بررسی خودرو

6 دلیل مهم برای خرید آریزو 6 جی تی

خرید آریزو 6 جی تی
خرید آریزو 6 جی تی

6 دلیل مهم برای خرید آریزو 6 جی تی

با ورود فونیکس آریزو 6 جی تی به بازار خودرو ایران، فصل تازه‌ای برای خریداران خودروهای هیجان‌انگیز و پرشتاب باز شده است.

سر فصل‌های مقاله

مجله 777: شرکت مدیران خودرو در سال 1403 چند محصول جدید را راهی بازار کرده که به دلیل ویژگی‌های خاص فنی و سواری، تاکنون در میان خودروهای مونتاژی کمتر نمونه‌ای مشابه آنها وجود داشته است.

برند فونیکس از ابتدای تاسیس در بازار ایران همواره تلاش کرده خودروهایی که رانندگی با آنها حس و حال متفاوتی دارد را در کلاس‌های متفاوت به مشتریان معرفی کند. از سال گذشته نیز معرفی سدان اسپرتی آریزو 6 جی تی، نوید ورود یک خودرو خوش استیل و جنگجو را به آن دسته از خریداران داد که به دنبال رانندگی پر جنب و جوش هستند و میزان آدرنالین خونشان همیشه بالاتر از حد نرمال است!

آریزو 6 جی تی یک سدان سایز متوسط است که با توجه به خصوصیات داینامیک و قدرت و سرعت بالا به نوعی به عنوان پرچمدار سدان‌های مدیران خودرو معرفی شده و ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که نسبت به قیمت آن و در مقایسه با رقبای نامدار، آن را به یک انتخاب وسوسه‌انگیز در بازار ایران تبدیل کرده است.

این مطلب، یک بررسی جمع و جور با ریتم تند از دلایلی است که انتخاب آریزو 6 جی تی را به یک خرید رضایت‌بخش تبدیل می‌کند.

آریزو 6 جی تی

ظاهر تهاجمی آریزو 6 جی تی: نقاب زورو

درست است که آریزو 6 جی تی با انجام تغییراتی بر روی طراحی آریزو 6 پرو، شکل گرفته، اما سبک طراحی رخ این خودرو از جلو، توانسته ذهنیت بیننده را نسبت به مدل پایه به کلی تغییر دهد.

تغییرات چهره در آریزو 6 جی تی، شبیه یک نقاب زیبا و در عین حال خشن است که روی چراغ‌ها، سپر و جلو پنجره کشیده شده و تصویر آرام و متین آریزو 6 پرو را به یک خودرو تهاجمی و جنگجو بدل کرده، چیزی شبیه نقابی که شمایل زورو را می‌سازد!

نگاه بیننده از فرم باریک، کشیده و نوک تیز چراغ‌های جلو آغاز می‌شود و امتداد دلچسب آن تا جلو پنجره بزرگ مشکی رنگ، ناگهان به جلو پنجره مشبک و توری برخورد می‌کند که تار و پود لوزی شکل آن، احساس استحکام و درهم‌تنیدگی اجزای آریزو 6 را القا می‌کند.

رنگ سیاه جلو پنجره و شکل ایکس مانندش، آن را به حالت یک جانور مهاجم شبیه کرده که دهانش را بلعیدن یک شکار باز کرده است. تضاد رنگ جلو پنجره با دو طرف سپر و همچنین دو مثلث سیاه رنگ پیرامون چراغ مه‌شکن سپر جلو هم کاملا احساس خشن و اسپرتی بودن آریزو 6 جی تی را تقویت می‌کند.

در قسمت عقب هم با اینکه چهار سراگزوز از زیر سپر بیرون زده، نمایشی و فیک هستند اما به هر حال احساس قدرت را به بیننده منتقل می‌کنند.

نما جلو آریزو 6 جی تی

کابین آریزو 6 جی تی: سرخی آتش و خون

به عنوان یک خودرو سریع و خشن، کابین آریزو 6 جی تی با حس و حال رانندگی آن کاملا هماهنگ و درآمیخته است. استفاده از رنگ سرخ برای روکش مبلمان و بخشی از رودری‌ها در کنار داشبورد مشکی رنگ مات و پشت آمپر با نمایشگر آبی یخی، راننده و سرنشین را به یک ضیافت پر از هیجان و شتابگیری تا آستانه سرگیجه و منجمد شدن خون در رگ‌ها، دعوت می‌کند.

آریزو 6 جی تی نسبت به مدل پرو، در دکوراسیون داخلی تفاوت‌های آشکاری دارد و از نمایشگر دیجیتالی کشیده، فرمان سه شاخه D کات با کنترلرهای فلزی براق بهره می‌برد که به شدت با ژن اسپرتی آن سازگار است.

فضای داخلی هم به دلیل فاصله مناسب بین دو محور نسبتا جادار است و تا حدی به چهار سرنشین، آزادی عمل می‌بخشد. ظریف‌کاری‌های روی داشبورد مثل خط دوخت قرمز رنگ و نورپردازی جذاب به همراه کنسول پهن و مستحکم که دسترسی‌های لازم برای رانندگی تند و تیز را برای راننده فراهم کرده، در مجموع تجربه تازه‌ای را به راننده هدیه می‌کند.

در مجموع کابین آریزو 6 جی تی با دکوراسیون دلپذیر و امکانات سرگرمی و تصویری متنوع، برای ساعت‌ها می‌تواند راننده و سرنشین را مشغول نگه دارد و سرعت و ریتم زندگی را برای افراد به کلی به هم بریزد.

کابین آریزو 6 جی تی

شتابان با آریزو 6 جی تی: نقطه‌ها به خط تبدیل می‌شود

مزیت اصلی و نقطه برتری آریزو 6 جی تی در شتاب خیره‌کننده آن است، چیزی که اساسا برای آن خلق شده. صفر تا صد یا شتاب خودرو همیشه یکی از شاخص‌های مورد توجه علاقمندان برای امتیاز دادن و مقایسه بین رقباست و آریزو 6 جی تی از این نظر در میان رقبایش تقریبا نظیر ندارد و می‌توان آن را قهرمان شتاب در بین سدان‌های سایز متوسط مونتاژی یا حتی وارداتی دانست.

رمز این قهرمانی هم در موتور و گیربکس و نرم‌افزارهای حرکتی در آریزو 6 جی تی است، با 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور.

طبق اعلام کمپانی، آریزو 6 جی تی برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر از حالت ساکن، به حدود 7.6 ثانیه نیاز دارد و جالب است که این رکورد را بیشتر کسانی که در یک سال اخیر این خودرو به صورت تخصصی رانده‌اند، توانسته‌اند ثبت کنند.

این رکورد خیره‌کننده و بی‌نظیر حاصل همکاری موتور 4 سیلندر 1.6 لیتری توربو با گیربکس 7 سرعته دو کلاچه روغنی است که با همراهی سیستم کنترل پایداری و نرم‌افزار لانچ کنترل (پرتابی با حداقل هرزگردی) و استفاده از مود رانندگی اسپرت (جی تی بوست) می‌تواند حتی راننده‌های عادی و معمولی را با مفهوم شتاب ثقلی (g) بیشتر آشنا کند.

رانندگانی که تا به حال چنین شتابی را تجربه نکرده‌اند پشت فرمان آریزو 6 جی تی، برای لحظاتی دچار سرگیجه یا خلسه عجیبی می‌شوند که هنگام اوجگیری یا فرود هواپیما آن را به یاد می‌آورند.

شتاب آریزو 6 جی تی نزدیک به شتاب جاذبه است و برای عادت کردن به آن، راننده نیاز به تمرین جسمانی و ورزیدگی ذهنی مثل رانندگان حرفه‌ای مسابقات اتومبیلرانی دارد.

بنابراین لحظه شتابگیری با آریزو 6 جی تی، ثانیه‌های کوتاه و خاصی است که نقطه‌ها و مناظر پیش راننده تبدیل به خط می‌شوند.

صندلی آریزو 6 جی تی

سواری با آریزو 6 جی تی: همکاری انسان و ماشین

لذت رانندگی با فونیکس آریزو 6 جی تی صرفا محدود به شتابگیری فوق‌العاده آن نیست. آریزو 6 جی تی دارای سیستم تعلیق مناسب و صندلی‌های نرم برای سرنشینان است تا همه شکل‌های رانندگی را آسانتر کند.

رانندگی در حالت اسپرت (با عنوان GT Boost) در آریزو 6 جی تی توام با هیجان و آدرنالین بالاست اما برای حالت عادی رانندگی هم می‌توان از مودهای نرمال و اِکو (اقتصادی) استفاده کرد که برای مسیرهای شهری مناسب‌تر هستند.

آریزو 6 جی تی مجهز به رادارهای چندگانه است که سطح 2.5 خودران را برای راننده به همراه آورده است. با استفاده از رادار خط‌ خوان و رادار کنترل کننده بین خطوط، راننده می‌تواند بخشی از اوقات سواری را به این رادارهای هوشمند و مغزافزار آریزو بسپارد.

مشابه این سیستم هوشمند همیار راننده (ADAS) تقریبا در هیچ یک از رقبای اروپایی، ژاپنی یا کره‌ای آریزو 6 وجود ندارد. این سیستم در حین تغییر وضعیت در مسیر، به صورت خودکار از سرعت خودرو می‌کاهد تا ریسک و خطر برخورد را کاهش دهد.

در عین حال نیروی فراوان و گشتاور بالای آریزو 6 جی تی هم رانندگی را در مسیرهای شیبدار و جاده‌های کوهستانی آسان می‌کند و فرمان‌پذیری خودرو هم تا حد زیادی به کمک راننده در مسیرهای پیچ در پیچ می‌آید.

در مجموع سواری با آریزو 6 جی تی قدرت تطابق بالایی با انواع مسیرها و حالت‌‌های مختلف رانندگی دارد.

قیمت آریزو 6 جی تی: سرمایه‌گذاری با ریسک پایین

آخرین قیمت اعلام شده از سوی شرکت مدیران خودرو برای خرید نقدی آریزو 6 جی تی در پایان تابستان 1403، یک میلیارد و 614 میلیون و 100 هزار تومان (1.614.100.000 تومان) است.

از طرف دیگر امکان خرید اقساطی آریزو 6 جی تی نیز با وام بانکی (نزدیک به نیمی از قیمت خودرو) و بازپرداخت 12 تا 60 ماهه نیز برای اقشار مختلف وجود دارد.

آریزو 6 جی تی با این قیمت و شرایط فروش و با توجه به مشخصات و عملکرد فنی آن، یک سدان اسپرت خوش‌قیمت در بازار ایران محسوب می‌شود و فاصله معنی‌داری با رقبای اروپایی و آسیایی خود که عموما مدل حداقل 10 سال قبل هستند، دارد.

آریزو 6 جی تی در شرایطی در مسابقه درگ با ب ام و، کیا اپتیما یا سراتو، هیوندای النترا و …، رقبا را پشت سر می‌گذارد که قیمت نمونه صفر کیلومتر آن به مراتب پایین‌تر از این خودروها با حداقل کارکرد 100 هزار کیلومتر است. طبیعتا خرید آریزو 6 جی تی با توجه به ظرفیت تولید و خدمات آن یک سرمایه‌گذاری مناسب با ریسک کمتر خواهد بود.

برای دریافت آخرین اطلاعات قیمت و شرایط فروش نقد یا اقساط آریزو 6 جی تی، به صفحه فروش مدیران خودرو 777 مراجعه نمایید.

رینگ آریزو 6 جی تی

گارانتی و نگهداری آریزو 6 جی تی: تا 5 سال خیالت راحت!

شرکت مدیران خودرو برای آریزو 6 جی تی، 150 هزار کیلومتر یا 5 سال گارانتی در نظر گرفته است که برای مشتریان آن مدت زمان بسیار خوبی برای تضمین خدمات پس از فروش تلقی می‌شود.

با توجه به خصلت‌های اسپرتی آریزو 6 جی تی، انجام دقیق سرویس‌های دوره‌ای و مراقبت از این خودرو بسیار مهم است. به طور کلی خودروهای نسل جدید در دنیا از موتورهای کوچک، نیروی بسیاری استخراج می‌کنند که در کنار نرم‌افزارها و سیستم‌های الکترونیکی و هوشمند، طبیعتا نیازمند دقت بیشتری در مراقبت و نگهداری هستند.

برای آریزو 6 جی تی هم باید استفاده از سوخت مناسب و زمان دقیق سرویس‌ها را مد نظر قرار داد تا عملکرد آن همواره در اوج باقی بماند.

مدیران خودرو 777 با راه‌اندازی مرکز خدمات پس از فروش VIP، امکان ارائه کامل خدمات را برای خریداران آریزو 6 جی تی از خرید خودرو تا سرویس‌های دوره‌ای و تعمیرات و تامین قطعات یدکی را در بالاترین استاندارد فراهم آورده است.

همراهان عزیز نمایندگی ۷۷۷

با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی باشما ارتباط برقرار کنند.

نویسنده:

آرش راهبر

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *