بررسی خودرو

آپشن های آریزو ۸

آپشن آریزو 8
آپشن آریزو 8

آپشن های آریزو ۸

آریزو ۸، خودروی سدان لوکس مدیران خودرو در سال ۱۴۰۳ معرفی و عرضه شده است. این خودرو با سطح با بالایی از امکانات و ایمنی به دست مشتریان خواهد رسید، به جرأت می‌توانیم بگوییم این کامل‌ترین نسخه از این خودرو در سطح جهان است که برای بازار ایران در نظر گرفته  شده است.

در این مقاله آپشن‌های این خودرو را به صورت دقیق بررسی خواهیم کرد.

سر فصل‌های مقاله

قوای فنی آریزو ۸، نام آشنای پرقدرت

فونیکس برای آریزو ۸ بهترین‌ها را در نظر گرفته است. یک پیشرانه ۲ لیتری توربو با فناوری پاشش مستقیم سوخت با ۲۵۴ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن متر گشتارو، همان پیشرانه نام آشنا و محبوب بازار خودروی ایران که پیش از این تنها بر روی خودروی تیگو ۸ پرومکس قرار گرفته بود. آریزو ۸ چیزی نزدیک به ۶۰ اسب بخار از سدان محبوب و سریع فونیکس یعنی آریزو ۶ جی‌تی قدرت بیشتری تولید میکند، همین کافی‌ست تا بدانیم با چه خودروی سریعی طرف و منتظر فروش آریزو 8 در بازار ایران باشیم.

گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه ساخت گتراگ آلمان وظیفه انتقال قدرت پیشرانه را به عهده دارد. این قوای فنی و مجموعه انتقال قدرت دقیقا شبیه به همان خودروی تیگو ۸ پرومکس است که در قالب خودروی سدان قرار گرفته تا هیجان و قدرت زیادی را منتقل کند.

آپشن های آریزو 8

ابعاد بدنه;  بزرگ‌ترین سدان مونتاژی

ابعاد خودرو برای هر خریداری اهمیت بسیاری دارد، سلایق و نظرات مختلفی در این خصوص وجود دارد .

خودروی آریزو ۸ یک سدان فول سایز است که قاعدتا از ابعاد نسبتا بزرگی برخودار است، طول دقیق این خودرو ۴۷۸۰ در ۱۸۴۳ در ۱۴۶۹ و فاصله محوری آن  ۲۷۹۰ میلی‌متر است که نشان دهنده فضای مناسب کابین برای آسایش تمام سرنشیان است.

آپشن آریزو 8

سیستم تعلیق؛ در مسیر ارتقا

این خودرو از رینگ‌های ۱۸ اینچی بهره می‌برد که در بحث هندلینگ و پایداری کمک بسیار زیادی به سیستم تعلیق آن می‌کند.

یکی از ایرادات که سابقا به محصولات سدان مدیران خودرو گرفته می‌شد عدم وجود سیستم تعیلق مولتی لینک در این خودروها بود، اما آریزو ۸ این مورد را هم ارتقا داده است و سیستم تعلیق این خودرو را در فنربندی جلو از نوع مک‌فرسون و در فنربندی عقب از نوع مولتی لینک استفاده کرده است تا رانندگی نرم و مطمئنی را برای سرنشیان به ارمغان ‌آورد.

صندلی‌ها؛ هر چه ممکن بود

صندلی‌های ردیف جلو آریزو ۸  به صورت کاملا برقی تنظیم می‌شود که برای راننده ۶ جهت با تنظیم گودی کمر و امکان ذخیره سازی (مموری صندلی) و برای صندلی سرنشین ۴ جهت برقی قابلیت تنظیم را دارد.

هر دو صندلی جلو قابلیت سردکن و گرم‌کن را دارا هستند و برای فصول سرد و گرم شرایط خوشایندی را برای سرنشیان فراهم می‌سازد، همچنین در صندلی‌های عقب نیز گرم‌کن صندلی قرار دارد تا این خودرو برای همه سرنشیان امکانات قابل توجهی را عرضه کند.

آپشن های آریزو 8

سیستم صوتی و مالتی مدیا؛ بدون نیاز به توضیح

آریزو ۸ به یک مانتیور یکپارچه ۲۴.۶ اینچی مجهز شده است که ۱۲.۳ اینچ آن مربوط به مالتی مدیا و ۱۲.۳ اینچ مربوط به کلاستر(پشت آمپر) این خودرو است. در مانتیور فول اچ دی مالتی مدیا این خودرو امکان اندروید اتو و اپل کار پلی قرار داده شده است که از کیفیت و سرعت عمل خوبی برخوردار است.

کیفیت مانیتورها در محصولات فونیکس همواره خوب بوده است، اما در آریزو ۸ برای این قسمت هم شاهد پیشرفت هستیم و می‌توانیم بگوییم باکیفیت‌ترین مانیتور ممکن، در این خودرو مورد استفاده قرار گرفته است.

همچنین نویگشین یا سیستم رهیابی نیز در این مانتیور وجود دارد که امکان همگام‌سازی و نمایش آن بر روی کلاستر نیز وجود دارد.

کلاستر این خودرو قابلیت تنظیم سه تم مختلف را دارد که براساس سلیقه کاربر می‌تواند تغییر کند.

تفاوت عمده مانیتورهای خودروی آریزو ۸ با سایر محصولات فونیکس، کلیدهای میانبری (ShortCut) است که در ابتدای کلاستر این خودرو قرار گرفته است که امکان برخی از تنظیمات مربوط به مانتیور را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

استفاده از اسپیکرهای سونی از خودروی تیگو ۸ پرو شروع شد و در ادامه بر روی خودروهایی نظیر فونیکس اف ایکس هم مورد استفاده قرار گرفت، کیفیت خوب این اسپیکرها موجب شد شرکت بر روی آریزو ۸ هم از این اسپیکرها بهره گیرد، اما با یک تفاوت اساسی؛ برای این خودرو ۱۲ اسپیکر در نظر گرفته شده تا صدایی دلخواه به گوش سرنشیان برسد.

این اسپیکرها مجموعه‌ای از صداهای زیر و بم و صداهای میانه رو به صورت کامل و واضح به گوش سرنشینان می‌رساند و با توجه به تنظیماتی که برای آن می‌توانید انجام بدهید صدای آن بسیار نزدیک به صدای دلخواه شما خواهد بود.

آپشن آریزو 8

تهویه مطبوع؛ هوشمند با عطر خوب

سیستم تهویه این خودرو دوگانه است و امکان تنظیم به صورت اتوماتیک را دارد. کلیدهای لمسی تعبیه شده در میانه‌ی داشبورد تنظیمات مربوط به تهویه مطبوع را برعهده دارد. همچنین از طریق مانیتور مالتی مدیا نیز امکان این تنظیمات را خواهید داشت.

برای اولین بار در خودروهای برند فونیکس، امکان خوش‌بو کنندگی محیط کابین، برای این خودرو در نظر گرفته شده است، سیستم خوش‌بو کننده هوا با چند رایحه مختلف برای استفاده در دسترس است که با استفاده از آن می‌توانید محیط معطری در کابین خودرو داشته باشید. دیگر امکان تهویه مطبوع این خودرو پاکسازی هوا با استفاده از فیلتر PM3+  است که به مجددا ارتقا و پیشرفت را در آن شاهد هستیم، در سایر خودروهای برند فونیکس که مجهز به این آپشن هستند از فیلتر PM2.5  استفاده شده بود.

آپشن های داخلی آریزو ۸:

  • نورپردازی داخلی؛ بیشتر از همیشه

این خودرو بر خلاف سایر محصولات فونیکس که نورپردازی آن فقط در درب‌های جلو و داشبورد قرار گرفته بود، در درب‌های عقب نیز این نوارهای رنگی تعبیه شده تا محیط به مراتب زیباتری را شاهد باشیم.

اتوهلد و ترمز پارک برقی:

با توجه به لیست بلند بالای آپشن‌های این خودرو وجود ترمز پارک برقی و اتوهلد در این خودرو کاملا بدیهی است، اما چون قرار بر این بود آپشن‌های این خودرو را با جزییات بررسی کنیم نوشتن آن خالی از لطف نبود.

لیست سایر آپشن های آریزو ۸:

سنسور نور و باران، شارژر وایرلس با هشدار فراموش کردن موبایل هنگام خارج شدن از خودرو، سقف سانروف – پانوراما با ابعاد وسیع، تنظیم صندلی‌های جلو از روی درب، فرمان دی‌کات برقی مجهز به گرم‌کن، شیفتر تعویض دنده (شیفتر پشت فرمان)، آئینه چراغ دار سایه بان‌ها، کول باکس و هات باکس، سنجش فشار باید تایرها، سیستم کنترل کشش و پایداری

آپشن های آریزو 8

ایمنی

  • ایربگ؛ همه‌چیز برای سلامت

اگر بگوییم بسیاری از امکانات و آپشن‌هایی که در این خودرو مورد استفاده قرار گرفته، برای اولین بار است که آن‌ها را در محصولات فونیکس می‌بینیم بیراه نگفته‌ایم، ۱۰ کیسه هوای ایمنی تعدادی ‌است که برای آریزو ۸ در نظر گرفته شد.

۱۰ کیسه هوای ایمنی در این خودرو وجود دارد که ترتیب قرارگیری آنها در کابین به این صورت است؛ کیسه هوای راننده و سرنشین، دو کیسه هوا پرده‌ای در ستون‌های A,B,C  خودرو، کیسه هوای جانبی برای سرنشیان جلو، کیسه هوا جانبی برای سرنشیان عقب و کیسه‌ هوا زانویی برای هر دو سرنشین جلو

  • سیستم‌ همیار راننده سطح ۲.۵  : (ADAS)مکملِ همه چیز تمام

این سیستم مجهز به ۱۴ رادار است تا به راننده کمک کند رانندگی کم‌خطر و ایمنی را داشته باشد، در واقع سیستم‌های همیار راننده این خودرو بخش قابل توجهی از ایمنی این خودرو را پوشش می‌دهند و با استفاده از آن‌ها، کنترل خودرو بسیار راحت‌تر خواهد بود.

رادار نقطه کور، رادار هشدار خروج از لاین، ترمز اضطراری خروج از پارک، رادار حرکت بین خطوط اضطراری، رادار هشدار خرج از لاین، رادار هشدار تغییر لاین، کروز کنترل تطبیقی، رادار کمکی در شرایط تراکم ترافیک، رادار کمکی کروز یکپارچه، رادار هشدار برخورد از جلو، سیستم ترمز خودکار اضطراری، رادار کنترل هوشمند نوربالا، رادار هشدار باز شدن درب‌ها و رادار هشدار برخورد از عقب مجموعه این رادارها را تشکیل می‌دهند تا با کمک به راننده رانندگی ایمنی را فراهم آورند.

آپشن های آریزو 8

همراهان عزیز نمایندگی ۷۷۷

با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی باشما ارتباط برقرار کنند.

نویسنده:

احسان شایان پرتو

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *