مقایسه پژو 2008 و تیگو 7؛جدال دو کراس اوور

مقایسه-پژو-2008-و-چری-تیگو7-4

مقایسه-پژو-2008-و-چری-تیگو7-4


امروزه در دنیای خودرو، رقابت بسیاری بین کمپانی‌های بزرگ خودروسازی وجود دارد که شامل طراحی متفاوت در بخش‌های ظاهری، امکانات داخلی و امنیت می‌شود که از مهم‌ترین فاکتورها نیز به‌حساب می‌آید که خودروسازان باید به آن توجه ‌کنند. با ورود خودروی جدید به بازار؛ مقایسه‌ی ظاهر، امکانات و امنیت خودرو با خودروهای قبلی در تبلیغات به چشم می‌خورد تا طرفداران و مشتریان خود را جذب کنند. اکنون در این مقاله از مجله خودرویی نمایندگی 777 مدیران خودرو ، ما به مقایسه خودروی پژو 2008 شرکت ایران خودرو و تیگو 7 از کمپانی خودروسازی چری چین می‌پردازیم.

مقایسه پژو 2008 و تیگو 7
مقایسه پژو 2008 و تیگو 7

 معرفی خودرو پژو 2008

انواع مدل‌های پژو که تولید بازار مشترک ایران‌خودرو و شرکت فرانسوی پژو هستند، در سال‌های اخیر به علت تحریم‌ها، همکاری این دو کمپانی بزرگ به حالت تعلیق درآمده است. پژو 2008 در سال 2013 توسط شرکت خودروسازی فرانسه به تولید رسید و در سال 1396 وارد بازار ایران شد. پژو 2008 یک کراس اوور کوچک است که دارای گریس‌های 6 و 5 دنده دستی و 4 تا 6 دنده‌ی اتوماتیک است.

مقایسه پژو 2008 و تیگو 7
مقایسه پژو 2008 و تیگو 7

این خودروی روز دنیا در چهار کارخانه مولوز فرانسه، ووهان چین، پورتو رئال برزیل و ایران‌خودرو تولید و روانه بازار می‌شود. در طراحی این مدل پژو، چراغ‌های عقب حالت سه بعدی پیدا کردند، آرم پژو که قبلا روی درب موتور بود در پژو 2008 جلو پنجره و در وسط قرار گرفته، همچنین زه‌های پلاستیکی در اطراف بدنه این ماشین جلوه خاصی به پژو 2008 داده است.

 

مقایسه پژو 2008 و تیگو 7

معرفی خودروی تیگو 7؛ ابرقدرتی از تبار چین

این خودرو از جدیدترین محصولات تولید شده در کارخانه خودروسازی چری در کشور چین تیگو سون کراس اوور به‌حساب می‌آید که در ایران نیز طرفداران بسیاری دارد؛ شرکت چری که تحت برند ام وی ام در کشور ما محصولاتش مونتاژ می‌شود، اکنون کامل ترین خودروی خود را به نام تیگو 7 را وارد بازار کرده، توجه داشته باشید که این شرکت معروف چینی در شهر ووهان واقع شده است.

اولین بار شرکت چری باعرضه‌ی خودروی ام وی ام 110 به شرکت مدیران خودرو، وارد بازار ایران شد که اکنون بعد از سال‌ها همکاری هنوز روابط معاملاتی گرمی دارند که حاصل آن مونتاژ خودروهای ایکس 22، ایکس 33 آریزو 5، تیگو 5 و در نهایت مدل آخر تیگو 7 شاسی بلند بوده است.

مقایسه پژو 2008 و تیگو 7

شرکت چری با سرمایه‌گذاری کلانی که برای تولید تیگو 7 در نظر گرفته خود را به عنوان یک خودروساز مستقل در جهان معرفی کرده است. طراحی چراغ‌های جلو ظاهری خاص و جلوه‌ی منحصر به فردی به تیگو 7 داده بخشیده و قسمت تحتانی چراغ‌های جلو با یک نوار کرومی به هم متصل شده و همین نوار کرومی جلو پنجره را به دو قسمت بالا و پایین تقسیم می‌کند و آرم شرکت چری دقیقا در وسط جلو پنجره بر روی نوار کرومی قرار گرفته است. در طراحی نمای جلو تیگو 7، شرکت چری از خودروهای مدرن آلمانی ایده گرفته که نشانه پیشرفت این شرکت محسوب می‌شود.

از دیگر نکات ریز در طراحی تیگو 7 به وجود دو نوار کرومی که یکی در قسمت بالای سقف به عنوان ریل باربند و دیگری در روی رکاب خودرو قرار دارد، می‌توان اشاره کرد که متمایز کننده خط بالا و پایین در نمای جانبی است. در طراحی چراغ‌های عقب که معروف به پنجه ببر هستند سه نوار ال سی دی به کار رفته و سپر عقب کاملا پلاستیکی است. در طراحی داخلی از صفحه نمایشگر نه اینچی استفاده شده و در طراحی غربیلک فرمان و داشبورد نیز موادی از جنس پلاستیک خشک به کار رفته است.

مقایسه پژو 2008 با تیگو 7 در مشخصات فنی

یکی از وجه شباهت‌های این دو خودرو را می‌توان پیشرانه‌های مجهز به سیستم پرخوران در نظر گرفت، این سیستم توان خروجی بالایی دارد اما در مقایسه‌ای که بین این دو خودرو انجام‌شده است، نتیجه اینگونه بود که خودروی پژو 2008 پیشرانه‌ی قوی تر، حجم موتور بیشتر و قدرت موتور بیشتری دارد.

مقایسه پژو 2008 و تیگو 7
مقایسه پژو 2008 و تیگو 7

از دیگر ویژگی‌های فنی 2008، قوای محرکه آن است که توان تولید 163 اسب بخار و 240 نیوتن متر گشتاور از یک پیشرانه‌ی 1.6 لیتری 4 سیلندری که به سامانه توربوشارژ مجهز شده را دارد. از آن طرف تیگو 7، به یک پیشرانه 4 سیلندری با حجمی برابر با 1498 سی سی دارد و می‌تواند در دور موتور 5500 دور در دقیقه 145 اسب بخار تولید و گشتاوری که نیز دارد در دور موتور 1750 به 210 نیوتن متر می‌رسد. مهمترین ویژگی‌های یک خودرو در این بخش مقایسه شد و می‌توان این نتیجه را گرفت که خودروی پژو 2008 از مشخصات فنی بهتری نسبت به تیگو 7 برخوردار است.

مقایسه بهتر می‌توان جدول زیر را مشاهده کرد:

مدل خودرو پژو 2008 تیگو 7
پیشرانه پیشرانه چهار سیلندر خطی توربوشارژ پیشرانه چهار سیلندر خطی توربوشارژ
حجم موتور 1598 سی‌سی 1498 سی‌سی
حداکثر قدرت 163 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه 147 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 240 نیوتن متر در 1400 دور در دقیقه 210 نیوتن متر در 1750 دور در دقیقه
گیربکس 6 سرعته اتوماتیک 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه
مصرف سوخت (ترکیبی) 6.7 لیتر در هر 100 کیلومتر 6.7 لیتر در هر 100 کیلومتر
شتاب صفر تا 100 8.2 ثانیه 10.2 ثانیه
حداکثر سرعت 217 کیلومتر در ساعت 190 کیلومتر در ساعت

 مقایسه تجهیزات و امکانات خودرو پژو ۲۰۰۸ و تیگو سون چری

خودرو کراس اوور پژو 2008 ایران‌خودرو، دارای آپشن ها و امکانات بسیاری است که می‌توان به کیسه هوا برای سرنشینان جلو، کیسه هوای پرده‌ای اشاره کرد. سیستم صوتی مجهز به صفحه نمایش 7 اینچی، 6 بلندگو و بلوتوث است. از دیگر آپشن های پژو 2008 فرمان برقی، تهویه مطبوع دوگانه، سنسور نور، چراغ مخصوص روز، آینه‌های جانبی تاشو برقی، سنسور پارک در عقب، دوربین دیده عقب، سیستم کنترل باد پلاستیک‌ها، رینگ 16 اینچی آلومینیومی، کروز کنترل، سنسور باران را می‌توان نام برد.

ندارد.

مقایسه پژو 2008 و تیگو 7
مقایسه پژو 2008 و تیگو 7
تجهیزات پژو 2008 تیگو 7
چراغ چراغ‌های جلو اتوماتیک- دیلایت- مه‌شکن جلو و عقب چراغ جلو زنون- دیلایت- اتولایت- مه‌شکن جلو و عقب- چراغ بدرقه – تنظیم برقی ارتفاع نور
سیستم‌های مولتی مدیا 6 اسپیکر- بلوتوث 6 اسپیکر- هنذزفری- Bluetooth – USB  MP3/MP4 – iPod – MirrorLink – AUX

 

صفحه نمایش صفحه نمایش 7 اینچی لمسی صفحه نمایش 9 اینچی لمسی
رینگ‌ها رینگ 16 اینچی آلومینیومی رینگ 18 اینچی
آینه آینه جانبی تاشو برقی- تنظیم برقی آینه‌ها به همراه گرمکن آینه جانبی تاشو برقی- تنظیم برقی آینه‌ها به همراه گرمکن
تهویه مطبوع تهویه مطبوع دوگانه اتوماتیک با سیستم خنک کننده داشبورد تهویه مطبوع اتومات دوگانه
صندلی صندلی با روکش پارچه‌ای با تنظیم 6 جهته دستی صندلی راننده و 4 جهته دستی سرنشین جلو- صندلی عقب تاشو دو تکه روکش چرمی صندلی‌ها- صندلی راننده 6 حالته برقی، تنظیم برقی گودی کمر- صندلی سرنشین جلو 4 حالته دستی- گرمکن صندلی جلو
شیشه شیشه‌های برقی اتوماتیک-شیشه دودی عقب- شیشه بالابر آنتی‌ترپ شیشه بالابرهای برقی- سقف پانوراما- سانروف
سیستم‌های هشدار دهنده سنسور کمک پارک عقب- دوربین دید عقب- سیستم هشدار پارامتریک و پیرامونی-حسگر هشداردهنده کاهش فشار باد تایرها سنسور پارک در جلو و عقب- سنسور فشار باد تایر

مقایسه تجهیزات و امکانات فنی

برای بررسی امکانات و تجهیزات ایمنی معمولا گزینه‌هایی مانند کیسه هوا و سیستم پایداری ترمز را بررسی می‌کنند. برای دو خودرو مذکور این اطلاعات در جدول زیر نمایش داده شده است.

تیگو7
تیگو7
تجهیزات پژو 2008 تیگو7
کیسه هوا مجهز به 6 کیسه هوا برای سرنشینان جلو، کیسه هوای جانبی، کیسه هوای پرده‌ای مجهز به 6 کیسه هوا برای سرنشینان جلو، کیسه هوای جانبی، کیسه هوای پرده‌ای
سیستم ترمز ترمز دیسکی جلو و عقبABS – ESP – EBA – HAC ترمز دیسکی جلو (خنک‌شونده) و عقبABS – EBD – TCS – HHC – DTC – EBA

در مقایسه با پژو 2008 خودرو تیگو سون چری دارای امکاناتی مانند کیسه هوا برای سرنشینان جلو، کیسه هوای جانبی و کیسه هوای پرده‌ای، سیستم صوتی مجهز به صفحه نمایش 9 اینچی و بلوتوث، سقف پانوراما، دوربین 360 درجه، دوربین عقب و جلو به صورت دینامیک، سنسور پارک در جلو و عقب، کروز کنترل، سنسور نور، فرمان برقی، کنترل سیستم باد لاستیک‌ها، گرمکن صندلی‌های جلو، سیستم ورود بدون کلید و تهویه هوای مطبوع دوگانه اشاره کرد.

مقایسه تیگو 7 با ریگان کوپا t210 توربو
مقایسه تیگو 7 با ریگان کوپا t210 توربو

پژو 2008 تولید مشترک ایران‌خودرو با فرانسه و تیگو 7 شرکت چری چین که هر دو کراس اوور قدرتمند و پرشتاب هستند. این دو خودرو خریداران خوش سلیقه و جوان خود را دارند و مشتریان برای انتخاب این دو خودرو دارای اختلاف نظر هستند.

برخی افراد بر این باورند که کیفیت موتور، جنس بدنه و تجهیزات به کار رفته در خودرویی که توسط یک کمپانی معتبر و با سابقه طولانی در تولید خودرو مانند شرکت پژو فرانسه تولید شده، قابل مقایسه با تولیدات خودروهای کشور چین که تازه وارد عرصه خودروسازی شده اند نیست اما خودرو تیگو سون با ظاهر زیبا و چشمگیر و قیمتی معقول توانسته مشتریان زیادی در ایران و کشورهای خارجی جذب کند.

 

مشخصات فنی تیگو 7 آگاه شوید:

 

مدل خودرو چری تیگو 7
پیشرانه پیشرانه چهار سیلندر خطی توربوشارژ
حجم موتور سی‌سی 1498  سی‌سی
حداکثر قدرت اسب بخار 147 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور نیوتن‌متر 210  نیوتن‌متر در 4000 دور در دقیقه
گیربکس 6  سرعته اتوماتیک دو کلاچه
مصرف سوخت (ترکیبی) 6.7 لیتر در هر 100 کیلومتر
شتاب صفر تا 100 10.2 ثانیه
حداکثر سرعت کیلومتر بر ساعت 190 کیلومتر در ساعت

جدول زیر از امکانات و تجهیزات موجود در این کراس‌اوور جذاب مطلع شوید:

تجهیزات چری تیگو 7
چراغ چراغ جلو زنون- دیلایت- اتولایت- مه‌شکن جلو و عقب- چراغ بدرقه – تنظیم برقی ارتفاع نور
سیستم‌های مولتی‌مدیا 6 اسپیکر- هندزفری- Bluetooth – USB  MP3/MP4 – iPod – MirrorLink – AUX
صفحه‌نمایش صفحه‌نمایش 9 اینچی لمسی
رینگ‌ها رینگ 18 اینچی/ 225/60R18
آینه آینه جانبی تاشو برقی- تنظیم برقی آینه‌ها به همراه گرمکن
تهویه مطبوع تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه
صندلی روکش چرمی صندلی‌ها- صندلی راننده 6 حالته برقی، تنظیم برقی گودی کمر- صندلی سرنشین جلو 4 حالته دستی- گرمکن صندلی‌های جلو
شیشه شیشه بالابرهای برقی- سقف پانوراما- سانروف
سیستم‌های هشدار دهنده سنسور پارک در جلو و عقب- سنسور فشار باد تایر- دوربین 360 درجه

 

مشاهده آخرین شرایط فروش تیگو 7 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهمحصولاتشرایطتماس با ما