مقایسه تیگو 5 و هایما اس 5

مقایسه تیگو 5 و هایما اس 5


یکی از موضوعاتی که امروزه بیشتر از سایر موضوعات در رابطه با ماشین به گوش می‌رسد، مقایسه تیگو 5 با هایما اس 7 است؛ بنابراین قصد داریم در مجله خودرویی نمایندگی 777 مدیران خودرو برای شما در ابتدا این دو مدل خودرو را معرفی کنیم و سپس با توجه به ویژگی‌هایی که هر یک دارند، به مقایسه هایما S7 توربو با تیگو 5 بپردازیم.

تیگو 5؛ خودرو پر قدرت جاده‌ها از تبار چین

تیگو 5

معرفی تیگو 5:

بررسی تیگو 5 نشان می‌دهد که این خودرو به‌واسطه‌ی طراحی و نمایی که دارد، مورد توجه بسیاری از افراد واقع می‌شود و توانسته است فروش خوبی را رقم بزند؛ طراحان تیگو 5 در تلاش ایجاد یک طرح و استایل اروپایی برای این خودرو بودند و می‌توان گفت در این امر موفق عمل کردند، البته باید گفت در طراحی کابین داخلی تیگو 5 از طرح‌های شرقی الگوبرداری شده و تا حدودی شبیه به کابین‌های خودروی کره‌ای‌ها است و در نظر طرفداران این خودرو، چنین طراحی باعث جذابیت تیگو 5 شده است.

تیگو 5
تیگو 5

تیگو 5 جدید، نزدیک به 3 سال است توسط شرکت مدیران خودرو، در ابتدا مونتاژ و سپس راهی بازار می‌شود؛ شما می‌توانید در طراحی تیگو 5 ریزه‌کاری‌هایی را مشاهده کنید که باعث تعجب و شگفتی شما می‌شود، شما می‌توانید با نشستن در این خودرو از آرامش وصف‌نشدنی برخوردار شوید و با لذت به مسیر خود ادامه می‌دهید.

هایما اس 7
هایما اس 7

هایما اس 7؛ طراحی فوق‌العاده در رده جهانی

 

هایما اس 7 را می‌توان یک شاسی‌بلند با طراحی زیبا در نظر گرفت که برای بسیاری از راننده‌ها، ماشینی جذاب محسوب می‌شود؛ طراحی ظاهری خوب این خودرو سبب می‌شود که هایما اس چیزی از دیگر رقبای خود کم نداشته باشد، بلکه در بسیاری از موارد می‌توان گفت نسبت به رقبای خود بیشتر مورد استقبال واقع می‌شود.

هایما اس 7
هایما اس 7

طراحی که برای این خودرو در نظر گرفته‌شده است تا حدودی بدون نقص است؛ شما می‌توانی در این مدل از خودرو طراحی‌هایی چون کاپوت عضلانی، چراغ‌های جلو و عقب که باعث جذابیت این خودرو می‌شوند را مشاهده کنید؛ به‌نوعی می‌توان گفت طراحان خودروی هایما اس 7 برای طراحی این ماشین از الگوهای مطرح شاسی بلند که در دنیای خودرو مطرح هستند، استفاده کرده‌اند و ممکن است این اتفاق و الگوبرداری به خاطر تازه‌کار بودن هایما s7 اتفاق افتاده باشد.

هایما اس 7
هایما اس 7

تا به اینجا به تعریفی کلی از دو خودرو پرداختیم و اکنون تصمیم داریم موارد گوناگونی که در مقایسه هایما S7 توربو با تیگو 5 به چشم می‌آید را برای شما بیان کنیم تا با آن‌ها آشنا شوید و سپس تصمیم خود را درباره‌ی این دو خودرو بگیرید.

تیگو 5

بررسی مشخصات فنی دو خودروی تیگو 5 با هایما اس 7

 

بررسی‌هایی که در حیطه‌ی مشخصات فنی دو خودرو انجام‌شده است اطلاعاتی را در اختیار ما می‌گذارد که در این بخش برای شما به این موضوع می‌پردازیم و ویژگی‌های فنی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

برای خودروی تیگو 5 می‌توان پیشرانه‌ای را در نظر گرفت که بر روی شاسی 1.5 تنی، قدرت تولید 140 اسب بخار را دارد که این موضوع می‌تواند امتیازی مثبت برای تیگو 5 باشد؛ شما با این خودرو می‌توانید سرعتی برابر با 175 کیلومتر در ساعت را تجربه کنید که این سرعت در مقایسه با هایما اس 7، 5 کیلومتر بیشتر است.

تیگو 5
تیگو 5

یکی از ویژگی‌های مثبتی که در بخش فنی تیگو 5 مطرح می‌شود، مصرف سوخت کم آن است، این تفاوت زمانی است که هایما S7 نسبتا مصرف سوخت بیشتری دارد، از طرف دیگر می‌توان به‌ فرمان پذیری دقیق تیگو 5 اشاره داشت.

 

در رابطه با توزیع بار خودرو  بر چرخ، باید گفت این اتفاق در تیگو 5 به بهترین شکل ممکن صورت گرفته و باعث می‌شود کمترین فشار غیرضروری و غیرعادی به محورهای جلویی ماشین وارد نشود، همچنین باید گفت این خودرو از صداگیری عالی برخوردار است و زمانی که خودروی شما با سرعت معین و کمی در حال حرکت است هیچ صدایی به داخل کابین نمی‌آید و زمانی که سرعت به بالاترین حد ممکن می‌رسد، صدای کوتاه و کمی از موتور خودرو به داخل کابین می‌آید.

هایما اس 7
هایما اس 7

در رابطه با ویژگی‌های فنی خودروی هایما اس 7 باید گفت که این خودرو یکی از بهترین پیشرانه‌های ممکن را در اختیار دارد و برخورداری از قدرت 170 اسب بخار و 230 نیوتن متر گشتاور، از دیگر ویژگی‌هایی به‌حساب می‌آیند که می‌توان برای هایما اس در نظر داشت. این خودرو علاوه بر پیشرانه‌ی قدرتمند خود، از یک جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک برخوردار است که باعث می‌شود این خودرو در نظر افراد، یک خودروی حرفه‌ای به نظر رسد.

 

معرفی آپشن های گوناگون دو خودرو تیگو 5 و هایما اس 7

 

تیگو 5 در دو تیپ مختلف CVT و MT در بازار ماشین کشور ما دیده می‌شود که نوع CVT یا دنده اتوماتیک آن، خود به سه زیرگروه با نام های کامفورت، لاکچری و اکسلنت تقسیم می‌شود و نوع MT آن نیز ارزان‌ترین نسخه‌ی آن محسوب می‌شود.

تیگو 5
تیگو 5

برای نسخه‌ی MT می‌توان آپشن هایی مانند سنسور پارک، فرمان برقی تلسکوپی، چراغ‌های مختص به رانندگی در روز و آینه‌های برقی جمع شونده را در نظر گرفت؛ مدل کامفورت از تیپ CVT علاوه بر آپشن هایی که دارد، از جعبه‌دنده ی اتوماتیک با استارت بدون کلیک، نمایشگر 7 اینچ، دوربین برای پارک و موارد جزئی دیگر برخوردار است. مدل اکسلنت نیز که یکی از انواع تیپ CVT به‌حساب می‌آید، از ویژگی‌هایی چون صندلی برقی، تهویه اتوماتیک و سانروف برقی برخوردار است.

هایما اس 7
هایما اس 7

برای خودروی هایما اس 7 نیز می‌توان ویژگی‌هایی چون نمایشگر 7 اینچی، دوربین مختص برای دید عقب، شش عدد بلندگو، ایربگ، آینه و فرمان برقی، سیستم گرمکن صندلی، سانروف برقی و موارد دیگر اشاره کرد که همگی باعث شده‌اند هایما اس 7 یکی از خودروهای محبوب به‌حساب بیاید.

 

ایمنی و گارانتی دو خودروی تیگو 5 و هایما اس 7

 

شرکت مدیران خودرو به دلیل اطمینانی که از محصول خود دارد، 5 سال گارانتی برای آن در نظر گرفته است و اگر برای ماشین شما مشکلی پیش آمد، می‌توانید با مراجعه به شرکت مدیران خودرو برای حل این مشکل اقدام کنید، از طرفی دیگر ایران‌خودرو برای هایما اس 7، تنها 3 ماه گارانتی در نظر گرفته است.

تیگو 5
تیگو 5

در کنار تمام موضوعاتی که مطرح شد، بسیاری از افراد مشتاق به دانستن قیمت هایما S7 و تیگو 5 هستند، باید در این مورد گفت که قیمت چری تیگو 5 و هایما اس به دلیل بازار بی‌ثباتی که امروزه در بازار خودرو دیده می‌شود، ثابت نیست و نمی‌توان به‌طورقطع قیمت تیگو 5 صفر کارخانه و همچنین مدل های دیگر مانند تیگو il5 را فهمید؛ بنابراین شما می‌توانید با شرکت مدیران خودرو در ارتباط باشید تا از قیمت‌های دقیقه لحظه‌ای مطلع شوید.

تیگو 5

در آخر باید گفت تیگو 5 که یکی از محصولات مدیران خودرو و هایما اس که یکی از محصولات ایران‌خودرو هستند، در لیست ماشین‌های محبوب قرارگرفته‌اند و شما می‌توانید با توجه به اطلاعات داده‌شده و بررسی تمامی موارد، یک انتخاب درست را انجام دهید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *