mvm 315

mvm 315


مدیران خودرو اولین بار خودرو 315 را در سال 1391 روانه بازار ایران کرد تا بازار راکد خودروهای هاچ‌‌بک اقتصادی کشور را وارد رقابتی نوین کند. این خودرو با افزوده شدن به سبد هاچ‌بک‌های کشور، بازاری که نزدیک به یک دهه بدون تحرک و تنوع بود را به چالش کشید و رنگ و لعاب جدیدی به این سبد محبوب تولید داخل داد.

315 که در نسخه سدان هم به تولید رسیده بود، امروز سومین نسل خود را بر خط تولید شرکت مدیران خودرو و بازار کشور تجربه می‌کند و بیش از هر زمان دیگری در بازار ایران جا افتاده است.

طراحی ظاهری

315 پلاس سومین و نوین‌ترین نسل تولیدی 315 است که از تابستان 1399 با تغییرات ظاهری و فنی قابل توجه از سوی مدیران خودرو روانه بازار ایران شد. این خودرو در حقیقت همان چری A3 است که از سال 2009 روانه خط تولید شد و از همان ابتدا نیز به سرعت از سوی مدیران خودرو به بازار داخلی ایران راه یافت.

نسل سوم 315، با نام 315 پلاس دارای ابعاد 4213×1693×1497 میلی‌متر با فاصله محورهای 2527 میلی‌متر، حالا در نمای جلو از طراحی کاملا جدید سپر بهره می‌گیرد که در مقایسه با نسل‌های پیشین کمی بیرون زده‌تر و مجهز به سیستم روشنایی در روز LED در ساختار عمودی، جلو پنجره سه تکه و گرافیک جدید چراغ‌های جلو است. این سبک طراحی، ارتفاع نمای جلو 315 پلاس را به شکل چشمگیری افزایش داده است. این مهم به صورت از پیش تعیین شده و به منظور کاهش آسیب وارده به عابران پیاده به هنگام بروز حوادث ناگوار طراحی شده است و یک تغییر در راستای افزایش ایمنی به شمار می‌آید که در عین حال ظاهر جسورتر و خشن‌تری را به خودرو می‌بخشد. تغییرات ظاهری اعمال شده در جلو 315 جدید بزرگ‌ترین تغییرات ظاهری پیاده شده و در عین حال بسیار جزئی است اما تاثیر خود را بر ظاهر این هاچ‌بک جدید به وضوح نمایان می‌کند. همچنین لازم به تاکید است که ساختار ستون‌ها و سقف خودرو به منظور ایمنی بیشتر سرنشینان به هنگام بروز حوادث ناگوار تقویت شده است.

تغییرات در نمای جانبی در ریم‌های آلومینیومی آلیاژی 15 اینچی با طراحی جدید و آینه‌های جانبی مجهز به چراغ‌ راهنما مستقل دیده می‌شود. سپر عقب 315 نیز در هماهنگی با نمای جلو خودرو دستخوش تغییرات ظاهری مشابه شده است و حالا با دربر گرفتن خط جانبی گلگیرهای عقب و استفاده از تزئینات کرومی و دفیوزر، در تناسب و هماهنگی کامل با نمای جلو خودرو است.

ایجاد تنوع و ارائه نسخه‌های فیس لیفت شده و نوین محصولات چری در بازار ایران از همان ابتدا از مهم‌ترین وجه تمایز‌های شرکت مدیران خودرو در مقایسه با سایر خودروسازان داخلی بوده است. در نتیجه نسل سوم 315 با نام 315 پلاس در حالی روانه بازار شده است که رقبای آن از سایر خودروسازی‌های وطنی، طی یک یا دو دهه گذشته دستخوش هیچ تغییرات ظاهری و فنی بارزی نشده‌اند.

نمای داخلی

تغییراتی که در 315 پلاس پیاده شده است به نمای داخل خودرو نیز راه یافته است. در نتیجه این خودرو در نمای داخل با استفاده از طراحی کاملا جدید داشبرد به طور کلی متحول شده است. این سبک طراحی پیش‌تر در ام‌وی‌ام X22 به کار گرفته شده بود و حالا در شباهت ظاهری بیشتر به برادر کراس اوور خود یعنی X22، در 315 پلاس نیز به کار رفته است. در نتیجه داشبرد و فرمان سه شاخه اسپرت کاملا جدید مجهز به کلید‌های کنترلی سیستم کروز کنترل و سیستم مولتی مدیا، طراحی بسیار مدرن‌تر و زیباتری دارد که مخصوصا با تریم دو رنگ داخلی جلوه‌ای بسیار دلپذیرتر یافته است. نشانگرهای پشت فرمان از یک نمایشگر LCD به عنوان کامپیوتر سفری و دو نشانگر آنالوگ دوزنقه‌ای برای سرعت لحظه‌ای و دور موتور تشکیل شده است که در جهت خلاف یکدیگر حرکت می‌کنند.

طراحی نامتقارن داشبرد در مرکز با دو دریچه خروجی سیستم تهویه مطبوع و مانیتور لمسی هشت اینچی سیستم مولتی مدیا تکمیل شده و کنسول میانی به زیبایی به وسط داشبرد متصل می‌شود تا پنل کنترلی سیستم تهویه مطبوع را در دل خود جای دهد. استفاده از تریم تزئیناتی دو رنگ نارنجی مشکلی و متریال متمایز بخش میانی و افقی داشبرد کمک شایانی به افزایش جلوه و زیبای نمای داخلی 315 پلاس کرده است که حالا و در این نسل از همیشه بیشتر است. روکش چرمی صندلی‌‌ها و رودری‌های خودرو با دوخت اسپرت و تریم دو رنگ نارنجی/مشکی نیز در ارائه جلوه بسیار جذاب‌تر نمای داخلی 315 پلاس نقش اساسی ایفا می‌کند.

315 پلاس با داشتن ابعاد بزرگ‌تر نسبت به رقبا فضای صندوقی برابر با 420 لیتر دارد که با خوابیدن صندلی‌های ردیف دوم به صورت 60/40، این فضا تا رقم قابل توجه 1400 لیتر قابل افزایش است. به این ترتیب 315 پلاس نه تنها یک هاچ‌بک اقتصادی درون‌ شهری است بلکه از نظر فضای نشیمن و حمل بار داخلی از رقبای امروزی خود سرتر است.

آپشن های رفاهی و ایمنی

ام‌وی‌ام 315 پلاس در بخش آپشن‌های رفاهی و ایمنی ارائه شده نیز هم اکنون در اوج خود قرار دارد. این خودرو برای اولین بار سبک طراحی نوین داشبرد و تریم دو رنگ داخلی را در تاریخ حضور خود در بازار ارائه داده است. همچنین 315 پلاس اولین سری 315 است که به گیربکس اتوماتیک مجهز شده است.

از مهم‌ترین آپشن‌های ارائه شده در 315 پلاس باید به گیربکس اتوماتیک 4 سرعت، فرمان با طراحی جدید و سیستم کمکی برقی، سانروف برقی دو حالت، آینه‌های جانبی مجهز به چراغ‌های راهنما با تنظیم برقی و گرم‌‌کن، کروز کنترل، سیستم مولتی مدیا با نمایشگر لمسی هشت اینچی جدید، مجهز به دوربین دنده عقب دینامیک، سنسور پارک عقب و سیستم راهیابی (GPS) با قابلیت اتصال به تلفن همراه، قابلیت انتخاب دو حالت رانندگی اقتصادی و اسپرت، سیستم نظارت بر فشار باد تایرها (TPMS)، سیستم روشنایی در روز LED به همراه چراغ‌های اتوماتیک (اتولایت)، کلید‌های کنترلی روی فرمان، فرمان کمک برقی، ریم‌های 15 اینچی اسپرت آلیاژ آلومینیوم با طراحی جدید، ریم و تایر زاپاس با سایز اصلی، شیشه بالابرهای برقی هر چهار در، قفل مرکزی، برف پاک‌کن و گرم‌کن شیشه عقب، سیستم کنترل پایداری (ESP)، ترمز دیسکی در هر دو محور مجهز به سیستم ضد قفل (ABS)، سیستم تقسیم نیرو ترمز (EBD)، کیسه ایمنی هوا برای سرنشینان جلو، سیستم هشدار دهنده و ضد سرقت ایموبلایزر، خروجی برق 12 ولت فندکی و خروجی پورت USB اشاره کرد.

ویژگی‌های فنی

315 پلاس به پیشرانه چهار سیلندر انژکتوری تنفس طبیعی 16 سوپاپ (DOHC) مجهز به سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ‌ها (VVT) به حجم دقیق 1497 سی‌سی با ضریب تراکم 11.1:1 و استاندارد آلایندگی یورو 5 است. این پیشرانه اقتصادی قادر است توانی برابر با 107 اسب بخار در دور 6000 و گشتاوری معادل 140 نیوتون.متر در دور نسبتا پایین 3000 به تولید برساند.

ام‌وی‌ام 315 پلاس به گیربکس اتوماتیک 4 سرعت مجهز است که توان و گشتاور تولیدی پیشرانه را در ساختار FWD به محور جلو خودرو انتقال می‌دهد. با داشتن وزن خالص 1285 کیلوگرمی، این خودرو قادر است تا در مدت زمان 12.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100کیلومتر بر ساعت دست یابد در حالی که حداکثر سرعتی برابر با 170 کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت متوسطی برابر با 7.3 لیتر در هر 100 کیلومتر دارد و از باک سوخت با حجم 50 لیتر بهره می‌گیرد تا برد مفیدی به سرنشینان خودرو ارائه دهد. سیستم تعلیق ام‌وی‌ام 315 پلاس در جلو از نوع مکفرسون استرات با کمک هیدرولیک و فنر لول به همراه میل موج‌گیر و در عقب از نوع میل پیچشی با فنرهای لول و کمک‌های هیدرولیکی است و تایرهای آن ابعادی برابر با 60/185 دارد تا ترکیب مناسب برای یک هاچ‌بک روزمره شهری کم هزینه و کم مصرف را به مالک تقدیم کند.

این خودرو از سوی شرکت مدیران خودرو با گارانتی سه ساله یا 60 هزار کیلومتری به همراه سرویس رایگان اولیه در اختیار خریدار قرار می‌گیرد تا به عنوان یکی از برترین هاچ‌بک‌های اقتصادی شهری در بازار کشور رقابت کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *