بررسی خودرو

فونیکس تیگو 8 پرومکس اولین تیگو دو دیفرانسیل در بازار ایران

تیگو 8 پرومکس
تیگو 8 پرومکس

فونیکس تیگو 8 پرومکس اولین تیگو دو دیفرانسیل در بازار ایران

تیگو 8 پرومکس

پس از آن که محصول تیگو 8 از سوی کمپانی چری در سال 2017 معرفی شد، این کراس‌اوور نسبتا بزرگ مدام در حال توسعه و ارتقای کیفی و تکنولوژیک بوده است. در ایران فونیکس تیگو 8 پرو از ابتدای سال 1400 به بازار ایران معرفی شد و با توجه به استقبال خوبی که از این شاسی‌بلند 7 نفره به عمل آمد، مدیران خودرو نسخه دو دیفرانسیل آن را در کنار بهبودهای دیگری در زمینه عملکرد به نام تیگو 8 پرومکس به بازار معرفی کرد.

سر فصل‌های مقاله

فونیکس Tiggo 8 Promax نیمه دوم سال 1401 به بازار ایران معرفی شد و اخیرا هم با چند تغییر جذاب به مدل تیگو 8 پرو مکس IE ارتقا پیدا کرده است.

پسوند IE عنوان اختصاری Intelligent Efficiency به معنای بهره‌وری هوشمندانه است و نشان می‌دهد تغییرات برای افزایش کارآیی این محصول بوده است

فونیکس تیگو 8 پرومکس اولین تیگو دو دیفرانسیل در بازار ایران

تیگو 8 پرومکس

تیگو 8 پرو مکس یک کراس‌اوور جادار 7 نفره با طراحی به‌روز است که توانایی‌های حرکتی بیشتری نسبت به تیگو 8 پرو دارد.

در فونیکس تیگو ۸ پرو مکس حاشیه دور جلوپنجره بزرگ‌تر و شکل آن برجسته‌تر است. با این تغییر طبیعتا فرم سپر هم تغییر کرده و جالب است که تغییر در سپر عقب هم از نوع دیگری است.

تفاوت‌های تیگو 8 پرو مکس IE با مدل پرو در بخش عقب تاحدی آشکارتر است.

تیگو8 پرو مکس، چهار خروجی اگزوز دارد و پس‌زمینه چراغ عقب مشکی شده و کریستال‌های یخی داخل آن با نور لامپ، به رنگ قرمز در‌ می‌آید. بالای درب صندوق کلمه FOWNIX حک شده و عبارت 390T نیز (که نشانگر گشتاور موتور است) در سمت چپ و عبارت آشنای AWD نیز در سمت راست درب صندوق، قرار دارند.

ضمنا از نظر ارتفاع هم پرو مکس کمی بالاتر ایستاده و تا حدی اگزوزهای دوگانه آن مشخص است که طبیعتا به خاطر خصلت بیشتر آفرودی آن چنین حالتی در نظر گرفته شده است.

3 تفاوت فنی نسخه پرومکس با تیگو 8 پرو

از لحاظ فنی اما سه تغییر بزرگ و مهم در پرو مکس نسبت به تیپ پرو روی داده است؛ اولین تغییر حذف عبارت موتور 1.6 لیتری  است چون در پرو مکس، موتور جدید 2.0 لیتری با استفاده از تکنولوژی AVL مورد استفاده قرار گرفته است.

دومین تفاوت مهم، مربوط به سیستم محرکه خودرو است و بر خلاف تیگو8 پرو که دیفرانسیل‌جلو بود، کمپانی چری برای تیگو 8 پرو مکس، از سیستم چهار چرخ محرک دائم یا همان AWD بهره برده که، بسته به شرایط جاده و وضعیت چرخ‌ها، انتقال قدرت میان محورها بصورت الکترونیکی، کنترل می‌شود. کمپانی چری، نام این سیستم را i-AWD گذاشته تا به هوشمند بودنش، بیشتر تاکید کند!

سومین تغییر فنی مهم، مربوط به تنوع بیشتر در حالت‌های رانندگی در تیگو 8 PRO MAX است. تیگو 8 پرو، 3 حالت رانندگی (کامفورت، نرمال و اسپرت) در اختیار راننده قرار می‌داد اما در تیپ پرو مکس، با استفاده از سیستم چهار چرخ متحرک دائم، حالت‌های رانندگی به 6 مدل افزایش پیدا کرده که عبارتند از: نرمال، اکو، اسپرت، برفی، گل‌آلود و آفرود.

تفاوت‌های چهارگانه مدل جدید و قدیم تیگو

مدیران خودرو از اواسط بهار 1402، امکانات جدیدی را به Tiggo 8 Promax افزود و تیپ امروزی آن  به ‌نام IE را به بازار فرستاد. تیپ IE به لحاظ ظاهری و فنی، تفاوتی با تیگو8 پرو مکس معمولی ندارد ولی به لحاظ امکانات، دارای 4 ویژگی جدید است:

  1. گرمکن فرمان
  2. گرمکن صندلی عقب
  3. دوربین ثبت وقایع
  4. شیشه‌های جدید با عایق صوتی قوی‌تر

 

 

قوای محرکه فونیکس تیگو 8 پرومکس

 

تیگو 8 پرومکس

تیگو 8 پرو مکس مجهز به موتور 4 سیلندر 2 لیتری توربو با سیستم پاشش مستقیم سوخت (TGDI) است که 254 اسب بخار نیرو تولید می‌کند و با گشتاور 390 نیوتن متر می‌تواند در مسیرهای خارج از جاده یا آفرودی هم قدرتمند ظاهر شود

اضافه شدن خصلت آفرودی به پرو مکس البته با هماهنگی ایجاد شده بین نیروی موتور ، گیربکس هوشمندانه‌تر و انتقال قدرت به هر چهار چرخ میسر شده است.

گیربکس 7 سرعته و دو کلاچه تر (DCT) ساخت گتراگ آلمان یکی از نقاط قوت تیگو 8 پرو مکس است و ضمن حرکت پرقدرت در مسیرهای ناهموار، به دلیل استفاده از سیستم AWD، در مسیرهای عادی هم شتاب قابل توجهی دارد.

طبق اطلاعات رسمی کمپانی چری، شتاب صفر تا صد تیگو 8 پرو مکس، در شرایط استاندارد 7.8 ثانیه است که برای این غول بزرگ و سنگین رکورد بسیار خوبی است.

مصرف سوخت در تیگو 8 پرو مکس هم در سیکل ترکیبی برای پیمایش 100 کیلومتر مسافت، 7.2 لیتر بنزین اعلام شده است.

  • تودوزی چرمی
  • سانروف دو‌حالته برقی
  • صفحه کلاستر یا همان پشت آمپر تمام دیجیتال ۷ اینچی
  • دوربین عقب داینامیک
  • سنسور پارک عقب
  • کروز کنترل، نورپردازی داخلی هفت رنگ
  • دو حالت رانندگی اکو و اسپرت
  • مالتی مدیا لمسی ۱۰.۲۵ اینچی
  • چهار عدد پورت USB (دو عدد در جلو، یک عدد در عقب و یک عدد روی پایه آینه وسط)
  • سیستم پایش فشار باد تایرها TPMS
  • کامپیوتر سفری
  • باز و بسته شدن و تنظیم آینه‌های جانبی به‌صورت برقی
  • اتولایت، چراغ‌های جلو و عقب ال‌ای‌دی، ترمز پارک برقی اتو هلد
  • ترمز ضد قفل ABS و EBD
  • سیستم­های کنترل کشش و پایداری
  • ترمز کمکی
  • کیسه‌های هوای جلو و جانبی جلو
  • تنظیم برقی صندلی راننده به همراه تنظیم گودی کمر
  • ۶ بلندگو، گرمکن صندلی‌های جلو، ورود و استارت بدون کلید
  • تهویه اتوماتیک با پنل کنترل لمسی و…

کابین تیگو 8 پرو مکس

نخستین ویژگی در اتاق تیگو 8 پرو مکس، هماهنگی در طراحی داخلی است. صندلی‌های بزرگ چرمی با نوار دوخت جذاب و خطوط مواج بر روی داشبورد و رودری‌ها، با درآمیختن رنگ‌های نارنجی (مارون)، مشکی و خاکستری فلزی، ترکیب جذابی را خلق کرده‌اند.

داشبورد تیگو 8 پرومکس

مانیتور دو صفحه‌ای در بالای داشبورد هم اطلاعات لازم برای رانندگی و هم امکانات سیستم سطح 2.5 خودران (ADAS) را در اختیار راننده می‌گذارد و هم امکان استفاده از مالتی‌مدیا و سرگرمی در دسترس سرنشین است.

یک مانیتور کوچک دیگر هم در وسط کنسول قرار دارد اطلاعات سیستم تهویه را به نمایش می‌گذارد. فرمان هم دسترسی‌های مناسب و مفیدی را برای کنترل بهتر خودرو در اختیار راننده قرار می‌دهد.

تفاوت اتاق تیگو 8 پرو و پرو مکس

در اتاق تیگو 8 پرو مکس، نسبت به مدل تیگو 8 پرو، تغییراتی ایجاد شده که برای سرنشینان شرایط بهتری را فراهم می‌کند مثل شیشه‌هایی که عایق قوی‌تری برای کاهش آلودگی صوتی هستند یا سیستم سردکن صندلی‌های جلو و گرم‌کن در ردیف دوم که برای سرنشین و راننده جذاب‌تر است.

آپشن‌ها و امکانات رفاهی

در کنار امکاناتی که پیشتر گفته شد از امکانات پرشمار دیگر ایمنی و رفاهی فونیکس تیگو ۸ پرومکس می‌توان به مواردی نظیر چراغ‌های تمام LED با فناوری AFS، ورود بدون کلید، درِ صندوق برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور عقب، سقف پانورامیک، سیستم دستیار صوتی، شارژر وایرلس، تنظیم برقی صندلی شاگرد از عقب، تهویه مطبوع دوکاناله اتوماتیک و دریچه تهویه ردیف عقب هم نام برد.

امکانات ایمنی و کمکی در تیگو 8 پرو مکس

در بخش ایمنی و سیستم‌های کمکی برای رانندگی امن‌تر هم می‌توان به قرار داشتن 6 کیسه هوا در جلو و پهلوها، سیستم کنترل کشش و پایداری، کروز کنترل تطبیق پذیر، رانندگی نیمه خودران، رادار خطی و نقطه کور، نوربالای خودکار، سردکن و گرم‌کن صندلی های جلو، سیستم صوتی سونی، ترمز پارک برقی، اتوهُلد، سنسور نور و باران، کنترل حرکت در سربالایی، سیستم تابلوخوان، تنظیم حالت رانندگی و موارد دیگر اشاره کرد.

در نسخه IE شاهد افزوده شدن امکانات جدیدی به خودرو هستیم که باز هم سطح این کراس اوور دو دیفرانسیل را ارتقا می بخشند.

 لوازم جانبی تیگو 8 پرو مکس

بر اساس اعلام نمایندگی مدیران خودرو 777، در صورت نیاز مشتریان لوازم یدکی و جانبی تیگو 8 پرو مکس در این نمایندگی برتر مدیران خودرو وجود دارد و مراجعه به بازار یا فروشندگان نامعتبر به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

آیا تیگو 8 پرومکس ارزش خرید دارد؟

این شاسی بلند پرقدرت از همان ابتدای معرفی به بازار خودرو ایران با استقبال مشتریان مواجه شد و به سرعت، حاشیه سود زیادی پیدا کرد تا ارزش خرید آن در بازار مشخص شود.

شاید مهم‌ترین ویژگی‌های این خودرو که ارزش آن را بالا برده، اضافه شدن امکاناتی مثل دو دیفراسیل دائمی آن، امکان استفاده آفرودی و همچنین شتاب فوق‌العاده این خودرو با وجود وزن سنگین آن باشد.

تیگو 8 پرو مکس با ارائه امکانات بیشتر نسبت به رقبای نامدارش، با قیمت پایین‌تری قابل خرید است و خدمات پس از فروش آن هم با 7 سال گارانتی یا 200 هزار کیلومتر، در میان رقبا نظیر ندارد.

قیمت تیگو 8 پرو مکس

با توجه به فروش مستقیم فونیکس تیگو 8 پرو مکس IE از سوی نمایندگی 777 مدیران خودرو، قیمت این خودو در زمان انتشار این مطلب در اردیبهشت 1403، 2 میلیارد و 609 میلیون تومان به صورت قطعی و نقدی اعلام شده است.

فروش اقساطی تیگو 8 پرو مکس

فونیکس تیگو 8 پرو مکس IE امکان خرید اقساطی از طریق نمایندگی 777 مدیران خودرو را نیز دارد که بر اساس نرخ رسمی، متقاضیان باید 65 درصد قیمت قطعی آن را نقدا پرداخته و 35 درصد آن را به صورت اقساط بپردازند. در واقع این خودرو حدود یک میلیارد تومان وام با نرخ بهره رسمی و مصوب بانک مرکزی دارد که از طریق چند بانک عامل قابل دریافت است.

برای اطلاع بیشتر به قسمت فروش اقساطی مدیران خودرو در سایت مدیران خودرو 777 مراجعه کنید.

تست تصادف تیگو 8 پرومکس

تیگو 8 پرومکس

با توجه به ویژگی‌های فونیکس تیگو 8 پرومکس در زمینه ایمنی سرنشین و مقاومت بدنه، استاندارد بالای ایمنی برای این خودرو قابل پیش‌بینی است. طبق اعلام رسمی کمپانی چری، تیگو 8 پرومکس در تست تصادف موسسه استاندارد ملی چین معروف به C-Ncap توانسته 5 ستاره کسب کند و در زمره ایمن‌ترین خودروهای بازار ایران قرار بگیرد.

همراهان عزیز نمایندگی ۷۷۷

با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی باشما ارتباط برقرار کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *