ثبت نام خودرو ام وی ام X22

 

کم‌هزینه‌ترین محصول مدیران خودرو

  مدیران خودرو در سال‌های اخیر همواره تلاش کرده محصولات خود را در گونه‌ها و کلاس‌های مختلف بازار به‌روز نماید و ام وی ام X22 پرو تیپ MT هم یکی از شاخص‌ترین خودروهای بازار ایران در کلاس هاچ‌بک شهری است. گزارش بلاگ مدیران خودرو 777 در مورد ام وی ام X22 پرو مدل دنده‌ای، حاوی اطلاعات کامل و مفیدی برای علاقمندان است.  

معرفی ام وی ام X22 پرو دنده‌ای

خودروهای هاچ‌بک یا کراس شهری به دلیل طول و عرض مناسب و ارتفاع کف بالاتر از سدان‌های عادی معمولا بخش بزرگی از بازار خودرو در کشورهای مختلف را در اختیار دارند. مدیران خودرو نیز از چند سال قبل با معرفی مدل‌ ام وی ام 315 و بعد X22، تلاش کرد جای خود را در بازار پرمتقاضی ایران باز کند. به تدریج که شمار خریداران این خودروها در بازار داخلی افزایش یافت، مدیران خودرو نیز نسل جدیدتر از هاچ‌بک کراس خود را به بازار معرفی کرد. در همین راستا از سال 1401، نسل جدید ایکس 22 در دو مدل ام وی ام X22 پرو اتوماتیک و پرو دنده‌ای (MT) در بزرگ‌ترین مرکز تجاری ایران و منطقه رونمایی شد.

بررسی ظاهری ام وی ام ایکس 22 پرو

خودرو ام وی ام X22 پرو در واقع یک هاچ‌بک کراس است. این خودرو برای تردد روزمره یک خانواده حداکثر 4 نفره تعریف شده و برای استفاده شهری مناسب‌تر است. طراحی ظاهری X22 پرو نسبت به نسل قبلی خود تفاوت مشخصی دارد و آشکارا زیباتر و به‌روز تر شده است. این تغییرات در طراحی سبب شده که ام وی ام X22 پرو ظاهر اسپرت و هوشمندتری به مشتریان عرضه کند و طبق آمار موجود مشتریان جوان، خصوصا در میان زنان توجه بیشتری به این خودرو از خود نشان داده‌اند.

چراغ‌های جدید و پرنورتر

در نگاه اول چراغ‌های روز (دیلایت) و راهنماها که روی یک نوار اریب و باریک قرار گرفته‌اند. جلو پنجره کهکشانی که مشابه آن را در مدل‌های تیگو 7 پرو و تیگو 8 پرو هم دیده‌ایم، تصویر کلی این خودرو را در ذهن بیننده می‌سازد. کمی پایین‌تر و روی سپر، چراغ‌های اصلی نیز در یک قاب 5 ضلعی قرار گرفته که این شکل از چیدمان در خودروهای روز دنیا پرکاربرد است. چراغ‌های اصلی از نوع لامپ‌ LED است و پرتاب و غلظت نور زیادی دارد.

قطعات فلزی مات

زیر سپر هم یک نوار فلزی نصب شده که هم حالت اسپرتی به نمای جلو بخشیده و هم به حرکت آسانتر هوا در جهات مشخص با هدف خنک کردن موتور و سیستم ترمز چرخ های جلو کمک می‌کند. شبیه به این نوار فلزی مات در رکاب دو طرف هم دیده می‌شود و نهایتا دیفیوزر نسبتا بزرگ بر روی سپر عقب هم فام فلزی مات دارد. از دیگر عناصری که حس اسپرتی و کراس را در ذهن بیننده تقویت می‌کنند خطوط پهلو هستند و روی درها هم با شیب ملایم به سمت انتهای خودرو تداوم دارند.

رینگ جوان‌پسندتر از نسل قبل

رینگ‌های 5 پر 16 اینچی دو رنگ و دور گلگیرهای پهن پلاستیکی با هدف اسپرت شدن ظاهر خودرو و مراقبت از در و گلگیرها در برخوردهای سبک شهری تعبیه شده‌اند. باربند فلزی مات و اسپویلر روی شیشه عقب و خروجی‌های اگزوز غیرواقعی هم در راستای جوان‌پسند شدن ام وی ام X22 پرو تاثیر به سزایی دارند.

قوای محرکه ام وی ام X22 پرو

زیر کاپوت ام وی ام X22 پرو یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر 16 سوپاپ قرار گرفته که از نسل سوم انجین‌های کمپانی چری است و نسبت به موتور نسل قبل با حجم مشابه، در عین استهلاک و خرابی بسیار پایین، عملکرد خوبی دارد. پیشرانه 1.5 لیتری می‌تواند 116 اسب بخار را در اختیار راننده قرار دهد و گشتاور اعلام شده این موتور نیز 143 نیوتن متر است که نسبت به رقبایی نظیر 207، ساندرو، پژو پارس قوی تر است. نیروی موتور از طریق گیربکس 5 سرعته دستی (MT) به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و طبق اعلام کمپانی، شتاب صفر تا صد ام وی ام X22 پرو با 1200 کیلوگرم وزن، حدود 12.5 ثانیه است.

هماهنگی موتور و جعبه دنده

نکته قابل توجه دیگر هماهنگی مناسب بین موتور و گیربکس در این خودرو است و اهرم تعویض دنده هم نرم و بدون لقی کار می‌کند که پاسخ مناسبی است به رانندگانی که همچنان رانندگی با گیربکس دستی را دوست دارند. کلاچ خودرو هم هیدرولیکی است که باعث می‌شود همیشه نرمی و راحتی قابل توجه در استفاده ازکلاچ وجود داشته باشد.

مصرف سوخت ایکس 22

میزان مصرف سوخت ام وی ام X22 پرو دنده‌ای هم در سیکل ترکیبی حدود 7 لیتر برای هر 100 کیلومتر است و ظرفیت باک سوخت آن نیز 51 لیتر پیش‌بینی شده است.  

کابین ام وی ام X22 پرو

با در نظر گرفتن این موضوع که ام وی ام X22 پرو یک خودرو اقتصادی است می‌توان ادعا کرد که درون اتاق این خودرو با توجه به دکوراسیون و مبلمان، احساس یک خودرو ارزان‌قیمت را به سرنشینان نمی‌دهد و از نظر کیفی و ظاهری یک سر و گردن از تمامی رقبای داخلی خود بالاتر است. داشبورد ام وی ام X22 پرو با اینکه از جنس پلاستیک خشک است اما با توجه به طرح فیبر کربنی، زیبا و جذاب به نظر می‌آید. نکته جالب دیگر داشبورد خودرو است که با یک زاویه ملایم به سمت راننده متمایل شده تا تمام ادوات به خوبی در دید راننده باشد و ارگونومی بالاتری حاصل شود.

تریم دو رنگ کابین

رودری‌ها هم با توجه فرم پیچیده‌ای که دارند از سه قسمت متفاوت با سه نوع مواد ساخته شده است. در قسمت بالایی از پلاستیک خشک با بافت چرمی استفاده شده و دستگیره در باز کن هم کرومی است. در وسط و جایی که آرم‌رست و دستگیره بستن در قرار گرفته از چرم مصنوعی در دو رنگ مشکی و نارنجی استفاده شده که خط دوخت نارنجی و نوار فلزی مات آن را زیباتر کرده است. در پایین‌ترین بخش هم پلاستیک مشکی خشک برای ایجاد محفظه جیبی شکل و روباندی به کار گرفته شده تا شکل رودری یکنواخت و خسته کننده نباشد. نکته مهم دیگر مقاومت در برابر برخورد اجسام سخت و ضد خش بودن این بخش رودری است.

صندلی های متناسب

صندلی‌ها هم از تریم دو رنگ مشکی و نارنجی بهره می‌برند و سایز متوسطی دارند که برای 4 نفر کافی است اما نفر پنجم هم می‌تواند در مواقع ضروری در صندلی عقب جای بگیرد.جای پا برای سرنشینان جلو کافی و برای سرنشینان عقب بیشتر مناسب افرادی با قامت متوسط است، با این حال فضای بالا سر در صندلی عقب نیز مناسب است.

کنسول، در دسترس

بخش میانی کنسول از جنس پلاستیک براق پیانویی است و باکس وسط هم محفظه کوچکی برای قرار دادن وسایل دارد. اهرم تعویض دنده جای مناسبی دارد و کمی جلوتر دسترسی به سیستم تهویه نصب شده و نمایشگر 9 اینچی هم می‌تواند اطلاعات مربوط به مالتی‌مدیا و وضعیت کلی ایرکاندیشن را به سرنشین اعلام کند. در قسمت پایین یک خروجی 12 ولت و یک پورت USB تعبیه شده که کارکرد مشخصی دارند.  

پنجره‌ای رو به صدا و تصویر

مالتی مدیا همچنین قابلیت نمایش ویدئو و در صورت وجود سخت افزار نمایش شبکه‌های دیجیتال تلویزیون و نمایش خانگی را نیز دارد. فرمان طرحی مشابه مدل‌های بالاتر مثل تیگو دارد و دی‌کات است که حس خوشایندی به راننده القا می‌کند و کمکی برقی هم دارد. روی فرمان هم کنترلرهای سیستم مالتی‌مدیا و کروز کنترل در اختیار راننده است.

کلاستر کلاسیک

پنل کیلومتر هم مدل کلاسیک دو صفحه‌ای است که یکی سرعت و یکی دور موتور را نشان می‌دهد. کامپیوتر سفری هم بین دو دایره مدرج قرار گرفته و اطلاعات مربوط به طی مسافت و میزان مصرف سوخت را نشان می‌دهد. نکته قابل توجه دیگر فاصله بین دو محور در این خودرو است که نسبت به رقبا بازتر است و این موضوع به افزایش راحتی سرنشین کمک می‌کند. فضای صندوق عقب به حجم 420 لیتر هم از رقبایی مثل ساندرو و 207 بیشتر است.  

ایمنی ام وی ام X22 پرو

ام وی ام X22 پرو مجهز به دو کیسه هوا در جلو به صورت استاندارد است و سامانه کنترل پایداری الکترونیکی هم برای آن تعبیه شده که می‌تواند در موقعیت اضطراری به امنیت بیشتر سرنشینان کمک کند.

سیستم کنترل پایداری

طبق آمار، سیستم کنترل پایداری می‌تواند تا 30 درصد جلوی واژگونی و تا 60 درصد جلوی انحراف خودرو را به هنگام از دست رفتن کنترل از سوی راننده بگیرد. همچنین یک کلید مخصوص کنترل سرعت در سرازیری تند و سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی هم در این خودرو وجود دارد.  

رقبای ام وی ام X22 پرو

در مورد رقبای مهم ام وی ام X22 پرو دنده‌ای می‌توان از رنو ساندرو استپ وی، ام وی ام X22 دنده ای قدیمی، پژو ۲۰۷i پانوراما دنده ای نام برد.  

امکانات و آپشن  (در قالب عکس باکس شود)

سانروف برقی – تریم داخلی چرم مصنوعی – سنسور نور – کروز کنترل – سامانه کنترل حرکت در سراشیبی – تهویه الکتریکی دستی – فرمان کمکی برقی – گرمکن صندلی های جلو – رینگ آلومینیومی – کامپیوتر سفری – سنسور پایش باد تایرها – آینه تاشو برقی – نمایشگر لمسی – سنسور پارک عقب – دوربین دنده عقب

قیمت ام وی ام X22 پرو 1403

 

ویژگی خاص ام وی ام X22 پرو از نگاه 777

ام وی ام X22 پرو طبق آمار واحد خدمات پس از فروش مدیران خودرو، کم‌هزینه‌ترین خودرو در میان محصولات این شرکت است. موتور آن نیز نسبت به نسل قبلی استهلاک کمتری دارد و از نظر قیمت نیز یک محصول کاملا رقابتی است.  کمپانی چری مدتی قبل جشن تولید 1 میلیون نسخه از این خودرو را برگزار کرد. (تصویر خودرو یک میلیونم کار شود)              

 

با تکمیل فرم زیر، کارشناسان ما در اولین فرصت با شما ارتباط برقرار خواهند کرد .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *