مقایسه خودرو

مقایسه تیگو 8 پلاگین هیبرید و میتسوبیشی اوت‌لندر پلاگین هیبرید

تیگو 8 و میتسوبیشی
تیگو 8 و میتسوبیشی

مقایسه تیگو 8 پلاگین هیبرید و میتسوبیشی اوت‌لندر پلاگین هیبرید

شرکت مدیران خودرو از سال گذشته با معرفی فونیکس تیگو 8 پرو پلاگین، عملا وارد مرحله تازه‌ای در تولید و فروش خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست شد.

مجله 777، در ادامه به مقایسه تیگو 8 پلاگین هیبرید و میتسوبیشی اوت‌لندر هیبرید می‌پردازد.

 

سر فصل‌های مقاله

این شاسی‌بلند جدید و جذاب با استفاده از دو منبع نیروی متفاوت و تکنولوژی روز، ترکیب خاصی از برق و بنزین را برای استفاده در محیط شهری به کار می‌برد که نهایتا منجر به کاهش چشمگیر سوخت می‌شود.

تیگو 8 پلاگین هیبرید که با نشان e+ بر روی در صندوق عقب نسبت به مدل پایه متمایز می‌شود با انبوهی از آپشن‌ها و امکانات ایمنی و سطح بالای خودران، به یک خودرو ویژه و خاص در بازار تبدیل شده که در کلاس خود تنها یک رقیب دارد.

میتسوبیشی اوت‌لندر پلاگین هیبرید (PHEV) مدل 2018، از زمان ورودش به بازار ایران به عنوان یکی از معدود خودروهایی که تعداد قابل ملاحظه‌ای از آن به بازار ایران وارد شد، شناخته می‌شود و همچنان در معابر کشور در حال تردد است.

مقایسه تیگو 8 و میتسوبیشی

مقایسه ظاهری تیگو 8 و میتسوبیشی اوت‌لندر

هر دو خودرو هیبرید، نمونه کاملی از سبک طراحی دو کمپانی چینی و ژاپنی هستند. میتسوبیشی اوت‌لندر پلاگین هیبرید با تغییراتی نسبت به مدل عادی اوت‌لندر در سال 2016 وارد بازار شد و مشخصه مهم آن در ظاهر، فرم سپر جلو و نوار کرومی زاویه داری است که از زیر چراغ‌های جلو تا پایین سپر امتداد یافته است.

اما تیگو 8 پلاگین هیبرید از نظر طراحی جدیدتر است و به نوعی نماد جدیدترین سبک طراحی کمپانی چری چین است. در واقع می‌توان ادعا کرد که طراحان چری سرانجام با طراحی تیگو 8، به امضای خاص خود رسیده‌اند و دست‌ کم تا 5 سال آینده، همین سبک طراحی در اکثر محصولات چری دیده خواهد شد.

از نظر ظاهری البته سلیقه مشتریان هم تعیین‌کننده است و شاخص محکمی برای آن که کدام‌ یک زیباتر هستند وجود ندارد اما هر دو خودرو به زعم کارشناسان زیبایی مقبولی دارند.

از نظر ابعاد نیز هر دو تقریبا به هم نزدیک هستند به این ترتیب که ابعاد خودروی اوتلندر شامل 4694 میلی‌متر طول، 1801 میلی‌متر عرض و 1709 میلی متر ارتفاع است که نسبت به تیگو 8 پرو با ابعاد 4722 میلی‌متر طول، 1860 میلی‌متر عرض و 1745 میلی متر ارتفاع، اندکی کوچک‌تر به نظر می‌‌آید. فاصله بین دو محور در تیگو 8 پرو 271 سانتی‌متر و این مقدار در اوتلندر، 267 سانتی‌متر است.

میتسوبیشی اوتلندر

مقایسه کابین تیگو 8 و اوت‌لندر هیبرید

شباهت‌های دو خودرو هیبرید در داخل کابین هم نزدیک است. مبلمان تیگو 8 و اوت‌لندر هر دو ترکیبی از چرم مشکی و قهوه‌ای است. با این حال می‌توان ادعا کرد که تیگو 8 پرو، به طور طبیعی و به دلیل مد روز بودن، طراحی جدیدتر و مدرن‌تری را نشان می‌دهد. دسترسی‌ها و امکانات بر روی داشبورد تیگو 8 بیشتر و شکل قرارگیری آن کاربردی‌تر است. تیگو 8 پرو دارای فرمان دی کات، نور محیطی با 64 طیف، قابلیت استارت موتور با ریموت، شارژر وایرلس، کول باکس و امکانات دیگر نیز هست که در اوتلندر وجود ندارند.

در مقایسه امکانات سرگرمی و اطلاع‌رسانی هم نکاتی وجود دارد. در زمینه مالتی‌مدیا، میتسوبیشی اوتلندر PHEV از یک صفحه نمایش 7 اینچی به همراه 6 بلندگو برخوردار است در حالی که تیگو 8 پرو دارای یک نمایشگر 12.3 اینچی دوگانه به همراه 8 بلندگو با مهندسی کمپانی سونی است که تجربه متفاوتی در زمینه صوتی و تصویری برای سرنشینان خواهد بود.

علاوه بر این، 7 نفره بودن تیگو 8 به دلیل فضای بازتر در کابین هم مزیت دیگری است که این خودرو نسبت به اوت‌لندر دارد.

مقایسه تیگو 8 پلاگین هیبرید و میتسوبیشی اوت‌لندر پلاگین هیبرید

مقایسه قوای محرکه

شاید مهم‌ترین بخش در مقایسه خودرو در مورد قوای محرکه این دو مدل باشد به این دلیل که اساسا هر دو خودرو به دلیل هیبریدی بودن و تفاوت با خودروهای معمول، مورد مقایسه قرار گرفته‌اند. هر دو خودرو شکل نزدیک به همی از قوای محرکه را در اختیار دارند، ترکیبی از موتور بنزینی و موتور الکتریکی.

موتور اوتلندر PHEV یک موتور چهار سیلندری با حجم 2 لیتر است که 203 اسب بخار قدرت و 332 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. همچنین دو موتور الکتریکی نیز در این خودرو قرار گرفته که از طریق باتری 336 ولتی با ظرفیت 12 کیلووات ساعت، نیرو می‌گیرند. اوت‌لندر از یک گیربکس جدید از نوع DHT  برای حرکت بهره می‌برد.

اما تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید e+ ، یک موتور 1.5 لیتری  توربو شارژ دارد و به موازات آن دو موتور الکتریکی هم به کار گرفته می‌شوند که روی گیربکس قرار گرفته‌اند. ظرفیت باتری این خودرو، 19.27 کیلو وات ساعت است و از باتری‌ 350 ولتی استفاده می‌کند. تیگو 8 e+  در مجموع گشتاور 510 نیوتن متر و توان 326 اسب بخار تولید می‌کند که نسبت به اوت‌لندر PHEV، به میزان قابل توجهی بیشتر است. البته تیگو 8 نیز از گیربکس نوع DHT استفاده می‌کند که البته به لحاظ سیستم با مدل اوت‌لندر تفاوت دارد.

مسافت قابل پیمایش موتور اوتلندر PHEV، در حالت فقط موتور الکتریکی حدود 35.5 کیلومتر است. در حالی که خودروی تیگو 8 پرو e+، تنها با استفاده از باتری می‌تواند دو برابر این مقدار یعنی 75 کیلومتر را طی کند.

با یک باک پر بنزین و شارژ کامل باتری، اوت‌لندر هیبرید می‌تواند حدود 500 کیلومتر را طی کند، اما تیگو 8 e+  حدود دو برابر یعنی 950 کیلومتر را در همین شرایط می‌پیماید.

از نظر شتاب صفرتا صد نیز خودروی اوت‌لندر، در برابر تیگو 8 هیبریدی با زمان 11 ثانیه ضعیف‌تر است و تیگو 8 حدود 7.6 ثانیه زمان لازم دارد.

مقایسه تیگو 8 پلاگین هیبرید و میتسوبیشی اوت‌لندر پلاگین هیبرید

مقایسه امکانات رفاهی و ایمنی در تیگو 8 و اوت‌لندر

در زمینه امکانات آسایشی و ایمنی هم تفاوت‌ها آشکار هستند. به طور مثال برخی امکانات مثل رکاب برقی، سیستم رانندگی خودکار (ADAS)، سیستم کنترل صوتی و سرد کن صندلی در تیگو 8 هیبرید e+ وجود دارد که اوت‌لندر از آن‌ها بی‌بهره است.

هر دو خودرو سیستم تهویه مطبوع دوگانه اتوماتیک دارند با این تفاوت که سیستم تهویه در تیگو 8 هیبرید، سیستم پاکسازی هوا نیز دارد اما اوت‌لندر نه. سایر سیستم‌های رفاهی و ایمنی که در هر دو خودرو وجود دارد، شامل سیستم ورود به خودرو بدون نیاز به کلید، استارت دکمه‌ای، سیستم بالا رفتن خودکار شیشه‌ها همراه با قفل درب‌ها، دوربین 360 درجه (AVM)، ترمز پارک برقی و اتوهلد است.

حالت‌های رانندگی در تیگو 8 پرو نیز شامل Eco ،Sport  Normal ،EV وHEV است اما اوتلندر، تنها دو حالت Eco  و EV در اختیار راننده قرار می‌دهد.

مقایسه تیگو 8 پلاگین هیبرید و میتسوبیشی اوت‌لندر پلاگین هیبرید

مقایسه قیمت و خدمات تیگو 8 هیبرید و اوت‌لندر

اما عمده‌ترین تفاوت‌های تیگو 8 پلاگین هیبرید با میتسوبیشی اوت‌لندر پلاگین هیبرید 2018 در موضوع قیمت و ارائه خدمات و سرویس‌های آن است. قیمت میتسوبیشی با حدود 100 هزار کیلومتر کارکرد در 6 سال دستکم 5 میلیلارد تومان است در حالی که تیگو 8 هیبرید در وضعیت صفر کیلومتر و به نرخ کارخانه کمتر از 3 میلیارد تومان است.

در عین حال گارانتی و سرویس‌های دوره‌ای این دو خودرو و وارانتی باتری این دو نیز تفاوت اساسی دارد و پر واضح است که گارانتی 7 ساله مدیران خودرو برای تیگو 8 هیبریدی یک پشتوانه و اطمینان خاطر فوق‌العاده برای مصرف‌کننده به حساب می‌آید.

در نهایت قضاوت در مورد خرید این دو خودرو باارزش و دوستدار محیط زیست را به مخاطبان عزیز می‌سپاریم.

تیگو 8 ای پلاس

همراهان عزیز نمایندگی ۷۷۷

با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی باشما ارتباط برقرار کنند.

نویسنده:

علیرضا قزوینی

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *