رونمایی فونیکس

رونمایی فونیکس


شب گذشته شرکت مدیران خودرو از برند جدید خود به نام فونیکس با املای انگلیسی Fownix رونمایی کرد. مدیران خودرو قصد دارد محصولات رده بالای خود را از این پس با این نشان در بازار ایران عرضه کند. در گام نخست سه محصول با این نام عرضه خواهد شد.

فونیکس تیگو8 پرو، فونیکس تیگو7 پرو و فونیکس آریزو6 پرو، سه خودرویی است که طی ماه‌های آتی وارد بازار ایران می‌شود. مدیران خودرو نام فونیکس را با اقتباس از ققنوس، پرنده اساطیری ایران برای محصولات خود برگزیده است و قصد دارد محصولاتی را با این نام در بازار ایران عرضه که از نظر تکنولوژی در سطح بالایی قرار دارند. لوگو طراحی شده برای برند فونیکس نیز به نوعی تداعی کننده پرواز یک پرنده است. مدیران خودرو در حالی از برند لوکس خود رونمایی کرده و قصد دارد محصولاتی مدرن را با این نام در ایران عرضه کند که بیش‌تر برندهای معتبر موجود در بازار ایران به دلیل تحریم مجبور به ترک بازار ایران شده‌اند.

فونیکس

 

آقای جک لی، مدیرعامل شرکت مدیران خودرو نیز شب گذشته اعلام کرد تمام محصولاتی که با برند فونیکس در بازار ایران عرضه می‌شوند، به سیستم‌های دستیار راننده که با نام اختصاری ADAS شناخته می‌شود، مجهز خواهد بود، اما سطح این سیستم‌های کمکی بسته به محصول متفاوت است.

مدیران خودرو قصد دارد شبکه‌ فروش و خدمات فروش متفاوتی برای برند پریمیوم خود در نظر بگیرد. در گام نخست تنها نماینده‌های برتر این شرکت به عنوان عامل فروش و خدمات پس از فروش برند فونیکس انتخاب می‌شوند، اما در ادامه مسیر شوروم‌هایی متفاوت با استانداردهای جدید و همچنین ارائه خدمات ویژه‌تر نسبت به برند ام‌وی‌ام برای دارندگان خودروهای فونیکس در نظر گرفته خواهد شد.

فونیکس

بابک صدرایی، مدیر بازاریابی مدیران خودرو در مراسم شب گذشته از عرضه یک کراس اوور دیگر با نام فونیکس اومودا 5 در سال آینده خبر داد. فونیکس اومودا 5 کم‌تر از یک ماه است که در نمایشگاه اتومبیل گوانگژو شده و از سال آینده در بازارهای بین‌المللی عرضه خواهد شد. این خودرو از نظر ظاهری به خودروهایی مانند تویوتا C-HR شباهت دارد، اما از نظر اندازه کمی از آن بزرگ‌تر است.

فونیکس
فونیکس

فونیکس تیگو 8 پرو نخستین محصولی است که با این برند در ایران عرضه خواهد شد. مدیران خودرو فروش پرچم‌دار فونیکس را در زمستان 1400 آغاز خواهد کرد. فونیکس تیگو 8 پرو به تمامی تجهیزاتی که برای این خودرو قابل عرضه است، مجهز شده و به گفته مدیران ارشد مدیران خودرو، دلیل تاخیر چند ماهه در رونمایی از برند، این بوده که تمام تجهیزات قابل سفارش برای تیگو 8 پرو را برای بازار ایران در نظر بگیرند.

فونیکس تیگو 8 پرو که خودرویی هم اندازه هیوندای سانتافه است، در بازار ایران با یک موتور 1.6 لیتری TGDI با قدرت 197 اسب بخار و گشتاور 290 نیوتن‌متر عرضه می‌شود. یک جعبه دنده 7 سرعته دو کلاچه تر نیز برای این خودرو نظر گرفته شده است. مدیران خودرو همچنین بالاترین سطح سیستم‌های کمک راننده ADAS را برای فونیکس تیگو 8 پرو در ایران عرضه می‌کنده که شامل سیستم‌هایی مانند حفظ خودرو بین خطوط، هشدار برخورد از روبه‌رو، ترمز خودکار اضطراری هنگام از جلو، کروز کنترل تطبیقی و غیره که رانندگی خودران سطح 2.5 را ممکن می‌کند، برای پرچم‌دار خود در نظر گرفته است.

فونیکس آریزو6 پرو
فونیکس آریزو6 پرو

 

مدیران خودرو شب گذشته همچنین جزییاتی از مشخصاتی فنی فونیکس آریزو 6 پرو اعلام کرد. این سدان جذاب که نسخه قبل از فیس لیفت آن با برند چری در ایران به فروش می‌رسید، با تغییراتی در طراحی نمای جلو و عقب و همچنین طراحی به روز شده نمای داخلی و سطح بالای امکانات عرضه خواهد شد. همچنین موتور فونیکس آریزو 6 پرو با نسخه قدرتمند تر جایگزین شده است. یک موتور 1.5 لیتری توربو شارژ که توان از 147 اسب بخار به 156 اسب بخار رسیده و همچنین گشتاور تولیدی آن به 230 نیوتن‌متر افزایش یافته است.

فونیکس آریزو6 پرو
فونیکس آریزو6 پرو

فونیکس تیگو 7 پرو نیز به پیشرانه‌ای مشابه با فونیکس آریزو 6 پرو مجهز شده و هر دو خودرو با جعبه دنده CVT با شبیه‌سازی 9 سرعته عرضه می‌شوند. فونیکس تیگو 7 پرو در واقع نسل دوم تیگو 7 است که با تغییراتی اساسی همراه شده است. این خودرو از نطر اندازه کوچک تر از فونیکس تیگو 8 پرو است و میتوان آن را با خودروهایی مانند کیا اسپورتیج و فولکس واگن تیگوان هم کلاس دانست.

فونیکس آریزو6 پرو
فونیکس آریزو6 پرو

مدیران خودرو هنوز جزییات از قیمت محصولات خود با برند فونیکس اعلام نکرده است، اما با توجه به جایگاهی که برای این برند در نظر گرفته شده، می‌توان پیش بینی کرد قیمتی فراتر از 1 میلیارد تومان داشته باشند. همچنین بر اساس اعلام مدیران ارشد شرکت مدیران خودرو، محصولات برند فونیکس از گارانتی بهتری نسبت خودروهای برند ام وی ام  بهره‌مند خواهند شد.

منبع: پایگاه خبری اتومبیل فارسی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *