تیگو 8 پرو تست درایو

تیگو 8 پرو تست درایو


جدیدترین محصول شرکت مدیران خودرو با نام تیگو 8 پرو به زودی روانه بازار ایران خواهد شد. در میان خودروسازان داخلی کشور، مدیران خودرو تنها برندی است که به صورت پیوسته و بدون توقف به ارائه مدل‌های جدید می‌پردازد و مدل‌های قدیمی را از خط تولید خارج می‌کند. محصول جدید مدیران خودرو با نام Tiggo 8 Pro، یک کراس اوور هفت نفره خانوادگی با طراحی کاملا به روز و پیشرانه‌ای نوین و قدرتمند است که روز پنج شنبه، 22 مهر ماه، در برنامه ویژه شرکت مدیران خودرو از سوی بیش از 150 مشتری دعوت شده و مشتاق آشنایی با این خودرو و مشتریان اختصاصی نمایندگی 777، در پیست اتومبیلرانی آزادی تست و آزمایش شد.

تیگو 8 پرو

بر اساس نظرسنجی های بعمل آمده از مشتریان دعوت شده پس از تست رانندگی خودروی تیگو 8 پرو،  این محصول یک سر و گردن بالاتر از تمامی خودرو های چینی بازار به حساب آمده و با توجه به طیف وسیعی از امکانات رفاهی و ایمنی و دارا بودن توان و قدرت بالا در قیاس با رقبای موجود کره ای و یا ژاپنی، گزینه بسیار مناسبی به شمار می آید. آنچه که مسلم است اذعان مشتریان به کیفیت متمایز تیگو 8 در بخش قطعات و متریال استفاده شده در این خودرو بوده و از لحاظ طراحی و کیفیت رانندگی هم با اختلاف سطح مطلوبی از رضایتمندی را به مشتری ارائه می کند.

تیگو 8 پرو

مختصر با تیگو 8 پرو

با عرضه اولیه در سال 2018، تیگو 8 پرو یکی از جدیدترین محصولات شرکت چری و بدون تردید، نوین‌ترین محصول مدیران خودرو در بازار کم تنوع ایران به حساب می‌آید. نسخه‌ای که مدیران خودرو بر خط تولید خود دارد و قرار است به زودی در قالبی گسترده روانه بازار کشور کند، در حقیقت نسخه فیس لیفت شده این مدل است که سال 2020 روانه بازار جهانی شد.

اگرچه برند چری پیش‌تر زبان طراحی خود را به طور کلی تغییر داده بود و محصولاتی چون MVM 315 جدید، X33 و X55 جدید را بر اساس این زبان طراحی جدید روانه بازار ایران کرد، اما ظاهر خارجی و داخلی تیگو 8 جدید بار دیگر نشان از تغییر زبان طراحی خانواده محصولات روز چری دارد. به همین دلیل تیگو 8 پرو، ظاهری نسبتا ساده‌تر اما توجه بسیار بیشتر به جزئیات دارد. جلوپنجره بزرگ خودرو از سبک طراحی کهکشانی بهره می‌گیرد و چراغ‌های جلو آن شباهتی بسیار زیاد به محصولات روز برند مشهور جگوار دارد.

تیگو 8 پرو

تیگو 8 پرو با داشتن ابعاد خارجی برابر با 4722×1860×1746 و فاصله محورهای 2710 میلی‌متری، با وجود تعلق به کراس اوورهای سایز متوسط، یک کراس اوور هفت نفره با ابعادی قابل توجه و فضای داخلی بسیار جادار است که نباید گول کلاس‌بندی آن را خورد. این خودرو بدون تردید از نمای نزدیک ابعادی متمایز به نمایش می‌گذرد که به دلیل استفاده از خطوط صاف و طراحی جعبه‌ای، بزرگ‌تر از کلاس رسمی خود ایفای نقش می‌کند. البته نباید تاثیر ریم‌های بزرگ‌ آلیاژی 18 اینچی را نیز در زیبایی نمای جانبی این خودرو از یاد برد.

نمای داخلی این خودرو بدون تردید بخش انقلابی آن به حساب می‌آید. کاملا منطبق بر استانداردهای روز، هفت سرنشین می‌تواند از تریم داخلی دو رنگ چرمی با دوخت بخیه اسپرت و لوکس آن بهره بگیرند. داشبرد خودرو دربر گیرنده نمایشگر لمسی بسیار بزرگ 24.6 اینچی است که در حقیقت به صورت هم زمان به عنوان سیستم نمایش تمام دیجیتال اطلاعات پشت آمپر و سیستم مولتی مدیا ایفای نقش می‌کند. حتی مجموعه کنترلی سیستم تهویه مطبوع خودرو نیز به صفحه تمام لمسی 8.0 اینچی انحصاری خود در محل اتصال کنسول میانی به داشبرد مجهز است که ضمن تقسیم نمای داخلی خودرو به دو بخش مجزا، ترکیب بسیار جذاب این فضای مدرن را ‌به زیبایی تکمیل می‌کند.

تیگو 8 پرو

ویژگی‌های فنی و رفاهی

قوای فنی این شاسی بلند هفت نفره از سوی پیشرانه بسیار مدرن و قدرتمند تزریق مستقیم و توربو (T-GDI) 1.6 لیتری چهار سیلندر با استاندارد آلایندگی یورو 6 تامین می‌شود که در سال 2019 در زمره 10 پیشرانه برتر بازار داخلی کشور چین بود. این پیشرانه با وجود داشتن وزن کم، تنها به دلیل تکیه بر سیستم تزریق سوخت پاشش مستقیم در کنار سیستم توربوشارژر، قادر به تولید توان 197 اسب بخار در دور 5500 و گشتاور 290 نیوتون.متری در دور 2000 است. گیربکس 7سرعت دو کلاچ (7DCT) به یاری این پیشرانه می‌آید تا ضمن تکمیل حس سواری اسپرت و راحت درون‌ شهری، تنها در حدود 8.9 ثانیه این خودرو 1.5 تنی را به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند.

با وجود داشتن ابعاد و اندازه قابل توجه، وزن 1.5 تنی برای تیگو 8 پرو به شکل عجیبی منطقی و قابل قبول است. این خودرو با تکیه بر این وزن نسبتا کم و پیشرانه بسیار پیشرفته، مصرف سوخت متوسطی در حدود کمتر از 7.0 لیتر در هر صد کیلومتر به همراه دارد که باعث می‌شود به یک خودرو خانوادگی لوکس، راحت و بسیار کم مصرف و البته پرتوان بدل شود.

فراموش نکنیم که تیگو 8 پرو به تجهیزات ایمنی و رفاهی متنوعی از جمله طیف کامل سیستم کنترل پایداری، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، کنترل حرکت در سرازیری، شش کیسه ایمنی هوا، صندلی‌های برقی به همراه حافظه، شارژر وایرلس، کول باکس، دوربین چشم عقاب (360 درجه)، رادار تصادف جلو و عقب، رادار نقطه کور، سیستم تشخیص خطوط، سیستم کمکی حرکت در ترافیک، سیستم نظارت بر باد تایرها (TPMS)، چراغ های جلو تمام LED، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سنسور باران، کروز کنترل هوشمند، نوربالا اتوماتیک، سیستم تهویه اتوماتیک چهارگانه با خروجی‌های مجزا برای ردیف دوم و سوم به همراه پنل کنترل لمسی، مجهز است که در کنار فضای حمل بار 1179 لیتری (با خوابیدن ردیف سوم صندلی ها) و ماکزیمم فضای 2101 لیتری (با خوابیدن ردیف دوم صندلی‌ها)، از آن یک خودرو لوکس خانواگی مناسب سفرهای بین شهری می‌سازد.

تیگو 8 پرو

تیگو 8 پرو در بازار ایران

تیگو 8 پرو در بازار کشور به یکی از جدی‌ترین رقبای خودروهای وارداتی بدل خواهد شد. بازار فعلی کشور به دلیل بسته بودن واردات آزادانه خودروهای صفر کیلومتر، رقیب مستقیمی برای تیگو 8 پرو ندارد اما این خودرو می‌تواند در برابر دست دوم‌های وارداتی نظیر هیوندای سانتافه گرند DM (نسل سوم/نسخه 7 نفره)، رنو کولیوس نسل دوم (HC)، میتسوبیشی اوتلندر نسل سوم (تیپ چهار/نسخه 7 نفره)، کیا سورنتو UM (نسل سوم /نسخه 7 نفره)، سانگ یانگ رکستون G4 و شاید نسخه‌های کم آپشن V6 مدل پایین لندکروزر J200 (نسل ششم/نسخه 7 نفره) به خوبی قد علم کند. این در حالی است که تیگو 8 پرو از دیدگاه شرایط فروش و خدمات پس از فروش به عنوان یک خودرو صفر کیلومتر و دارای سطح آپشن‌های رفاهی جایگاه به مراتب بهتری دارد و از دیدگاه عملکرد فنی و مانورپذیری، رفتاری اسپرت‌تر ارائه می‌دهد.

علاقمندان به دیدن تصاویر بیشتر و تماشای ویدئو های تست رانندگی این خودرو به همراه مصاحبه مشتریان عزیز، می توانند به اینستاگرام رسمی شعب 777 به آدرس mvmchery777 مراجعه نموده و همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط فروش خودرو از طریق ارسال پیام در صفحه اینستاگرام و یا تکمیل فرم در سایت به نشانی https://mvmchery.com/khodro با ما در ارتباط باشند.

نویسنده هیئت تحریریه ۷۷۷

هر گونه نقل مطلب از هر قسمت این سایت بدون اجازه کتبی از مدیریت سایت ممنوع می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *