تیگو 7 .2

تیگو 7 .2


یکی از موضوعاتی که امروزه اهمیت بسیاری پیدا کرده، خرید خودرو به حساب می‌آید و شما باید یک خودروی مناسب و ایمن را برای خود خریداری کنید. یکی از موضوعاتی که امروزه شاهد آن هستیم، خرید خودرویی کارکرده است چرا که بسیاری از خانواده‌ها دیگر امکان خرید ماشین صفر را ندارند و به سمت خرید ماشین‌های کار کرده رفته اند‌؛ اما شما برای انتخاب چند راه مختلف دارید که می‌توان به خرید ماشین صفر چینی و ماشین کارکرده اشاره داشت؛ از همین جهت تصمیم داریم برای شما ماشین تیگو 7 که یک ماشین چینی صفر است را با ماشین کارکرده خارجی چون توسان یا اسپورتیج 200 هزار تا کار مدل 2013 مقایسه کنیم.

https://mvmchery.com/
https://mvmchery.com/

بررسی ویژگی‌های خودروی چینی تیگو 7

خودرو تیگو 7 یکی از ماشین‌های چینی پرطرفدار به حساب می‌آید که مشخصات آن  4505 میلی متر طول، 1873 میلی متر عرض و 1670 میلی متر ارتفاع است که شما می‌توانید با توجه به این ویژگی‌ها و سلیقه‌ی شخصی خود این خودرو را خریداری کنید، توجه داشته باشید در ادامه تصمیم داریم برای شما به بررسی کامل tiggo 7 که یک خودروی چینی محسوب می‌شود، بپردازیم تا شما در ادامه آن را با خودروی خارجی دیگری مقایسه کنید و یک تصمیم درست بگیرید.

اسپورتیج
اسپورتیج

طراحی ظاهری این خودرو را می‌توان یک طراحی مدرن در نظر گرفت، شما در قسمت جلویی این خودرو چراغ‌های بومرنگ شکلی را مشاهده می‌کنید که باعث ایجاد جلوه‌ی زیبایی برای ماشین می‌شود و در ظاهری که شما از رو به روی این ماشین مشاهده می‌کنید پنجره‌ی ذوزنقه‌ای شکل نظر طرفداران را به خود جذب کرده، چرا که توانسته به خوبی با طراحی چراغ‌های جلویی ماشین هماهنگی پیدا کند.

یکی دیگر از موضوعاتی که در نمای روبروی این خودرو به چشم می‌آید، بهره بردن از یک نوار به جنس کروم است که از میان پنجره‌ی جلو ماشین عبور کرده و توانسته ناحیه زیری چراغ‌های جلو ماشین را به یکدیگر متصل کند که این طراحی سبب شده نمای روبروی خودرو تیگو 7، در ذهن شما یک خودرو با ظاهری تهاجمی به نظر برسد که این موضوع بسیار جوان پسند است.

تیگو 7
تیگو 7

همچنین tiggo 7 در طراحی جانبی و عقبی ماشین نیز موفق عمل کرده است برای مثال فریم گلگیرها که جنسی پلاستیکی و رنگ مشکی دارند توانستند به خوبی در ظاهر این خودرو تاثیر مثبتی بگذارند و از طرفی دیگر خطوط و حجم‌هایی که از گوشه‌ی چراغ‌های جلویی خودرو شروع شده است تا دستگیره‌ی درب‌ها کشیده و همین موضوع باعث زیبایی طراحی جانبی خودرو نیز به حساب می‌آید.

در نمای عقبی این خودرو از شیشه‌ای به نسبت کوچک استفاده شده که این موضوع به دلیل آنکه دید راننده را محدود می‌کند، ممکن است مورد پسند و سلیقه‌ی افراد واقع نشود. سپری که در عقب خودرو تیگو به کار برده شده از پلاستیک است و چراغ‌های باریکی که نقره‌ای رنگ نیز هستند، در نمای عقب ماشین دیده می‌شوند. در انتها باید گفت طراحی tiggo 7 یک طراحی قابل قبول و عامه پسند به حساب می‌آید.

کابین خودروی چینی تیگو 7 در مقایسه با دیگر خودروهای صفر چینی قابل مقایسه نیست و نمی‌توان در میان این خودروها وجه شباهتی را مشاهده کرد. فضای داخلی کابین از طراحی ساده‌ای استفاده کرده و از ایجاد فضای شلوغ به خوبی دوری کرده است و یک طراحی راحت را برای سرنشینان فراهم آورده، برای مثال صندلی‌هایی که مورد استفاده قرار گرفته در شکیل و راحت ترین حالت خود هستند و افرادی که قد بندی دارند نیز می‌توانند به راحتی بر روی این صندلی‌ها نشسته و از مسیر لذت ببرند.

در کابین خودروی تیگو 7 شاهد ویژگی‌های گوناگونی چون نمایشگر، دکمه‌های متفاوتی برای انجام فعالیت‌های گوناگون بر روی فرمان، دو پورت USB، اتصال بلوتوث، سانروف، گرمکن، سنسور باران و … هستیم که تمامی این موارد سبب شده این خودروی چینی برای بسیاری از افراد یک گزینه ی مناسب خرید به حساب آید.

بررسی اسپورتیج 200 هزار تا کار مدل 2013

خودروی اسسپرتیج 2013 که یک خودروی خارجی به حساب می‌آید و ظاهری جذاب و خیره کننده برای بسیاری از افراد به ویژه جوانان دارد، این ماشین که یک کراس اوور پنج سرنشینه است، ویژگی‌های گوناگونی دارد که در ادامه برای شما آن‌ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

در طراحی کابین داخلی خودروی اسپورتیج 2013 از موادی با بالاترین کیفیت استفاده شده، برای مثال می‌توان به صندلی‌های به کاربرده شده در این خودرو اشاره داشت که بسیار راحت هستند و فضای مناسبی را برای نشستن افراد به وجود می‌آورند، البته لازم به ذکر است که صندلی‌های به کار رفته در قسمت جلو ماشین از کیفیتی بهتری برخوردار هستند چرا که صندلی‌های عقب فضای کافی را برای نشستن افراد به وجود نمی‌آورد و همچنین قابلیت حرکت و جا به جایی نیز ندارد. خودروی اسپورتیج 2013 یک خودرو با هندلینگ مناسب به حساب می‌آید و دلیل این هندلینگ مناسب نیز سیستم تعلیق با کیفیتی است که در طراحی خودروی اسپورتیج مشاهده می‌شود.

اسپورتیج
اسپورتیج

خودروسازی کیا در زمان ساخت این خودرو، از دو موتور 4 سیلندر استفاده کرده و تیپ‌های LX و EX موتوری 2.4 لیتری دارند که امکان تولید نیرویی به اندازه 176 اسب بخار برای آن‌ها نیز در نظر گرفته شده و همچنین در رابطه با مصرف سوخت این خودرو باید گفت که مدل دیفرانسیل جلو که یک مدل با گیربکس اتوماتیک به حساب می‌آید، در زمان رانندگی در شهر و بزرگراه برابر با 13 و 9 لیتر در هر 100 کیلومتر در نظر گرفته شده اما در حالت دیگر این خودرو یعنی مدلی که از سیستم انتقال نیروی چهارچرخ محرک استفاده می‌کند، مصرف سوخت به ازای هر 100 کیلومتر در شهر 14 و در بزرگراه 10 لیتر است.

مدل دیگر این خودرو یعنی SX، موتوری به حجم 2 لیتر دارد و مجهز به توربو شارژ است که می‌تواند 260 اسب بخار را تولید کند که یعنی تنها در 6.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

نتیجه گیری برای انتخاب چینی صفر یا خارجی کارکرده

اکنون که برای شما دو خودروی متفاوت که یکی از آن‌ها چینی و دیگری کره ای بود را مقایسه کردیم، می‌توانیم به موضوع اصلی که خرید خودروی چینی صفر بهتر است یا خارجی کار کرده می‌پردازیم. نظرات کلی بر این اساس است که یک خودروی خارجی کارکرده، عملکرد بهتری نسبت به یک خودروی چینی صفر خواهد داشت؛ اما این موضوع یکی از چالش‌ها برای افرادی که قصد خرید ماشین دارند به حساب می‌آید.

تیگو 7
تیگو 7

توجه داشته باشید که اگر قصد خرید یک خودروی کارکرده را دارید در خرید آن به نکات گوناگونی توجه کنید و این نکته را در نظر بگیرید که خودروهای قدیمی و کار کرده اگر دچار مشکلی شوند، پیداکردن قطعات آن‌ها برای تعمیر به نسبت سخت تر می شود و ممکن است از این نظر فرد را اذیت کنند، بنابراین بهتر است قبل از خرید خودروی کارکرده آن را تست کنید و به این موضوع که خودروی انتخابی شما مناسب است یا خیر پی ببرید.

شما می‌توانید پیش از خرید، از شرکت‌های مختلف ماشین‌های موردنظر خود را انتخاب کنید و سپس به مقایسه‌ی آن بپردازید، مقایسه‌ای که انجام می‌دهید باید در زمینه‌های مختلفی چون ظاهری، داخلی، فنی و غیره باشد تا بتوانید مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشید. اگر شما بین گزینه‌ی تیگو 7 و اسپورتیج 2013 مانده‌اید، می‌توانید با خواندن این متن و در نظر گرفتن ویژگی هرکدام و مقایسه‌ی آن دو با یکدیگر، بهترین انتخاب را داشته باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *