بررسی خودرو

تیگو 7 پلاس و تیگو 8 پلاس معرفی شدند

تیگو 7 پلاس
تیگو 7 پلاس

تیگو 7 پلاس و تیگو 8 پلاس معرفی شدند

نمایشگاه خودرو چنگدو 2024 که از هفته گذشته آغاز به کار کرده، به محلی مناسب برای رونمایی از تازه‌ترین خودروهای ساخت چین تبدیل شده است.

سر فصل‌های مقاله

فیس لیفت ستاره‌های چری در نمایشگاه چنگدو

تعداد قابل توجهی از محصولات جدید از برندهای مختلف در این نمایشگاه برای بازدیدکنندگان مشتاق به نمایش درآمدند اما دو محصول جدید از کمپانی چری، قطعا برای بازار خودرو ایران قابل توجه است.

کمپانی چری، دو نسخه جدید از تیگو 7 و تیگو 8 را در نمایشگاه چنگدو به نمایش گذاشته که هم در ایران و هم در جهان توانسته‌اند مشتریان زیادی پیدا کنند و در مدت حضورشان در بازار جهانی خودرو، به شکل غیرمنتظره‌ای درخشیده‌اند.

مجله 777 گزارشی از این دو محصول یعنی تیگو 7 پلاس و تیگو 8 پلاس تدارک دیده است که در ادامه خواهید خواند.

تیگو 8 پلاس

تیگو 7 پلاس، نوآوری هوشمندانه

کمپانی چری روز 30 آگوست 2024، سالن خود را در نمایشگاه خودرو چنگدو به طور رسمی با نمایش تیگو 7 پلاس 2025 افتتاح کرد. با توجه به استقبال خوب در دنیا از تیگو 7، حالا نسخه‌های مختلفی از آن برای بازارهای مختلف ساخته می‌شود که این شاسی‌بلند پیشرو را همچنان در کانون توجه خریداران نگه‌دارد.

نسخه جدید تیگو 7، با پسوند «پلاس» نه تنها با یک باز طراحی همراه شده، بلکه برای اولین بار گیربکس 8 سرعته (AT) روی آن قرار گرفته تا تداوم نوآوری در این محصول چری را به نمایش بگذارد. تیگو 7 پلاس قرار است در سال 2025 وارد بازار شود.

از زاویه زیبایی‌شناسی، تیگو 7 پلاس حرف تازه‌ای دارد و نمای جلویی این خودرو با یک جلوپنجره الماسی، چشمنوازتر شده است. تغییرات ظاهری در قسمت عقب خودرو نیز دیده می‌شود و چراغ عقب همچنان پیوسته است در حالی که تزیین نوارهای نوری آن متفاوت و ظریف‌تر از مدل پایه است.

تیگو 7 پلاس 2025 در زیر کاپوت خود به «ترکیب طلایی قدرت»، ساخته کمپانی چری مجهز شده است. این ترکیب، شامل موتور 1.6 لیتری توربو است (GDI) است که 145 کیلووات قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور چری برنده جایزه ده موتور برتر ساخته شده در چین به نام “قلب چین” شده است. گیربکس 8 سرعته AT هم تعویض دنده روان و عملکرد بالایی را ارائه می‌کند و  بازده مکانیکی آن تا 96 درصد برآورد شده است!

سیستم کنترل پیشرفته آن نیز امکان کنترل دقیق گشتاور و انطباق هوشمند با سناریوهای مختلف رانندگی را فراهم می‌کند. استفاده از گیربکس 8 سرعته جدیدAT ، به نوعی تعهد چری به نوآوری در بازه قیمتی متوسط را برجسته می‌کند.

آمار نشان می‌دهد خودرو تیگو 7 تاکنون بیش از 850000 خریدار در سراسر جهان داشته و در بیش از 80 کشور از جمله آلمان، ایتالیا و اسپانیا فروخته می‌شود که حتی آن را در میان خریدارن جوان هم محبوب کرده است.

در رتبه‌بندی موسسه J.D. Power در سال 2023، تیگو 7 به مقام اول در میان شاسی‌بلندهای اقتصادی سایز متوسط دست یافت و عملکرد عالی خود را بیشتر به اثبات رساند.

اما انتظار می رود تیگو 7 پلاس 2025 به طور رسمی در اکتبر امسال معرفی شود و جزئیات بیشتری در مورد پیکربندی و ویژگی‌های فنی آن فاش شود.

آیا تیگو 7 پلاس به بازار ایران راه می‌یابد؟

تیگو 7 پلاس

تیگو 8 پلاس 2025، چشمان بازتر

بر خلاف تیگو 7 پلاس، بخشی از بازدیدکنندگان نمایشگاه خودرو چنگدو از معرفی تیگو 8 پلاس در این گردهمایی خودرویی باخبر بودند. کمپانی چری در ۲۵ جولای امسال، عکس‌های رسمی از تیگو ۸ پلاس را منتشر کرد اما نمایش یک نسخه از این تیگو 8 به رنگ سبز یشمی متالیک و درخشش جلو پنجره کرومی آن باز هم بسیاری را غافلگیر کرد.

نسخه جدید تیگو با عنوان «پلاس» نیز در واقع مدل به روز شده از این شاسی‌بلند موفق است که طراحی مجدد و قابل توجهی در چراغ های جلو و عقب آن صورت گرفته و حتی سایز بدنه هم دستخوش تغییراتی شده است. تیگو 8 پلاس نسبت به مدل پایه، کشیده‌تر در طول و کوتاه‌تر در ارتفاع شده است تا به نوعی شاهد یک فیس لیفت میانه باشیم.

چراغ های جلو و عقب در تیگو 8 پلاس 2025 نیز تغییر محسوسی داشته‌اند و در چراغ جلو یک مثلث نوری V شکل برای دی‌لایت، حالتی شبیه به مردمک چشم را در آن ایجاد کرده است.

جلوپنجره تیگو 8 پلاس هم حالت مستطیل‌تری به خود گرفته و لبه‌های آن گردتر شده‌اند. روی جلوپنجره هم حالت مشبک با تار و پود براق کرومی به خود گرفته و در عین حال طراحی ماتریس نقطه‌ای را حفظ کرده است.

برای تیگو 8 پلاس، دو گزینه به عنوان پیشرانه در نظر گرفته شده که یکی موتور 1.6 لیتری توربو با قدرت 145 کیلووات  و دیگری موتور 2 لیتر توربو به توان 187 کیلووات است. گیربکس اتوماتیک این خودرو نیز همان مدل دبل کلاچ روغنی است.

فاصله بین دو محور نیز با وجود افزایش 1.5 سانتی متری طول آن، همان 2710 میلی‌متر باقی مانده است.

در داخل کابین، تیگو 8 پلاس به صفحه نمایش 15.6 اینچی با کیفیت فول HD و رابط HMI جدید و صدای فراگیر با 12 بلندگوی سونی (شامل صدای پشت سری) مجهز شده و سیستم تعاملی هوشمند یا همیار نیز مطابق معمول در دسترس است.

سیستم تهویه مطبوع مجهز به عملکرد سرمایش و گرمایش بسیار سریع است و صندلی سرنشین جلو نیز مجهز به ماساژ 10 نقطه ای و بالش استراحت پا (فوت‌رِست) است.

حجم صندوق عقب تیگو 8 پلاس به حداکثر، 1930 لیتر می‌رسد و از پیکربندی منعطف برای قرار دادن 2+5 صندلی نیز بهره‌مند شده است.

تیگو 8 در نیمه اول سال 2024 به رکورد 10 هزار دستگاه صادرات دست پیدا کرده است.

تیگو 7 پلاس

همراهان عزیز نمایندگی ۷۷۷

با توجه به محدودیت ظرفیت ثبت نام، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما جهت ثبت نام قطعی باشما ارتباط برقرار کنند.

نویسنده:

آرش راهبر

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *