در این مقاله از مجله خودرویی نمایندگی 777  می‌خواهیم به معرفی چهار نسل خودرو ایکس 33 بپردازیم که به عنوان اولین شرکت سازنده شاسی‌بلند چینی وارد ایران شد.  این برند که در بازارهای خارجی با عنوان چری تیگو (Chery tiggo 3) شناخته می‌شود، به عنوان یکی از پرفروش‌ترین برندها محسوب شده و طرفداران زیادی دارد.

در واقع این کمپانی در بازار کشورهای در حال توسعه محبوب شمرده می‌شود و موفق عمل کرده است. سال 1399 را می‌تواند دهمین سال حضور X33  قلمداد کرد و حالا در کنار شما هستیم تا ویژگی‌های 4 نسل آن را برایتان شرح دهیم.

x33
x33

درباره چری تیگو 3 چه می‌دانید؟

شرکت خودروسازی چری در شهر ووهو کشور چین قرار داد و در سال 1999 پایه‌گذاری شده است. این شرکت از سال 2003 شروع به تولید انواع خودروهای سواری کرد و امروزه به عنوان یکی از برترین شرکت‌های ساخت و مونتاژ خودرو در سطح بین‌المللی محسوب می‌شود. برند چری که در ایران با اسم X33 شناخته می‌شود، یکی از پرفروش‌ترین‌های کشور چین است. قیمت نه چندان بالا، شاسی‌بلند، ایمنی بالا، راحتی، طراحی شیک و تودوزی‌های خوش فرم از جمله مشخصه‌های ایکس 33 شمرده می‌شوند که مورد توجه افراد قرار می‌گیرد. در ادامه همراه ما باشید تا با نسل‌های متفاوت این خودرو آشنا شوید.

نسل اول X33 MVM

اولین نسل ایکس 33 برای نخستین بار در سال 1389 وارد بازار ایران شد و خیلی زود جای خود را در میان طرفدارانش پیدا کرد. این خودرو مجهز به رینگ اسپرت 16 اینچ است و با استاندارد یورو 4 همخوانی دارد.

 

 

از جمله اصلی‌ترین ویژگی‌های ایکس 33 می‌توان به موتوری به حجم 1971 سی سی اشاره کرد که توان تولید 139 اسب بخار دارد. سانروف، دو ایربگ برای سرنشینان جلو، ایموبلایزر، ABS، EBD، سیستم تهویه مناسب و اتوماتیک و غیره از دیگر مشخصه‌های این ماشین پرقدرت شناخته شده که باعث شد تا خیلی زود محبوب همگان شود. همچنین طراحی تمیز و بدون عیب آن به شهرتش افزود و توانست فروش خوبی را به دست آورد.

x33
x33

نسل دوم ایکس 33

در سال 1393 بود که نسل دوم MVM X33  وارد بازار شد و علاوه بر پلتفرم‌های قبلی، آپشن‌های جدیدی نیز به آن افزوده شد. گیربکس CVT مجهز به کروز کنترل و گیربکس دستی از امکانات جدید ایکس 33 شمرده می‌شوند که مورد توجه رانندگان قرار می‌گیرند. علاوه بر آن تغییراتی هم در ظاهر این اتومبیل داده شد، به نحوی که می‌توانید در سپر، چراغ جلو، چراغ عقب و جلو پنجره تغییرات را ببینید و تفاوت آن را با نسل قبلی مقایسه کنید.

نسل سوم MVM X33S

در سال 1395 یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های ایکس 33 عرضه شد که با داشتن آپشن‌های جدید، طرفداران بسیاری در جهان پیدا کرد. تودوزی قرمز و مشکی و بهبودهایی در طراحی جلو خودرو، چراغ‌ها و جلو پنجره هم داده شده که آن را از نسل‌های قبل جذاب‌تر کرده است. همچنین بد نیست بدانید که موتور این خودرو با استاندارد یورو 5 همخوانی دارد و به کیفیت و محبوبیت آن افزوده است.

دیلایت‌های این نسل هم به سپر منتقل شده و طرح رینگ آن نیز نسبت به قبل تغییر داده شده است. علاوه بر موارد گفته شده، صفحه نمایشگر 8 اینچی، GPS و غیره در ایکس 33 مشاهده می‌شود که قابل توجه است. لازم به توضیح است که در این نسل امکان نمایش صفحه موبایل بر روی نمایشگر خودرو وجود دارد و مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است.

x33s at
x33s at

نسل چهارم MVM X33S AT SPORT

نسل چهارم ایکس 33 در سال 1399 عرضه و با توجه به تغییراتی که در آن ایجاد شد، طرفداران زیادی پیدا کرد. تودوزی‌هایی که در این اتومبیل به کار رفته ترکیب پارچه و چرم مشکی است و به همراه قطعات مشکی رنگ که به جذابیت آن افزوده است. لازم به توضیح است که برای اولین بار این خودرو مجهز به سیستم کنترل الکترونیک پایداری شده است و فرمان برقی آن ایمنی و راحتی این اتومبیل را افزایش داده است. همچنین نسل چهارم ایکس 33 مجهز به سیستم TPMS، یا سیستم کنترل فشار باد لاستیک‌ها است که به محبوبیت ان افزوده است. در نهایت خوب است بدانید که چراغ‌های جلو ایکس 33 نسل چهارم نیز تمام اتوماتیک است و رانندگی را برای افراد راحت‌تر کرده است.

ویژگی‌های جذاب ایکس 33

  • گیربکس‌ ایکس 33 از قدرت و کیفیت خوبی برخوردار است و برای زندگی در کلان‌شهرها مناسب است.
  • به دلیل راحتی زیاد، ایکس 33 مورد توجه خانواده‌های زیادی قرار می‌گیرد و در سطح بین‌المللی پرطرفدار است.
  • از نمای جانبی تفاوت خاصی بین نسل‌های گوناگون ایکس 33 وجود ندارد و بیشتر تفاوت آن در اجزای داخلی آن است.
  • فرمان مدرن با فریم فلزی از دیگری اجزای ثابت ایکس 33 محسوب می‌شود که بسیار خوش دست است.
  • از دیگری ویژگی‌های خوب این خودرو می‌توان به کلیدهای خوش ساخت، تهویه و نمایشگرهای حسی اشاره کرد.

مزایا ایکس 33

  • سواری نرم برای سرنشینان جلو
  • صندوق عقب بزرگ
  • کشش خوب موتور در سربالایی
  • دسترسی راحت به لوازم یدکی
  • کشش خوب کولر

معایب ایکس 33

  • موتور نسبتا ضعیف نسبت به ابعاد و وزن
  • کیفیت متوسط بالا متریال داخل کابین
  • نمره نه چندان بالا در تست تصادف
  • افت قیمت در نمونه کارکرده با توجه با کارکرد خودرو

معایب ایکس 33

خرید و فروش ایکس 33

شرکت صنایع خودروسازی مدیران به عنوان عرضه‌کننده ایکس 33 در ایران اقدام به فروش این خودرو می‌کند و می‌توانید با پرداخت مبلغی به عنوان پیش پرداخت، اقدام به خرید کنید. در نهایت با تصویه حساب چند ماهه می‌توانید اتومبیلتان را تحویل گرفته و کلید آن را بگیرید. همچنین این شرکت خدمات پس از فروش (سرویس اولیه) هم ارائه می‌دهد که شامل تمام مشتریان خواهد بود.

فروش اقساطی ایکس 33

اگر تمایل به خرید اقساطی ایکس 33 دارید، مدیران خودرو در کنار شماست تا با بهترین شرایط این ماشین را به شما عرضه کند. فراموش نکنید که شرایط خرید اقساطی آن را می‌توانید در سایت این شرکت مطالعه کرده و از آن مطلع شوید.

نتیجه‌گیری :

خودرو ایکس 33 به دلیل داشتن فضای بزرگ و راحت مورد توجه خانواده‌های زیادی قرار می‌گیرد و می‌تواند انتخاب خوبی برای شما و عزیزانتان باشد. لازم است بدانید که تمام آپشن‌های این برند بسیار خوب در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و می‌توانند رضایت مصرف‌کننده را به خود جلب کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *