x55

x55


از سال 2015 به بعد، چری در کنار کراس‌اوورهایش، به ساخت کراس‌اور ارزان‌تر و البته با چهره‌ای متفاوت‌تر از اعضای خانواده تیگو، روی آورده است.

اولین محصولی که چری با این استراتژی ساخت، خودرویی به‌نام Tiggo 3x بود که سال 2016 به بازار چین رفت و در سال 96 نیز با نام ام‌وی‌ام X22 به بازار کشورمان آمد.

ام وی ام X55 یک کراس اوور چینی است که در کشور چین به نام چری تیگو 4 شناخته می‌شود. این خودرو در سال 2017 رونمایی شد و همانند سایر محصولات ام وی ام و چری، عرضه آن در ایران بر عهده مدیران خودرو است.

معرفی تخصصی ایکس 55
معرفی تخصصی ایکس 55

طراحی ظاهری داخلی ام وی ام x55

شمایل بیرونی ام وی ام ایکس55 نسبت به تولیدات قدیمی‌تر این خودروساز فاصله گرفته و از زبان طراحی جدید شرکت چری که در محصولات مدرن‌تر این خودروساز شاهد آن هستیم، استفاده کرده است.

در نمای روبرو چراغ‌ها طبق عرف این روزها حالتی اخم آلود و خشن به خود گرفته و از یک سمت به جلوپنجره نسبتا بزرگ با طراحی مناسب پیوند خورده‌اند؛ این قسمت به ویژه طرح جلو پنجره بی‌شباهت به محصولات هیوندای نیست.

طرح سپر نیز در نوع خود جذاب به نظر رسیده و وجود دریچه‌های هواکش در قسمت های جانبی به همراه دیفیوزر نقره‌ای رنگ سبب ایجاد جلوه‌ای منحصر به فرد و جذاب برای چهره ام وی ام ایکس ۵۵ شده است.

در قسمت جانبی شاهد حجم پردازی‌های منطقی به علاوه وجود خطوط برجسته روی درب کاپوت هستیم که موجب عضلانی و ورزشکارانه‌تر به نظر رسیدن بدنه این خودرو شده است.

معرفی تخصصی ایکس 55
معرفی تخصصی ایکس 55

در طراحی فریم پنجره‌ها نیز به صورت توامان از خطوط روان و صاف استفاده شده و در انتها با زوایای شکسته و یک خط عمودب همراه بوده است.

وجود فلاپ‌ها و زه‌های پلاستیکی در قسمت زیرین بدنه نیز زیبایی ظاهری بدنه این خودرو را ارتقا می‌بخشند. در قسمت عقب از چراغ های دوتکه بهره گرفته شده که توسط نوار کرومی نه چندان پهن به یکدیگر پیوند خورده‌اند.

طرح داخلی چراغ‌های عقب با وجود دو نوار کرومی در نوع خود منحصر به فرد بوده و روی درب صندوق نمایی خاصی ایجاد کرده است.

طول زیاد درب صندوق عقب نیز سبب جای دادن آسان‌تر اسباب و وسایل به درون محفظه بار خواهد شد. در این بین فرم سه‌بعدی و برجسته سپر نیز از دیگر ویژگی‌های بارز نمای عقب ام وی ام ایکس ۵۵ به شمار می‌آید.

به طور کل می‌توان اظهار داشت که نمای جانبی ام وی ام ایکس ۵۵ (mvm x55)ضمن ارائه یک طرح جدید به خوبی توانسته سلیقه خانواده‌ها به ویژه مشتریان ایرانی را پاسخ گفته و نیازهای بصری ایشان را برآورده سازد.

کابین این شاسی بلند تازه وارد نیز طراحی مدرنی دارد که البته تاحدودی به مدل تیگو 7 شبیه است. علاوه بر پلتفرم، ام وی ام X55 پیشرانه خود را نیز از تیگو 7 به عاریت گرفته است.

معرفی تخصصی ایکس 55
معرفی تخصصی ایکس 55

این پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری توربو می‌تواند 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور را تولید کرده و نیرو تولید شده خود را از طریق یک گیربکس 6 سرعته دوکلاچه اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل کند.

هنوز هیچ اطلاعات رسمی در مورد شتاب و مصرف ترکیبی X55 منتشر نشده و شرکت مدیران خودرو تنها به اعلام قیمت رسمی بسنده کرده است، اما می‌توان پیش بینی کرد که این خودرو 1360 کیلوگرمی طی زمان حدود 11 ثانیه بتواند سرعت خود را از 0 به 100 کیلومتر بر ساعت برساند و مصرف ترکیبی آن نیز حدود 8 لیتر در هر صد کیلومتر باشد.

لیست آپشن‌ها و امکانات رفاهی :

ترمز دستی برقی، اتوهلد، کروز کنترل، صندلی‌های جلو برقی به همراه گرمکن، دوبین 360 درجه، سانروف برقی دو حالته، نمایشگر 9 اینچی، سیستم ورود بدون کلید، آینه‌های جانبی برقی با گرمکن و چندین آپشن دیگر اشاره کرد؛ بنابراین از لحاظ امکانات رفاهی، ام وی ام X55 در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارد.

معرفی تخصصی ایکس 55
معرفی تخصصی ایکس 55

مشخصات فنی خودرو :

خودرو چری تیگو ۴ که نام دیگرش ایکس ۵۵ است، با دو نسخه پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی و ۱٫۵ لیتری توربو در کشور چین به فروش می‌رسد. نمونه‌ ۲‌لیتری تنفس طبیعی، قدرت ۱۲۰ اسب بخار در ۵۵۰۰‌دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۸۰ نیوتن‌متر از ۴۰۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌کند.

این مدل با وزن خالص ۱۳۷۶‌کیلوگرم درزمانی حدود ۱۵ تا ۱۶‌ثانیه به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۱۷۰‌کیلومتر بر ساعت خواهد داشت.

معرفی تخصصی ایکس 55
معرفی تخصصی ایکس 55

نسخه‌ اصلی تیگو ۴ در چین مجهز به پیشرانه‌ ۱.۵ لیتری توربوشارژ است که قدرت ۱۴۷ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور بر دقیقه و حداکثر گشتاور ۲۱۰ نیوتن‌متر از ۱۷۵۰ تا ۴۰۰۰ دور بر دقیقه فراهم می‌کند.

این مدل، در حدود ۱۱ تا ۱۲ ثانیه به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت خواهد داشت.

همچنین یک جعبه‌دنده خودکار ۶ سرعته دبل‌کلاچ (DCT) با میانگین مصرف سوخت ۸.۵ تا ۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد داشت.

ام وی ام X55 در دو تیپ به بازار ایران آمده؛ یکی تیپ «اکسلنت» و دیگری تیپ «اکسلنت اسپرت» که سقف و ستون مشکی دارد. یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های X55، داشتن ساعت هوشمندی است که هم با اسمارت‌فون شما سینک می‌شود و هم می‌توان از آن بعنوان کیلس استفاده کرد و هم اینکه با کمک آن می‌توان شیشه‌ها یا قفل درب‌ها را بازوبسته و موتور را روشن و خاموش کرد.

معرفی تخصصی ایکس 55
معرفی تخصصی ایکس 55

رقبای x55

ام وی ام X55 با توجه به سطح امکانات رفاهی و ایمنی و از سویی دیگر مشخصات فنی می‌تواند در بازار فعلی کشور با کراس اوورهایی چون هاوال H2، جک S5، بی وای دی S6 و هایما S7 توربو رقابت کند.

معرفی تخصصی ایکس 55
معرفی تخصصی ایکس 55

نام لاتین خودرو MVM X55
کلاس بدنه کراس اوور
سگمنت جهانی J – شاسی بلند جمع وجور
کشور سازنده چین
سال طراحی 2018
تعداد سرنشین 5
شرکت عرضه کننده مدیران خودرو

حجم موتور 1500 سی سی
نوع موتور sqre4t15b توربو
محل قرارگیری موتور جلو
محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس 6 سرعته اتوماتیک 2کلاچه
تعداد سیلندر 4
نوع سیلندر خطی
تعداد سوپاپ 16
قدرت 147 اسب بخار در 5500 دور بر دقيقه
گشتاور 210 نيوتن متر در 1750-4000 دور بر دقيقه
ضريب تراکم 9/5:1
نوع سوخت بنزین
سیستم سوخت رسانی پاشش سوخت چند نقطه ای
سیستم تعلیق جلو مک فرسون با فنر پیچشی، میله نگهدارنده و ضد لغزش
سیستم تعلیق عقب کشنده چندگاه با فنر پیچشی
نوع فرمان برقی

طول 4358 میلیمتر
عرض 1830 میلیمتر
ارتفاع 1670 میلیمتر
فاصله محوری 2630 میلیمتر
وزن 1360 کیلوگرم
حجم صندوق 340 ليتر
رینگ و لاستیک جلو 215/60R17
رینگ و لاستیک عقب 215/60R17

مصرف سوخت ترکیبی 7.1 لیتر در صد کیلومتر
حجم باک 51 لیتر
استاندارد آلایندگی يورو 5
ستاره ایمنی 5 ستاره ایمنی از CNCAP

سیستم تهویه مطبوع سیستم تهویه الکتریکی
سیستم صوتی ، تصویری و مالتی مدیا مانیتور 9 اینچی لمسی، پورت USB، شش عدد بلندگو استریو، اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث، قابلیت اشتراک گذاری محتوای موبایل و … روی نمایشگر چندرسانه ای خودرو
غربیلک فرمان کنترل سیستم صوتی روی فرمان
سیستم صندلی های جلو تنظیم برقی صندلی راننده
سیستم روشنایی جلو چراغ های روزتاب LED
سیستم روشنایی عقب چراغ های ترمز LED
سنسورهای پیش فعال نمایش فشار باد تایر
سیستمهای کمکی راننده سنسور پارک خودرو در عقب، کروز کنترل
سیستم آینه ها آینه های جانبی برقی گرمکن دار
سیستم شیشه ها شیشه بالابر برقی تمام درها با فشار یک دکمه
سیستهای سقف سانروف دو حالته برقی
سایر موارد سیستم نمایش اطلاعات خودرو، دوربین 360 درجه، سیستم ورود به خودرو و استارت بدون کلید، طراحی داخلی چرم تیره، کنترل خودرو از طریق ساعت هوشمند، سیستم رانندگی اقتصادی

کیسه های هوا کیسه های هوا جلو و جانبی از نوع SRS
سیستم های امنیتی و حفاظتی ایموبلایزر، کمربند ایمنی 3 نقطه ای برای تمام سرنشینان، هشدار دهنده بازماندن درب های خودرو
ترمزهای جلو: سیستم ABS و EBD، دیسکی خنک شونده
ترمزهای عقب سیستم ABS و EBD، دیسکی
سیستم فرمان و هدایت پذیری دوربین داینامیک (حساس به زاویه خطوط فرمان)
سیستم های ترمز و پایداری ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم کنترل پایداری ESP

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *