اتو چاینا به روایت 777

هجدهمین دوره نمایشگاه خودرو پکن از 25 آوریل 2024 در مرکز نمایشگاهی بین‌المللی پایتخت چین آغاز به کار کرده و تا (4 ماه می) ادامه خواهد داشت. این نمایشگاه در حال حاضر مهم‌ترین رویداد حوزه خودرو در جهان است و نگاه بسیاری را به سوی خود جلب کرده است.

نمایشگاه بین المللی خودرو پکن که در سال 1990 تأسیس شده، همچنین به عنوان «اتو چاینا» هم مشهور است و در طول 17 دوره متوالی که برگزار شده، پیشرفت حیرت‌انگیزی داشته است. اتو چاینا که هر دو سال یک بار در پکن برگزار می‌شود، حالا به عنوان یکی از مهم‌ترین نمایشگاه های خودرو در جهان لقب گرفته است.

نمایشگاه خودرو

هجدهمین دوره این نمایشگاه نیز در شرایطی استارت خورده که به دلیل شیوع کرونا در سال‌های اخیر، تعدادی از مهم‌ترین و قدیمی‌ترین نمایشگاه‌های دنیا مثل ژنو، توکیو و فرانکفورت از تقویم عادی خود جا ماندند و در سال‌های اخیر برگزار نشده‌اند.

از طرفی با رشد و پیشرفت خارق‌العاده صنعت خودرو  چین و توسعه غول‌آسای بازار خودرو در این کشور، حالا نمایشگاه خودرو پکن را می‌توان از مهم‌ترین موتور شوهای دنیا نامید.

گزارش ویژه بلاگ نمایندگی مدیران خودرو 777 را دنبال کنید.

نمایشگاه خودرو پکن، انفجار پیشرفت پس از 4 سال

هجدهمین دور نمایشگاه خودرو پکن پس از 4 سال غیبت به دلیل شیوع کووید در چین، امسال با استقبال فزاینده و تراکم خبرنگاران و بازدیدکنندگان مواجه شده است. در عین حال در این چهار سال تعطیلی نمایشگاه نیز به قدری خودروسازان چینی پیشرفت و تغییر داشته‌اند که انگار از نمایشگاه سال 2020، یک دهه گذشته است.

شعار نمایشگاه اتو چاینا 2024 نیز «دوران جدید، خودروهای جدید» است که خودروسازان حاضر در این دوره، با معرفی تعداد زیادی خودرو برقی یا هیبریدی به آن عمل کرده‌اند و نشان داده‌اند که استفاده از نیروی برق تا چه حد از شعار به عمل رسیده است.

چین در سال 2023 موفق شد، با پیشی گرفتن از ژاپن بیشترین میزان صادرات خودرو در جهان را داشته باشد.

برگزار کنندگان نمایشگاه اعلام کرده‌اند که در اتو چاینا امسال، 117 مدل خودرو جدید معرفی شده که بیشتر از آنها شامل خودروهای الکتریکی، هیبریدی و خودروهای دیجیتالی متصل (Digitally Connected) هستند. این تعداد مدل جدید از استودیوی طراحی 30 کمپانی در سراسر جهان بیرون آمده و قرار است از این تعداد کانسپت و ایده، نزدیک به 280 مدل خودرو جدید و متنوع  در گروه خودروهای نوانرژی (NEV) در سال‌های پیش‌رو ساخته شود.

نمایشگاه خودرو اتو چاینا

رویکرد نوآورانه کمپانی چری در اتو چاینا

در نمایشگاه خودرو پکن 2024، تعداد زیادی از خودروسازان چینی شرکت دارند که از تاسیس برخی از آنها هنوز چهار سال هم نگذشته است. در عین حال بسیاری از خودروسازان جدید در پی مشارکت چند کمپانی بین‌المللی حتی در حوزه‌های تکنولوژی و مخابرات شکل گرفته‌اند.

اما کمپانی چری به عنوان یکی از خودروسازان پیشرو در چین و شرکت مادر مدیران خودرو، حضور چشمگیر و تمام‌قد در اتو چاینا 2024 دارد. کمپانی چری در یکی از سالن‌های مرکزی نمایشگاه و در استیج‌های اصلی آن غرفه خود را ساخته و آماده پذیرایی از صدها نفر به شکل همزمان است.

در روز اختصاصی خبرنگاران در افتتاحیه نمایشگاه پکن نیز، علاوه بر نزدیک به 100 نفر از خبرنگاران و مدیران ایرانی، از رسانه‌های چین و دیگر کشورها نیز خیل انبوهی از فعالان رسانه حضور پیدا کردند تا در جریان رونمایی از چند محصول و کانسپت جدید قرار بگیرند و از رویکرد این شرکت نسبت به آینده نیز اطلاع حاصل کنند.

در روز نخست نمایشگاه، چند خودرو جدید در چری و زیرمجموعه‌هایش مثل اِکسید (EXEED)، جتور (Jetour)، جیکو (Jaecoo)، (Exelantix) و خانواده تیگو (Tiggo) در حضور آقای ژو شائو دونگ مدیر عامل چری بین‌الملل رونمایی شدند.

کمپانی چری با دست پر به نمایشگاه پکن آمده و مدل‌های متنوعی را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده است تا بتواند عنوان بیشترین میزان صادرات در جمع خودروسازان چینی را همچنان حفظ کند.

ژو شائو دونگ در بخشی از مراسم رونمایی خودروهای عموما برقی و هیبریدی به مخاطبان خود گفت که شرکت چینی به همان اندازه که در زمینه برقی‌سازی تلاش می‌کند برای ارتقای کیفی خودروهای بنزینی هم خواهد کوشید.

رونمایی فیس‌لیفت تیگو 8 و برند جدید اکسلانتیکس

در نخستین روز نمایشگاه خودرو پکن، سالن چری و زیرمجموعه‌هایش شاهد چندین رونمایی و معرفی از خودروهای جدید و کانسپت‌هایی برای آینده بود.

نمایشگاه بین المللی تیگو 8برای خبرنگاران ایرانی حاضر در سالن طبیعتا بخش معرفی تیگو 9، رونمایی از تیگو 8 فیس‌لیفت و نمایش X55 (Tiggo 4) فیس لیفت به دلیل نزدیکی‌هایی که با بازار ایران دارند بیشتر جلب توجه کرد. با این حال خودروهای جدید برقی یا هیبریدی متنوع و خودروهای مفهومی در غرفه چری نیز نه تنها نگاه خبرنگاران ایران که نظر بسیاری از اهالی رسانه از اروپا و دیگر کشورهای آسیایی را نیز به خود جلب کرد.

نمایشگاه خودرو چین

در بخش خودروهای اِکسید (EXEED) که قرار است در ایران با نام تجاری اکستریم (EXTRIM) سه محصول از آن به بازار بیاید، چند مدل جدید از جمله مدل C-DM به عنوان یک کراس‌اوور متوسط قرار گرفته بود. با این حال در غرفه اکسید، یک کانسپت MPV به نام 08 هم قرار داشت که به زعم بازدید کنندگان، پاسخ چری به سایبر ون از کمپانی بلندپرواز تسلا است. این ون عجیب و غریب، با ضریب مقاومت هوای (ضریب پسا) 0.2، یک شاهکار مهندسی محسوب می‌شود.

اتو چاینا

برند اکسلانتیکس در نمایشگاه بین المللی خودرو پکن

نمایشگاه خودرو پکن محل نمایش برند جدید چری به نام اکسلانتیکس بود که شامل خودروهای برقی خاص و احتمالا برای عرضه به بازار اروپا است و زبان جدیدی از طراحی را برای آن برگزیده است.

اکسلانتیکس ET یک نمونه کراس اوور نسبتا بزرگ است که با سه موتور برقی و تولید نیرویی در حدود 555 اسب بخار یا 413 کیلو وات، بسیار مورد توجه قرار گرفت. این خودرو شتابی در حدود 5.5 ثانیه را برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر از خود به جا گذاشته است.

از دیگر خودروهای جدید گروه چری در اتو چاینا 2024، می‌توان به چری iCar در دو مدل V23 و X25 اشاره کرد که هر دو خودروهای آفرودی بزرگی هستند که ظاهرا به صورت برقی با یک یا دو موتور قابل عرضه خواهند بود اما اطلاعات کاملی از آنها به بیرون درز نکرده است.

فولوین A8 به عنوان یک سوپر سدان پلاگین هیبریدی (PHEV) هم از دیگر مدل‌های جذاب چری بود که در اصل نمونه آریزو 8 هیبریدی است. جالب است که این خودرو برای پیمایش طولانی ساخته شده و کمپانی چری توانسته در یک آزمایش، نا 1939 کیلومتر مسافت را با باک پر و باتری فول شارژ طی کند!

جیکو دیگر زیرشاخه چری هم با مدل J7 که یک شاسی بلند نسبتا بزرگ است در روز رونمایی‌ها حضور پررنگی داشته باشد.

نمایشگاه خودرو اتو چاینا

از زیر شاخه جتور هم مدل‌های T1 و T5 که شاسی‌بلندهای آفرودی با طراحی خطوط تیز و حجم‌های مکعبی هستند، از جمله خودروهای جدید بود که از سوی چری معرفی شدند.

اینها موارد بارز و مهم‌تر از محصولات کمپانی چری بود که در گزارش بلاگ نمایندگی مدیران خودرو 777 آمد و همچنان نمونه‌های دیگری نیز بود که در سالن بزرگ چری و نمایشگاه خودرو پکن در معرض دید خبرنگاران و بازدیدکنندگان قرار گرفت.

نمایشگاه بین المللی خودرو پکن

 

با تکمیل فرم زیر، کارشناسان ما در اولین فرصت با شما ارتباط برقرار خواهند کرد .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *