:

آرش راهبر

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *