تیگو 7 پرو

تیگو 7 پرو


جدیدترین محصول شرکت مدیران خودرو با نام تیگو 7 پرو به زودی روانه بازار ایران خواهد شد. تیگو 7 پرو در واقع نسل جدید تیگو 7، پرچمدار سابق چری در ایران است، نسخه قبلی این خودرو در سال 96 به بازار ایران آمد و به خوبی توانست مشتریان ایرانی را با کلاس جدید محصولات چری آشنا کند، اکنون و پس از موفقیت نسبی نسل گذشته، مدیران خودرو اکنون تیگو 7 پرو را در کنار تیگو 8 پرو پرچمدار جدید این خودروساز در ایران معرفی کرده است.

تیگو 7 پرو همانند دیگر محصولات جدید این شرکت از زبان طراحی جدید چری بهره می برد، در ابتدا آریزو 6 با این زبان طراحی معرفی شد و پس از آن شاهد عرضه آریزو 5 جدید، X22 پرو، تیگو 8 پرو و اکنون نیز تیگو 7 پرو هستیم. تمامی این خودروها از جلو پنجره کهکشانی که اکنون می توان آن را امضای جدید طراحان چری نامید بهره می برند، ابعاد کلی تیگو 7 پرو نسبت به نسل قبلی بزرگتر شده و اکنون با خودرویی طویل و بلند تر مواجه هستیم، اما عرض خودرو به مقدار ناچیزی کاهش یافته است، فاصله محوری تیگو 7 پرو نیز به مقدار 20 میلیمتر بلندتر از تیگو 7 است.

طراحی کابین تیگو 7 پرو

تیگو 7 پرو، از نظر اندازه تغییر زیادی را نسبت به نسل قبلی خود تجربه نکرده است. بر اساس کاتالوگ‌های منتشر شده از سوی مدیران خودرو، طول، عرض و ارتفاع این خودرو 4500، 1842 و 1746 میلی‌متر است که نسبت به نسخه قبلی به ترتیب 6.8، 0.5 و 7.6 سانتی‌متر افزایش داشته است، اما فاصله بین دو محور آن نیز با افزایش 2 سانتی‌متری به 2670 میلی متر رسیده است.

اما طراحی درون کابین تیگو 7 پرو کاملا نسبت به نسخه پیشین متمایز شده و از لحاظ کیفیت مواد اولیه به کار رفته یک سر و گردن بالاتر از مدل قبل است. شباهت هایی در طراحی داشبورد و پنل کنسول میانی بین تیگو 7 پرو و تیگو 8 پرو هم دیده می شود. روی داشبورد تیگو 7 پرو خبری از نصب دو نمایشگر دیجیتالی درون یک قاب نیست؛ به جای آن دو نمایشگر دیجیتالی کاملا مجزا از هم نصب شده که یکی مربوط به نشانگرهای دیجیتالی پشت فرمان بوده و دیگری هم مربوط به سیستم مالتی مدیا و سرگرمی بوده که در میان داشبورد نصب شده است.

امکانات تیگو 7 پرو

تیگو 7 پرو نسبت به گذشته از امکانات بیشتری بهره مند شده است. یک نمایشگر 10.25 اینچی برای اطلاعات سرگرمی، یک صفحه کیلومتر 7 اینچی دیجیتالی و یک پنل لمسی برای کنترل سیستم تهویه مطبوع با اندازه 8 اینچ برای این خودرو در نظر گرفته شده است. سرنشین‌های جلو این امکان را دارند که به صورت جداگانه و مستقل سیستم تهویه مطبوع را تنظیم کنند و کانالی مجزا برای سرنشین‌های ردیف عقب در نظر گرفته شده است. یک سانروف پانوراما با مساحت 1.13 متر مربع نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است.

یکی از مهم ترین امکاناتی که در تیگو 7 پرو دیده می‌شود، سیستم هوشمند PEPS+ است که امکان روشن کردن خودرو از راه دور را فراهم می‌کند. در صندوق برقی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، دوربین 360 درجه، تنظیم برقی صندلی‌های جلو به همراه تنظیم گودی کمر برای صندلی راننده و شارژر وایرلس از امکانات اصلی تیگو 7 پرو به شمار می‌رود. نکته جالب در تیگو 7 پرو، استفاده از زبان فارسی در سیستم چند رسانه‌ای و صقحه کیلومتر آن است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *