بررسی خودرو

دو نسخه جدید از تیگو ۷ پرو در آستانه ورود به بازار

تیگو 7 پرومکس
تیگو 7 پرومکس

دو نسخه جدید از تیگو ۷ پرو در آستانه ورود به بازار

شرکت مدیران خودرو اعلام کرده است دو مدل جدید از تیگو ۷ پرو، با نام تیگو ۷ پرومکس و با ویژگی‌های متفاوت در آستانه معرفی و ورود به بازار خودرو کشور هستند.

سر فصل‌های مقاله

اطلاعات جالب از جذاب‌ترین تیگو 7

این دو مدل جدید در واقع ادامه دهنده یک راه نسبتا طولانی از کراس‌اووری به نام تیگو 7 هستند که تاکنون در چند نسخه جالب و محبوب در بازار خودرو ایران حضور داشته و مشتریان زیادی هم به دست آورده است.

تاریخچه تیگو ۷

سال ۱۳۹۶ بود که نسل اول از یک محصول جدید و جذاب از سوی شرکت مدیران خودرو به بازار ایران معرفی شد: تیگو ۷.

این خودرو را می‌توان پرآپشن‌ترین و به‌روزترین محصول چینی بازار خودروی کشور تا آن زمان نامید. سطح آپشن‌ها، قوای فنی و چهره متفاوت آن سبب شد تا تیگو 7 از همان اول به یک خودرو محبوب تبدیل شود.

ساخت نسل اول تولید تیگو ۷ تا سال ۱۴۰۱ ادامه داشت و در این مدت محبوب شد، آنقدر که خریداران آن منتظر مدل جدیدی از این خودرو بودند تا بتوانند محصول قابل اعتماد خود را با محصولی به‌روزتر از همین مدل جایگزین کنند.

تیگو 7 پرومکس

رونمایی از برند فونیکس با خودروی تیگو ۷ پرو

سال ۱۴۰۱ شرکت مدیران خودرو برند لوکس خود را معرفی کرد، نامی که این روزها برای دنبال کنندگان و خریداران خودرو در ایران بسیار آشناست: فونیکس.

مدیران خودرو، نشان فونیکس را در حالی که بر روی خودروی تیگو ۷ پرو نصب شده به نمایش گذاشت.

رونمایی از تیگو ۷ پرو یک خبر خوب برای مالکان تیگو ۷ نسل اول بود و خریدارانی که به دنبال یک کراس‌اوور جدید و به‌روز بودند، این خودرو را که یک خودروی کاملا جدید به نظر می‌آمد در نگاه اول پسندیدند.

تیگو ۷ پرو در مدت کوتاهی به یکی از پرطرفدارترین کراس‌اوورهای بازار در رنج قیمتی ۱ میلیارد و ۵۰۰ تا ۲ میلیارد تبدیل شد تا همواره صف خرید این خود شلوغ و پرمتقاضی باشد.

تیگو 7 پرومکس

دومین نسخه از تیگو ۷؛ مدل برقی-بنزینی

پس از معرفی تیگو ۸ پرو ای پلاس در سال ۱۴۰۲ و ورود مدیران خودرو به بازار خودروهای پلاگین هیبریدی، در سال ۱۴۰۳ دومین مدل از خودروهای پلاگین هیبرید نیز معرفی شد؛ نسخه جدید تیگو ۷ پرو یا دقیق‌تر تیگو ۷ پرو پلاگین هیبرید.

این خودرو پرقدرت‌ترین و به روزترین خودرو در میان نسخه‌های تولیدی تیگو ۷ از سال ۱۳۹۶ تا به امروز بوده است. برای اولین بار در سری خودروهای تیگو ۷ شاهد آپشن‌هایی نظیر گرم‌کن صندلی‌های ردیف عقب، سردکن صندلی و آپشن کاربردی و ایمنی مثل سیستم همیار راننده سطح ۲.۵ هستیم که این خودرو پرطرفدار را از هر نظر تکمیل می‌کند.

تیگو 7 پرو دو دیفرانسیل

سورپرایز دو نسخه جدید تیگو ۷ چه خواهد بود؟

طبق اعلام شرکت مدیران خودرو، برند فونیکس به زودی دومحصول جدید را به  سبد محصولات خود اضافه خواهد کرد: تیگو ۷ پرومکس و تیگو ۷ پرومکس AWD.

طبق آخرین اخبار از برند فونیکس، این دو محصول از تیگو ۷ هم به بالاترین سطح ایمنی و آپشنی مجهز خواهند شد که در ادامه با آن آشنا خواهیم شد.

تیگو ۷ پرومکس، همان مدل دوست‌داشتنی اما قوی‌تر

از زمان عرضه اولیه تیگو ۷ پرو و هم‌زمان بودن آن با تیگو ۸ پرو، تعداد زیادی از طرفدارن و مالکان این خودرو منتظر نسخه‌ای قدرتمند‌تر از این خودرو بودند، هرچند که خودروی تیگو ۷ پرو با پیشرانه ۱۵۰۰ سی‌سی توربو شارژر قدرت بسیار خوبی ارائه می‌داد اما هیکل عضلانی این خودرو قدرت بیشتری را مطالبه می‌کرد.

تیگو 7 پرو چهار چرخ متحرک

قوای فنی و مجموعه انتقال قدرت

قوای فنی این خودرو نیز از همان پیشرانه 1.6 لیتری (TGDI) بهره خواهد گرفت که توسط گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه تر، ساخت گتراگ آلمان به هر ۴ چرخ منتقل خواهد شد.

کسانی که متقاضی خودروهای دودیفرانسیل بودند اما تیگو ۸ پرومکس از نظر ابعاد برای آن‌ها خودرو بزرگی به حساب می‌آمد، با معرفی رسمی تیگو ۷ پرو مکس می‌توانند یک خودرو کراس‌اوور دودیفرانسیل قدرتمند داشته باشند تا نیازهای سبک آفرودی خود را با این خودرو برطرف کنند.

تیگو 7 پرومکس

ایمنی و امکانات

تغییرات تیگو ۷ پرومکس نسبت به تیگو ۷ صرفا به قوای فنی آن ختم نمی‌شود و باید بدانیم به احتمال زیاد سطح امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو مشابه به برادران بزرگتر و قدیمی‌تر خود، تیگو ۸ پرو و تیگو ۷ پرو ای پلاس خواهد بود.

تیگو ۷ پرومکس به سیستم همیار راننده سطح ۲.۵ نیز مجهز خواهد بود که تا به این لحظه نمی‌توان تعداد دقیق رادارهای آن را متوجه شد، اما در کم‌ترین حالت، ۱۳ رادار را در این خودرو خواهیم داشت.

همچنین اسپیکرهای سونی که در محصولاتی نظیر فونیکس اف ایکس، تیگو ۸ پرومکس و آریزو ۸ به کار گرفته شده در این خودرو نیز وجود خواهد داشت.

طراحی کابین

طراحی داخلی این خودرو مشابه به تیگو ۸ پرو شده است و از مانیتور ۲۴.۶ اینچی یکپارچه بهره می‌برد، به طور کلی می‌توان گفت این خودرو از نظر طراحی نسبت به نسل پیشین خود کاملا به روزتر و زیباتر شده است.

در طراحی این خودرو نیز تغییراتی به وجود آمده است که شامل تغییر سپر جلو و چراغ‌های روز (دی‌لایت)، جلو پنجره، به هم پیوسته شدن چراغ‌های عقب، جایگزینی لوگو فونیکس با لوگو تایپ (FOWNIX) و در نهایت اضافه شدن لوگو T در ابتدای گلگیر جلو.

تیگو ۷ پرومکس AWD؛ سنگ تمام فونیکس برای سری 7

همانطور که می‌دانیدAWD  مخفف All Wheel Drive است که به معنی چهار چرخ محرک است و برای اولین بار در محصولات برند فونیکس یک خودرو چهار چرخ محرک در سگمنت کراس‌اوورهای متوسط حضور خواهد داشت.

امکانات رفاهی

امکانات رفاهی و ایمنی تیگو ۷ پرومکسAWD  به احتمال قریب به یقین مشابه برادر خود یعنی تیگو ۷ پرو مکس خواهد و فقط در جزییات تفاوت خواهند داشت.

تیگو 7 پرو

همراهان عزیز نمایندگی ۷۷۷

با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی باشما ارتباط برقرار کنند.

نویسنده:

احسان شایان پرتو

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *