اخبار 777

بزرگ‌ترین خانواده خودرو پاک در ایران

خودرو پاک مدیران خودرو
خودرو پاک مدیران خودرو

بزرگ‌ترین خانواده خودرو پاک در ایران

از ورود خودروهای پاک به بازار ایران بیش از یک دهه نمی‌گذرد اما تا یکی دو سال گذشته، خودروهای هیبریدی (دونیرو) و برقی به تعداد اندکی متقاضی داشتند و خریداران آن شاید به هزار نفر هم نرسید. حتی سیستم حمل و نقل عمومی هم در جذب سرمایه برای استفاده از تاکسی‌های پاک برقی یا هایبرید توفیق اندکی داشت.

سر فصل‌های مقاله

لیگ خودروهای پاک مدیران خودرو

در چند ماه اخیر اما خبر مونتاژ خودروهای هیبریدی از سوی مدیران خودرو، موج تازه‌ و قدرتمندی را در بازار ایجاد کرد و به راه افتادن یک زیرگروه برای برند فونیکس تحت عنوان FONIX NEV یا خودروهای نوانرژی فونیکس، دریچه‌ای تازه به روی طرفداران رو به افزایش خودروهای پاک گشود.

در چند ماه اخیر، شرکت مدیران خودرو با معرفی محصولات سبز مثل فونیکس تیگو 8 پرو پلاگین هایبرید (e+) و فونیکس تیگو 7 پرو پلاگین هیبرید (e+) و برگزاری برنامه‌های تست درایو متعدد، توانست آغازگر ارائه مسیری مطمئن و راه‌حلی قطعی برای کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها بوده است.

در حالی که خودروهای هیبریدی فونیکس توانسته‌اند با شیب ملایم اما اطمینان‌بخش، مشتریان علاقمند را به سوی خود جلب کنند، یک محصول تمام برقی نیز جدیدا به سبد محصولات مدیران خودرو افزوده شده است. فونیکس FX الکتریکی (EV) به عنوان یک کراس‌اوور جذاب نیز به عنوان سومین خودرو پاک در سبد فونیکس NEV قرار گرفته تا به این ترتیب مدیران خودرو، صاحب بزرگ‌ترین سبد فروش خودروهای سبز در کشور شود.

استفاده از خودروهای هایبرید و برقی خانواده «فونیکس NEV» در شرایطی که تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین، بیش از پیش در زندگی جوامع خود را نشان می‌دهد، اقدامی مسئولانه و راه حلی است برای توسعه پایدار در کشور و همچنین ایجاد فرصت زندگی بهتر برای نسل‌های آینده.

خودرو‌های NEV مدیران خودرو

تاکنون 3 محصول از سوی مدیران خودرو به عنوان خودرو پاک معرفی شده است:

خودرو پاک تیگو 8 پلاگین هیبرید

فونیکس تیگو 8 پرو e+

پس از موفقیت چشمگیر تیگو 8 پرو در بازار ایران، نسخه‌های متنوعی از این کراس‌اوور جذاب و بزرگ نیز راهی بازار ایران شده است. در ادامه توسعه این محصول در بازار ایران نمونه پلاگین هیبرید این محصول با کد e+ به بازار معرفی شده که مشخصات فنی قابل توجهی دارد.

تیگو 8 پرو e پلاس، با استفاده از دو موتور برقی و یک موتور بنزینی، در حالت بهینه با امکان تولید قدرت 326 اسب بخار و گشتاور 510 نیوتن متر، پرقدرت‌ترین کراس‌اور کشور است. تیگو 8 e+ در حالت ‌شارژ کامل، در عرض 7.6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و میزان مصرف آن در همین حالت، تنها 1.55 لیتر است.

این محصول با باک پر و باتری فول‌شارژ، امکان پیمایش حدود 1000 کیلومتر و در حالت تمام الکتریکی، امکان پیمودن 75 کیلومتر را دارد. تیگو 8 پرو e پلاس از 9 حالت هوشمند برای توزیع نیروی موتورها و بازیابی انرژی تولید شده بهره می‌برد. گارانتی این خودرو 7 سال یا 200 هزار کیلومتر و برای باتری آن 5 سال یا 150 هزار کیلومتر است.

تیگو 7 پلاگین هیبرید

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید (e+)

کمی بعد از معرفی نسخه هیبریدی تیگو 8 پرو، مدیران خودرو خبر از مجهز شدن محصول پرطرفدار تیگو 7 پرو به همان پکیج شد. ساخت نسخه هیبریدی تیگو 7 پرو به این معنی است که یکی از جذاب‌ترین کراس‌اوورهای مونتاژی در ایران نیز از این به بعد می‌تواند در جمع خودروهای پاک قرار گیرد.

تیگو 7 پرو e+ هم با مشخصات فنی تیگو 8 e+ به میدان آمده تا خودرویی با وزن کمتر و عملکرد حیرت‌انگیز، تبدیل به یکی از دینامیک‌ترین و سبزترین شاسی‌بلندهای کشور شود.

تیگو 7 پرو e پلاس هم با همان ترکیب دو موتور برقی و یک موتور بنزینی 1.5 لیتری، نیرویی معادل 326 اسب بخار و گشتاور 510 نیوتن متر، تولید می‌کند. شتاب این خودرو در حالت فول‌شارژ، رکوردی بهتر از تیگو 8 هیبرید را ثبت می‌کند و مصرف بنزین آن در همین حالت، حدود 1.5 لیتر است. این محصول هم با باک پر از بنزین و باتری فول‌شارژ، می‌تواند تا حدود 1000 کیلومتر را در جاده طی کند و در حالت تمام الکتریکی هم 75 کیلومتر را در محیط شهری می‌پیماید.

تیگو 7 پرو e+  از برنامه هوشمند برای توزیع نیروی هر سه موتور و بازیابی انرژی تولید شده استفاده می‌کند و گارانتی این خودرو نیز 7 سال یا 200 هزار کیلومتر و برای باتری آن 5 سال یا 150 هزار کیلومتر است.

خودرو پاک اف ایکس برقی

فونیکس FX برقی

کمپانی چری، اولین بار در نمایشگاه شانگهای 2023 نسخه تمام برقی اومودا 5 یا فونیکس FX را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داد  اما اولین رونمایی بین‌المللی آن، در نمایشگاه خودرو ژنو 2023 انجام شد و سپس عرضه آن را در سال 2024 آغاز کرد.

فونیکس FX تمام برقی در کنار لاماری ایما برقی و اسکای‌ول ET5 سال گذشته به عنوان تنها خودروهای برقی مونتاژی در ایران معرفی شدند.

فونیکس اف ایکس برقی، با تغییراتی نسبت به نسخه بنزینی خود ساخته شده که آشکارترین آن در بخش جلو و متمرکز بر جلوپنجره آن است. از طرح مشبک اومودا 5 خبری نیست و درپوش اتصال به برق یا پلاگین در یک بافت یکپارچه در جلو قرار گرفته است. چراغ‌های LED هم تغییر کرده‌اند.

در قسمت دم خودرو نیز تغییراتی پیش آمده و سپر مشکی یکپارچه بدون خروجی اگزوز نصب شده است.

فونیکس FX برقی مجهز به باتری 61 کیلوواتی است که منبع تغذیه موتور الکتریکی در روی محور جلو به توان 204 اسب‌بخار است.

شتاب صفر تا صد فونیکس FX برقی به 7.6 ثانیه می‌رسد و برد حرکتی‌اش نیز حدود 450 کیلومتر اعلام شده است. این کراس‌اور برقی، از شارژ سریع 110 کیلوواتی پشتیبانی می‌کند و در مدت زمان 30 دقیقه از شارژ صفر به 80 درصد می‌رسد.

همراهان عزیز نمایندگی ۷۷۷

با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی باشما ارتباط برقرار کنند.

نویسنده:

آرش راهبر

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *